Gå til innhold

Personer som påfører andre samvittighetskvaler.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Kashmir skrev (1 time siden):

Mange er avhengige av riktige nettverk for å komme videre innen en bransje/ et område.

Som for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Som for eksempel?

De fleste som driver innen kultur og også på andre områder. Du klarer sjelden å komme så langt uten rette kontakter. Det sier seg vel selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det sier seg vel selv? 

Det som sier seg selv er at du må kunne faget ditt. Seriøse aktører blander ikke profesjonelle og private roller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Det som sier seg selv er at du må kunne faget ditt. Seriøse aktører blander ikke profesjonelle og private roller.

Det hjelper ikke å kunne faget ditt hvis ingen vet at du kan.

At alle aktører ikke er seriøse, er nettopp det jeg sier her. Det foregår mye dritt i flere kretser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke å kunne faget ditt hvis ingen vet at du kan.

Det er riktig, men profesjonell nettverksbygging har ingenting med det denne tråden handler om.

Du velger forøvrig selv å ha disse menneskene i livet ditt. Da må du forholde deg til hva det innebærer, eller bryte med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Det er riktig, men profesjonell nettverksbygging har ingenting med det denne tråden handler om.

Du velger forøvrig selv å ha disse menneskene i livet ditt. Da må du forholde deg til hva det innebærer, eller bryte med dem.

Hva vil du diskutere her egentlig? Jeg sier hvordan ting fungerer i visse miljøer, og det er fakta. 

Og nei. Jeg velger absolutt ikke å ha "disse menneskene" i livet mitt. Langt fra også. 

Jeg har én venninne som er sammen blant annet  "disse menneskene".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Kashmir skrev (57 minutter siden):

Hva vil du diskutere her egentlig?

Hvorfor du bruker tid og krefter på denne problemstillingen i utgangspunktet, hvis det er så enkelt at du bare kan kutte ut denne venninnen, som tydeligvis er en av "dem". Ellers må det være noe bakenforliggende du ikke forteller.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor du bruker tid og krefter på denne problemstillingen i utgangspunktet, hvis det er så enkelt at du bare kan kutte ut denne venninnen. Ellers må det være noe bakenforliggende du ikke forteller.

Har ikke brukt særlig med krefter, men litt. Og mer tid vil jeg bruke. 

Det handler ikke så mye om venninnen min som det jeg får vite via henne. Jeg hadde ikke trengt å vite dette, men det var egoistisk tenkt. Jeg tror det er ok at jeg fikk vite. 

Selvfølgelig er det mye bakenforliggende her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ikke trengt å vite dette, men det var egoistisk tenkt. Jeg tror det er ok at jeg fikk vite. 

Nå motsier du deg selv. Er du glad for at du fikk vite dette eller ikke? Og hvis det er så mye bakenforliggende synes jeg du kunne fortelle hele historien, ikke bare isolerte bruddstykker. De useriøse aktørene i kultur-Norge fortjener å eksponeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Nå motsier du deg selv. Er du glad for at du fikk vite dette eller ikke? Og hvis det er så mye bakenforliggende synes jeg du kunne fortelle hele historien, ikke bare isolerte bruddstykker. De useriøse aktørene i kultur-Norge fortjener å eksponeres.

Jeg kan da ombestemme meg? Jeg har skrevet flere innlegg her på forumet hvor jeg kun har delt tanker eller har vært usikker på noe. Jeg får plassert ganske mye ved at andre deler sitt syn eller sine tanker på ting også. Da blir det ofte klarere.

Jeg har fortalt hele historien som jeg fikk vite den. Jeg navngir jo selvfølgelig ingen som ikke er bevist skyldige, som i å bli straffedømt. Hallo! ( ikke sikkert så mange vet hvem dette er uten...spesiell interesse på ett område heller )

Og jeg har heller ikke noe ønske om å utbrodere noe om venninnen min. Det sier seg jo også selv. 

Jeg kom jo faktisk på hva jeg burde gjøre ut fra innspill her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg kan da ombestemme meg? Jeg har skrevet flere innlegg her på forumet hvor jeg kun har delt tanker eller har vært usikker på noe. Jeg får plassert ganske mye ved at andre deler sitt syn eller sine tanker på ting også. Da blir det ofte klarere.

Jeg har fortalt hele historien som jeg fikk vite den. Jeg navngir jo selvfølgelig ingen som ikke er bevist skyldige, som i å bli straffedømt. Hallo! ( ikke sikkert så mange vet hvem dette er uten...spesiell interesse på ett område heller )

Og jeg har heller ikke noe ønske om å utbrodere noe om venninnen min. Det sier seg jo også selv. 

Jeg kom jo faktisk på hva jeg burde gjøre ut fra innspill her...

Hvorfor har du slike venner? 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor har du slike venner? 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Er det en grunn til at jeg ikke skulle ha en sånn venninne? Og hvilken grunn skulle det vært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Og hvilken grunn skulle det vært?

At hun setter deg i denne situasjonen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

At hun setter deg i denne situasjonen i utgangspunktet.

Ja, det var dumt av henne- det er jeg helt enig i. Det var egentlig ganske stygt. Både det hun gjorde her, og også at hun fortalte meg det.  Men jeg har ingen venner som ikke har gjort feil. Ikke én. Og jeg syns heller ikke at jeg må ta på meg noe ansvar her, for hva andre velger å gjøre. Jeg er ikke venninnen min, og jeg er heller ikke den psykopaten jeg omtaler her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Er det en grunn til at jeg ikke skulle ha en sånn venninne? Og hvilken grunn skulle det vært? 

At hun er med på å ødelegge livet til et annet menneske. Når du i tillegg forsvarer din venninne er du omtrent med på det passivt. God grunn til å dumpe et sånt vennskap. Blir flau på dine vegne av denne tråden. 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

At hun er med på å ødelegge livet til et annet menneske. Når du i tillegg forsvarer din venninne er du omtrent med på det passivt. God grunn til å dumpe et sånt vennskap. Blir flau på dine vegne av denne tråden. 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Jeg har ikke forsvart henne ett sted her. 

Ikke kommer jeg til å gjøre det heller. 

Jeg ser ikke helt hvorfor du angriper meg her? Kan du forklare meg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke forsvart henne ett sted her. 

Ikke kommer jeg til å gjøre det heller. 

Jeg ser ikke helt hvorfor du angriper meg her? Kan du forklare meg det? 

Hvor får du det fra at jeg angriper deg? Jeg angriper deg overhodet ikke! 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor får du det fra at jeg angriper deg? Jeg angriper deg overhodet ikke! 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Jo, det gjør du. Du er også ufin. Men du har sikkert din grunn, så ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jo, det gjør du. Du er også ufin. Men du har sikkert din grunn, så ok. 

Lei for at du føler det slik. Det var svært beklagelig men jeg forstår ikke at du vil være venn med et menneske som bevisst påfører et annet menneske traume fra livet som voldtekt kan gjøre. Det er så sinnsykt at jeg ikke har ord. 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lei for at du føler det slik. Det var svært beklagelig men jeg forstår ikke at du vil være venn med et menneske som bevisst påfører et annet menneske traume fra livet som voldtekt kan gjøre. Det er så sinnsykt at jeg ikke har ord. 

Anonymkode: 3da5d...ccb

Du teenger ikke være lei deg. Jeg bryr meg ikke om sånne kommentarer, men det er jo greit å vite om du og andre som kommer med det vet hvorfor.

At du ikke forstår ting gir deg ikke rett til å være ufin. Jeg har heller ikke gjort noe galt her- tvert i mot.

Jeg kan fint si fra til andre som handler dårlig. Det kan gjerne bli en konflikt. Det kan ende med enighet, unnskyldninger eller enighet om å la ting være ved uenighet.

Jeg kutter ikke ut venner. Har aldri gjort det og kommer nok heller aldri til å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...