Gå til innhold

Personer som påfører andre samvittighetskvaler.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Eller bekymringer og tankekjør for den del. Hvorfor tar de det for gitt at alt er greit å si? 

Nå har jeg en venninne som er mye sammen med kjente mennesker, og som da har en status. Jeg snakker ikke influensere, så det er sagt. 

Ved to anledninger nå har hun fortalt meg om to alvorlige lovbrudd som er begått i ett av disse miljøene. Det ene er voldtekt, hvor mannen ble hentet inn til avhør, og hvor han der sa at politiet kunne ringe min venninne fordi hun var på samme fest- som da altså vitne. Men saken er at hun fortalte meg at han hadde  "utnyttet" denne jenta, og at han og en til hadde tatt henne med på et rom. Hun hadde vært overstadig beruset. Likevel gir venninnen min denne typen alibi ovenfor pilitiet. Jeg blir helt kvalm, og spør om hun vet hva hun egentlig gjør? Da blir hun sikkert redd og pynter fort på historien, sånn at hun jo faktisk så alt, helt til jenta blir kjørt hjem i drosje. Hun juger altså, men det er jo for sent. 

Nå kan ikke jeg fordra den typen dette dreier seg om, for han er farlig rett og slett ( og han har status innen kultur ) 

Jeg vet søren ikke hvorfor hun forteller meg sånt. Jeg har en følelse av at han det gjelder er et sånt tilfelle at hvis han faktisk blir tiltalt for noe, så vil det ramle på med flere offer. 

Ja, jeg vet venninnen min også er et fælt menneske her, så det trenger ingen å fortelle meg. 

Jeg tenker jo på den stakkars jenta som anmeldte. Det er fader så tøft gjort mot disse folka, og jeg skulle ønske jeg visste hvem hun er. Da kunne vi kanskje fått gjort noe, men uten får jeg jo ikke gjort en dritt. 

Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker

Skjønner ikke helt problemet her. Du kan jo kontakte politiet selv og fortelle dem det hun har fortalt deg, så trenger ihvertfall ikke du tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke helt problemet her. Du kan jo kontakte politiet selv og fortelle dem det hun har fortalt deg, så trenger ihvertfall ikke du tenke mer på det.

Hva er poenget? Nå har jeg uttrykt tidligere at jeg tenker den mannen er farlig. Venninnen min vil ikke bekrefte hvis jeg ringer politiet.

Det har dermed absolutt ingen hensikt, annet enn at jeg frenstår som usaklig og far out, såvidt jeg kan se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du nøyaktig hva hun har fortalt politiet? Som vitne skal hun forklare akkurat hva hun har observert. Verken mer eller mindre. 

Har hun løyet om det til politiet? Sier hun til deg at hun har løyet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (Akkurat nå):

Vet du nøyaktig hva hun har fortalt politiet? Som vitne skal hun forklare akkurat hva hun har observert. Verken mer eller mindre. 

Har hun løyet om det til politiet? Sier hun til deg at hun har løyet?

 

Hun har løyet ja. Til meg sa hun at han gikk over streken, og at de var to, og de endte på et rom hvor hun ikke observerte dem. Til politiet sa hun at hun så dem hele tiden, at de alle var overstadig, men at ingen voldtekt fant sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det har dermed absolutt ingen hensikt, annet enn at jeg frenstår som usaklig og far out, såvidt jeg kan se.

Så hvorfor tar du opp saken her i utgangspunktet? Skal du overføre den dårlige samvittigheten din til andre forumbrukere? Da er du jo ikke noe bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-

Hun endret forklaring til meg da jeg reagerte. Da sa hun at dlren inn til rommet var litt åoen, og at alle hadde klær på seg hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Så hvorfor tar du opp saken her i utgangspunktet? Skal du overføre den dårlige samvittigheten din til andre forumbrukere? Da er du jo ikke noe bedre selv.

Jeg håpet noen så noe jeg ikke ser. At noen ser hva jeg kan gjøre her, som jeg ikke ser selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Hun har løyet ja. Til meg sa hun at han gikk over streken, og at de var to, og de endte på et rom hvor hun ikke observerte dem. Til politiet sa hun at hun så dem hele tiden, at de alle var overstadig, men at ingen voldtekt fant sted. 

Hun sa altså til politiet at de ikke gikk inn i et rom, men at hun så dem hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (1 minutt siden):

Hun sa altså til politiet at de ikke gikk inn i et rom, men at hun så dem hele tiden?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja. 

Det synes jeg er helt forferdelig, ja. Uforståelig og ulovlig å lyve om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Hun har løyet ja. Til meg sa hun at han gikk over streken, og at de var to, og de endte på et rom hvor hun ikke observerte dem. Til politiet sa hun at hun så dem hele tiden, at de alle var overstadig, men at ingen voldtekt fant sted. 

Du kan ringe til politiet anonymt og fortelle at hun har fortalt deg at hun løy.  Og at du vil være anonym fordi du er sikker på at denne mannen er farlig.  Uansett blir nok denne saken henlagt.  Det er usedvanlig vanskelig å få folk dømt etter en nachspiel-voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg håpet noen så noe jeg ikke ser. At noen ser hva jeg kan gjøre her, som jeg ikke ser selv. 

Er denne venninnen egentlig noen å ha i livet sitt, når hun lyver om noe så alvorlig?

Anonymkode: a30d0...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Grendel skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg er helt forferdelig, ja. Uforståelig og ulovlig å lyve om sånt.

Ja, det er det. Det er dessverre ikke så uforståelig når det gjelder henne og visse andre. Men ulovlig ja. Og utrolig stygt. Helt uakseptabelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Du kan ringe til politiet anonymt og fortelle at hun har fortalt deg at hun løy.  Og at du vil være anonym fordi du er sikker på at denne mannen er farlig.  Uansett blir nok denne saken henlagt.  Det er usedvanlig vanskelig å få folk dømt etter en nachspiel-voldtekt.

Det er ikke mulig å være anonym ovenfor politiet. Det første de vil vite er identiteten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er denne venninnen egentlig noen å ha i livet sitt, når hun lyver om noe så alvorlig?

Anonymkode: a30d0...3ca

Jeg har ikke så lyst til å gå inn på akkurat det. Det er...mye her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det er ikke mulig å være anonym ovenfor politiet. Det første de vil vite er identiteten din. 

Du kan ringe til politiet på telefonnummer 02800 med skjult nummer og si at du ønsker å være anonym.
Står på nett.  Dessuten sier de på Åsted Norge at man kan ringe anonymt dersom man vet noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (14 minutter siden):

At noen ser hva jeg kan gjøre her, som jeg ikke ser selv.

Så hvorfor avviser du mitt forslag med grunner som bare er basert på gjetninger og antakelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig dilemma. Ringer du politiet og tipser de om at venninnen din har innrømmet til deg at hun løy blir det drama mellom dere. 
Prøv heller å overtal henne om å være ærlig til politiet og kontakt de på nytt. Spør hvorfor hun beskytter disse fyrene? Spør hva hun tenker ang jenta? Hvis det var hun selv som opplevde dette? 
gi henne litt dårlig samvittighet for at hun kamuflerer over ei voldtekt. 
jenta har ikke anmeldt det hvis ikke. At du selv tar avstand fra slike holdninger.

hun vil vel kanskje bli likt av de kule? 
melker de hun ser på som kul? 

 

Anonymkode: 621ff...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vanskelig dilemma. Ringer du politiet og tipser de om at venninnen din har innrømmet til deg at hun løy blir det drama mellom dere. 
Prøv heller å overtal henne om å være ærlig til politiet og kontakt de på nytt. Spør hvorfor hun beskytter disse fyrene? Spør hva hun tenker ang jenta? Hvis det var hun selv som opplevde dette? 
gi henne litt dårlig samvittighet for at hun kamuflerer over ei voldtekt. 
jenta har ikke anmeldt det hvis ikke. At du selv tar avstand fra slike holdninger.

hun vil vel kanskje bli likt av de kule? 
melker de hun ser på som kul? 

 

Anonymkode: 621ff...46c

Jeg snakket med en i politiet. Det virker på meg som om han har vært i søkelyset tidligere, og også blitt tatt for oppbevaring av narkotika. Jeg kunne ikke få noen direkte opplysninger, men fikk lett forståelse av det. Det er bare å håpe at han blir tatt for noe relatert til voldtekt og overgrep, for da ser politiet på tidligere anmeldelser osv. 

Det er mye dritt i ulike miljøer. Mange er avhengige av riktige nettverk for å komme videre innen en bransje/ et område. Det er ikke slutt på utnyttelser og ting mange føler de "må gjøre". 

Jeg sier ikke at alle miljøer er sånn selvsagt, men jeg tror noen ville blitt overrasket over i hvilke miljøer mye dritt forekommer. 

Har ikke så lyst til å komme innpå årsaker osv når det gjelder min venninne. Jeg unnskylder henne ikke for å dekke over og skjule ulike ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...