Gå til innhold

Han løy til meg om dette, hva skal jeg gjøre ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han sa han var i et forhold i 6 år fra han var 11- 17 år. Han er 18 nå, fant ut at det bare var løgn, og noe han bare fant på fyf ! Han løy til meg og sa ting som «hun sa jeg var veldig smart» osv, han sa han bodde i London hele livet, og at han skal til Norge om noen mnd selvom han kan bra norsk sa han det var fordi han har familie i Norge som er norske og snakker bra norsk. Det var også løgn, han bodde i Norge hele livet og reiste til London for utveksling kun i et år. Hvorfor lyver han så jævla mye om sånt? Hva skal jeg gjøre, burde jeg blokke han?

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er ditt forhold til ham?

Anonymkode: 95e19...9a8

Vi bare flørter og han sa når han kommer til Norge at vi skulle henge sammen også, han er interessert i å bli mer enn bare venner da. 

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi bare flørter og han sa når han kommer til Norge at vi skulle henge sammen også, han er interessert i å bli mer enn bare venner da. 

Anonymkode: 7a755...4af

Hvordan vet du at alle disse tingene er løgn?

Anonymkode: 95e19...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du at alle disse tingene er løgn?

Anonymkode: 95e19...9a8

Fordi det er så mye tegn som tyder på det, og bestevennen hans sa det ikke stemmer, og ingen som har bodd i London hele livet sitt kan så bra norsk, det nekter jeg å tro. 

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Hvis noen gjør deg usikker på hvem de er, og om de snakker sant om det og historien sin,  så kutt dem ut! ( så fremt du ikke har en lidelse elns som gjør deg kronisk mistenksom ) 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 timer siden):

Hvis noen gjør deg usikker på hvem de er, og om de snakker sant om det og historien sin,  så kutt dem ut! ( så fremt du ikke har en lidelse elns som gjør deg kronisk mistenksom ) 

Men hvorfor tror du han løy om disse tingene? Det gir bare ikke mening. 

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor tror du han løy om disse tingene? Det gir bare ikke mening. 

Anonymkode: 7a755...4af

Du kan jo spørre ham om hvorfor han løy.

Anonymkode: 95e19...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor tror du han løy om disse tingene? Det gir bare ikke mening. 

Anonymkode: 7a755...4af

Det vet jeg ikke. Muligens for å gjøre seg interessant eller for å dekke over noe annet. Som regel er det derfor folk juger.

Uansett er det ikke noe vits i å være med dem, og gi beskjed om hvorfor, så kan det jo hende de skjønner at løgn er no go. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 timer siden):

Det vet jeg ikke. Muligens for å gjøre seg interessant eller for å dekke over noe annet. Som regel er det derfor folk juger.

Uansett er det ikke noe vits i å være med dem, og gi beskjed om hvorfor, så kan det jo hende de skjønner at løgn er no go. 

Skal jeg spørre han hvorfor han lyver osv, eller bare fjerne han ? Jeg vil bli venn med han men vet ikke om dt er lurt, tror du dette er noe vi kan jobbe med ? Tillit altså 

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan jo spørre ham om hvorfor han løy.

Anonymkode: 95e19...9a8

Kan jeg skrive dette til han? 
 

 «For det første, jeg vet alt . Du har aldri hatt kj i 6år  fra 11-17, det er løgn, du er en dårlig løgner, og det er ikke vanskelig å se, ikke tro du er slick, venneksap som er bygget på løgner funker aldri uansett, jeg vet ikke hvorfor du følte behovet for å lyve om det der, og jeg tror neppe på at du har bodd i london i hele ditt liv, det kan ikke stemme💀 ingen har så bra norsk om de kun har bodd i london. At du ikke er ærlig om noe ødelegger så mye, jeg ville faktisk møte deg og bli bedre kjent iks, men nå kan jeg ikke og vil ikke, du virker bare two faced og fake, du vet ikke hva faen respekt er om du lyver til folk så lett og så fort, hvor er respekten der? Du har ingen problem med å såre eller ødelegge tilliten til noen og det viser bare hva slags råttent menneske du er»

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kan jeg skrive dette til han? 
 

 «For det første, jeg vet alt . Du har aldri hatt kj i 6år  fra 11-17, det er løgn, du er en dårlig løgner, og det er ikke vanskelig å se, ikke tro du er slick, venneksap som er bygget på løgner funker aldri uansett, jeg vet ikke hvorfor du følte behovet for å lyve om det der, og jeg tror neppe på at du har bodd i london i hele ditt liv, det kan ikke stemme💀 ingen har så bra norsk om de kun har bodd i london. At du ikke er ærlig om noe ødelegger så mye, jeg ville faktisk møte deg og bli bedre kjent iks, men nå kan jeg ikke og vil ikke, du virker bare two faced og fake, du vet ikke hva faen respekt er om du lyver til folk så lett og så fort, hvor er respekten der? Du har ingen problem med å såre eller ødelegge tilliten til noen og det viser bare hva slags råttent menneske du er»

Anonymkode: 7a755...4af

Synes dette var i overkant hardt. Men det er kanskje sånn tenåringer snakker med og til hverandre i dag. 

Jeg ville bare ha latt han være. Kuttet kontakten, evt med en melding om at du ikke klarer å stole på ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Skal jeg spørre han hvorfor han lyver osv, eller bare fjerne han ? Jeg vil bli venn med han men vet ikke om dt er lurt, tror du dette er noe vi kan jobbe med ? Tillit altså 

Anonymkode: 7a755...4af

Jeg er helt enig med @Vendi her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan jeg skrive dette til han? 
 

 «For det første, jeg vet alt . Du har aldri hatt kj i 6år  fra 11-17, det er løgn, du er en dårlig løgner, og det er ikke vanskelig å se, ikke tro du er slick, venneksap som er bygget på løgner funker aldri uansett, jeg vet ikke hvorfor du følte behovet for å lyve om det der, og jeg tror neppe på at du har bodd i london i hele ditt liv, det kan ikke stemme💀 ingen har så bra norsk om de kun har bodd i london. At du ikke er ærlig om noe ødelegger så mye, jeg ville faktisk møte deg og bli bedre kjent iks, men nå kan jeg ikke og vil ikke, du virker bare two faced og fake, du vet ikke hva faen respekt er om du lyver til folk så lett og så fort, hvor er respekten der? Du har ingen problem med å såre eller ødelegge tilliten til noen og det viser bare hva slags råttent menneske du er»

Anonymkode: 7a755...4af

Syntes det ble ganske aggresivt. Også går du rett på person og kaller ham stygge ting. 

Anonymkode: 95e19...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg skrive dette til han? 
 

 «For det første, jeg vet alt . Du har aldri hatt kj i 6år  fra 11-17, det er løgn, du er en dårlig løgner, og det er ikke vanskelig å se, ikke tro du er slick, venneksap som er bygget på løgner funker aldri uansett, jeg vet ikke hvorfor du følte behovet for å lyve om det der, og jeg tror neppe på at du har bodd i london i hele ditt liv, det kan ikke stemme💀 ingen har så bra norsk om de kun har bodd i london. At du ikke er ærlig om noe ødelegger så mye, jeg ville faktisk møte deg og bli bedre kjent iks, men nå kan jeg ikke og vil ikke, du virker bare two faced og fake, du vet ikke hva faen respekt er om du lyver til folk så lett og så fort, hvor er respekten der? Du har ingen problem med å såre eller ødelegge tilliten til noen og det viser bare hva slags råttent menneske du er»

Anonymkode: 7a755...4af

Det ble litt mye. Det virker litt ut av kontroll og over streken.

"Jeg har funnet ut at du lyver om store ting, som at du har vokst opp i London. Jeg skjønner at jeg ikke kan stole på deg og derfor ønsker jeg ikke å ha mer kontakt."

Den svir mer enn den lange utskjellingen din etter min mening. Du må si det med egne ord,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 timer siden):

Hvis noen gjør deg usikker på hvem de er, og om de snakker sant om det og historien sin,  så kutt dem ut! ( så fremt du ikke har en lidelse elns som gjør deg kronisk mistenksom ) 

Enig

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hvorfor tror du han løy om disse tingene? Det gir bare ikke mening. 

Anonymkode: 7a755...4af

Ikke prøv å let etter mening, bare forhold deg til at han juger og ikke er til å stole på. 

Vendi skrev (12 timer siden):

Synes dette var i overkant hardt. Men det er kanskje sånn tenåringer snakker med og til hverandre i dag. 

Jeg ville bare ha latt han være. Kuttet kontakten, evt med en melding om at du ikke klarer å stole på ham. 

Helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (16 timer siden):

Det ble litt mye. Det virker litt ut av kontroll og over streken.

"Jeg har funnet ut at du lyver om store ting, som at du har vokst opp i London. Jeg skjønner at jeg ikke kan stole på deg og derfor ønsker jeg ikke å ha mer kontakt."

Den svir mer enn den lange utskjellingen din etter min mening. Du må si det med egne ord,

Ja men da skjønner han ikke at det han gjorde er alvorlig? 

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men da skjønner han ikke at det han gjorde er alvorlig? 

Anonymkode: 7a755...4af

Jo, det kommer mye bedre frem av kommentaren Grendel foreslår enn den hysteriske kommentaren du selv kom opp med. :) Helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (9 timer siden):

Jo, det kommer mye bedre frem av kommentaren Grendel foreslår enn den hysteriske kommentaren du selv kom opp med. :) Helt sant!

Blir det en dårlig idee hvis jeg snakker med han og gir han ny sjanse? Eller er det best å bare kutte han av? Fordi han løy for å imponere meg, siden han har bra norsk og sier han har bodd i London hele livet, og det med exen var sikkert for å si at han kan være i forhold i langt tid? Men det er fortsatt ikke greit å lyve om. Er dt rødt flagg om jeg fortsetter å snakke med han?

Anonymkode: 7a755...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Blir det en dårlig idee hvis jeg snakker med han og gir han ny sjanse? Eller er det best å bare kutte han av? Fordi han løy for å imponere meg, siden han har bra norsk og sier han har bodd i London hele livet, og det med exen var sikkert for å si at han kan være i forhold i langt tid? Men det er fortsatt ikke greit å lyve om. Er dt rødt flagg om jeg fortsetter å snakke med han?

Anonymkode: 7a755...4af

Det beste er jo å snakke med ham om dette og spørre ham hvorfor han lyver. Også tar det derfra hva du velger å gjøre utfra hva han svarer. Vi har alle lov til å trå feil noen ganger.

Anonymkode: 95e19...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...