Gå til innhold

Kan man leve et bra og verdig liv som singel hele livet og uten barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker nå ikke på dersom man er schiozid og ikke liker eller bryr seg om å ha mennesker rundt seg, men folk med andre psykiske diagnoser. 

Anonymkode: b9d3b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig. Det kommer helt an på hva slags holdning man velger å ha.

Anonymkode: 7b960...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er lettere å være lykkelig som singel barnløs kvinne enn som mann.

Anonymkode: 4061e...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det er lettere å være lykkelig som singel barnløs kvinne enn som mann.

Anonymkode: 4061e...763

Denne har jeg faktisk ikke tenkt på før. Kan fort hende at det stemmer. Kjenner mange damer rundt som er single og barneløse, og ikke ønsker det i livet.

Kompiser og kollegaer jeg har som er menn over 40 er mer klagete - det vil for meg si at det plager dem mer? Men har ikke noe fakta på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tror det er lettere å være lykkelig som singel barnløs kvinne enn som mann.

Anonymkode: 4061e...763

Du må se på frivillig VS ufrivillig. Ikke alle menn er desperate vet du......

Anonymkode: 834fb...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror det er lettere å være lykkelig som singel barnløs kvinne enn som mann.

Anonymkode: 4061e...763

Det tror ikke jeg noe på med tanke på hvordan samfunnet "forventer" at kvinner skal få barn. Å være singel bachelor som mann er derimot uproblematisk og nesten hyllet. Kvinner har den tilsvarende "peppermø"-statusen.

Anonymkode: cf1f2...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-

Apropos en ytring her : det viktigste er at du legger bort forventninger andre må ha! Du kan gjerne forklare valget ditt hvis du føler for det, men aldri gå i den posisjonen å unnskyld livsstilen din!  Det er ditt liv og du lever det som nettopp du vil eller må. Så lenge du er klar på dette, så ser jeg ikke hva problemet skal være når du bruker ordene "bra" og "verdig"

Det er altså ingen fasit på hvordan hver enkelt skal leve. For min del ville jeg vært ulykkelig om jeg levde det livet flere tydeligvis syns jeg burde. Lev som du syns er best for deg 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Apropos en ytring her : det viktigste er at du legger bort forventninger andre må ha! Du kan gjerne forklare valget ditt hvis du føler for det, men aldri gå i den posisjonen å unnskyld livsstilen din!  Det er ditt liv og du lever det som nettopp du vil eller må. Så lenge du er klar på dette, så ser jeg ikke hva problemet skal være når du bruker ordene "bra" og "verdig"

Det er altså ingen fasit på hvordan hver enkelt skal leve. For min del ville jeg vært ulykkelig om jeg levde det livet flere tydeligvis syns jeg burde. Lev som du syns er best for deg 🙂

Helt enig

Anonymkode: 745ad...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an. Jeg er singel i midten av 40 årene uten barn og har det ganske fint. Har hatt noen forhold, men trives bedre som singel. Det er ikke andre som bestemmer når mitt liv har verdi eller ikke. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
aa-k-j skrev (3 timer siden):

Det går fint an. Jeg er singel i midten av 40 årene uten barn og har det ganske fint. Har hatt noen forhold, men trives bedre som singel. Det er ikke andre som bestemmer når mitt liv har verdi eller ikke. 

Står bak denne!

Hva andre gir deg av verdi kontra din egenverd 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror det er lettere å være lykkelig som singel barnløs kvinne enn som mann.

Anonymkode: 4061e...763

Menn har det vanskeligere alene enn kvinner.  I single klubber er stort flertall kvinner.  Menn er raskere å finne en ny ved skilsmisse.  Mange gamle menn klarer seg dårlig hvis kona dør først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (41 minutter siden):

Menn har det vanskeligere alene enn kvinner.  I single klubber er stort flertall kvinner.  Menn er raskere å finne en ny ved skilsmisse.  Mange gamle menn klarer seg dårlig hvis kona dør først.

Her var det mye oppgulp du

Anonymkode: 834fb...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror det er lettere å være lykkelig som singel barnløs kvinne enn som mann.

Anonymkode: 4061e...763

Kvinner har Ikke like stort se behov som menn nei, men kvinner har større behov for å få barn enn det menn har. 

Anonymkode: b9d3b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kvinner har Ikke like stort SEXbehov som menn**

Anonymkode: b9d3b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her var det mye oppgulp du

Anonymkode: 834fb...f6c

Tror hun har rett.

Anonymkode: f0e4d...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner har Ikke like stort se behov som menn nei, men kvinner har større behov for å få barn enn det menn har. 

Anonymkode: b9d3b...db6

Helt motsatt jeg tydeligvis. Jeg ønsker ikke barn.
Sexbehovet er ganske stort, når jeg er forelsket da.. det kan ikke være hvem som helst. Og siden lave tanker om meg selv (den tiden) hindret meg i gi de mennene en sjanse så har det ikke blitt noe🤟🏼😅

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart man kan leve et godt liv uten å stifte familie. Kommer jo an på hva man selv ønsker. 
Jeg ønsker meg mann og barn, og det gjorde meg lykkelig. 
Du må velge det livet du ønsker, ikke det du tror samfunnet eller andre forventer.

 

Anonymkode: dd257...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Klart man kan leve et godt liv uten å stifte familie. Kommer jo an på hva man selv ønsker. 
Jeg ønsker meg mann og barn, og det gjorde meg lykkelig. 
Du må velge det livet du ønsker, ikke det du tror samfunnet eller andre forventer.

 

Anonymkode: dd257...9b6

Det er ikke alltid man kan bare velge å få kjæreste eller barn fordi noen er for syke til det. Det er ikke et valg alltid. Det er sykdom. 

Anonymkode: b9d3b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg trives aldeles utmerket som singel uten barn. Det er ganske deilig å slippe og  forholde seg til andre 24/7. Barn har jeg aldri ønsket meg uansett. De ville ikke fått det godt hos meg, og nå er jeg blitt i eldste laget til å få noen. At jeg er singel uten barn betyr ikke at jeg ikke har et sosialt liv med gode venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"som singel hele livet"

Hvis det ikke er selvvalgt tror jeg det kan være ganske tøft å gå gjennom hele ungdomstiden og resten at livet uten noen erfaringer med motsatt kjønn. Både fordi det er et medfødt behov hos de fleste og fordi kulturen er veldig fiksert på det.

Det er noe annet å være frivillig singel. Spesielt etter å ha vært forhold og kanskje fått barn.

Savannah skrev (På 13.3.2024 den 19.17):

Menn har det vanskeligere alene enn kvinner.  I single klubber er stort flertall kvinner.  Menn er raskere å finne en ny ved skilsmisse.  Mange gamle menn klarer seg dårlig hvis kona dør først.

Jeg tror det stemmer, men jeg vil påstå det er større individuell forskjell enn kjønnsforskjell. Rent statistisk klarer verken single menn eller kvinner seg særlig bra, men kvinner klarer seg litt bedre. Jeg tipper det er fordi mange single av begge kjønn er fattige og syke. Den aller mest usynlige gruppen er kvinner som blir valgt bort. Kvinner skal liksom drukne i tilbud og være sterke og selvstendige. 

De single mennene jeg kjenner klarer seg helt fint, men de har valgt det selv. Hvis man er for kresen så er det også er valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...