Gå til innhold

Hvorfor blir man sett rart på om man er over 40 år og leier bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir-
UtakknemligDiva skrev (6 minutter siden):

Man kan alltids tenke det, men da er de ekstremt korttenkte. Det er ikke alle som er født inn i familier som har mulighet til å hjelpe en inn på boligmarkedet. 
Det er heller ikke mulig å planlegge livet til hver minste detalj. Muligheter kan komme, man tar sjanser, eller man kan velge sin stabile trygge tilværelse der hver dag forblir lik. Jeg kunne sikkert eid leilighet nå om jeg ble værende i jobben jeg hadde frem til 2016, men som jeg sa opp fordi tilfeldige muligheter ba seg. De var ikke like mye økonomisk sikre, men de ga meg opplevelser, jeg voks veldig som person, mye mer enn om jeg hadde stagnert i en trygg tilværelse, og jeg har fremdeles utviklingsmuligheter der. 

Det er nok mange som tenker ekstremt enkelt ihvertfall. Og så er det ikke alle som har så mye fantasi. Det kan de jo ikke noe for. Men kombinasjonen kan være  litt...uheldig 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (På 14.3.2024 den 22.40):

De som tenker at det eneste rette er å eie. De skjønner ikke alltid at man velger å leie. Økonomi teller jo mest sånn sett for mange- og det kan være helt forståelig. Bor du på bygda og må leie privat, så forstår jeg godt at folk vil eie. Også om de bor andre steder og ikke har mulighet til leie annet enn privat ( selv om en kan være heldig! ) 

 

Kayia skrev (På 15.3.2024 den 10.12):

Beskriver du deg selv her? 

 

Kashmir skrev (På 15.3.2024 den 11.39):

Nei. 

Så nok en gang bare slår du bastant fast noe du syns er negativt på vegne av andre, mens det du selv står for beskrives som mer edelt.

Pussig og ufin debatteknikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Kayia skrev (14 minutter siden):

 

 

Så nok en gang bare slår du bastant fast noe du syns er negativt på vegne av andre, mens det du selv står for beskrives som mer edelt.

Pussig og ufin debatteknikk. 

Hva er det jeg står for her som beskrives som negativt om andre? Og hvor fremstiller jeg det jeg mener for mer edelt? 

Du må forklare det, for det kan jeg ikke på noen måte se.

Nå er det faktisk sånn at jeg får tilbakemeldinger på at jeg leier. Ellers er det å lese hva folk mener både her og i andre kanaler? Nå har jeg mulighet til å kjøpe. Jeg eier også et hus. Likevel velger jeg å leie og bo her. Det er faktisk ikke mange som forstår det. Gjør du? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man det? Det har jeg aldri sett eller hørt. De aller fleste har nok med seg selv. Og det er mange som leier uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Fra NRK

i norsk politikk har målet vært at alle nordmenn skal eie bolig. Nordmenn er de i Norden som oftest eier egen bolig. ( 80- 90 % eier til enhver tid egen bolig ) 

Å leie har likevel blitt vanligere, og da helst blant unge og innvandrere fra andre land.

Det er også mer vanlig å leie i større byer.

Administrerende direktør i Forbrukerrådet sier

For mange av oss som eier bolig, virker dette rart og annerledes... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (13 minutter siden):

 

Administrerende direktør i Forbrukerrådet sier

For mange av oss som eier bolig, virker dette rart og annerledes... 

 

Sett over lang tid, et helt liv, er det økonomisk svært dumt. Blir trist å bruke 2/3 av pensjonen på leiekostnader.

Anonymkode: bd7df...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sett over lang tid, et helt liv, er det økonomisk svært dumt. Blir trist å bruke 2/3 av pensjonen på leiekostnader.

Anonymkode: bd7df...456

Ja, økonomisk er det dumt hvis man må tenke økonomi. Eller velger å tenke økonomi. Det er jeg enig i. Det er bare at noen ganger kommer andre ting foran.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Jeg bryr meg ikke om noen ser rart på det. Jeg synes det sier mer om de som ser rart på det. Det er alltid noen som leier når de er i alle aldre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag er det normalt å leie om man er alene. Å kjøpe noe alene er tøft.

her vi bor eier de aller fleste. Bor i liten by og de fleste eier boligen sin

Anonymkode: 3ce23...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...