Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir-

Det høres ut som en veldig nervøs eller mer manisk person. Du må jo stoppe vedkommende å si at du ikke får med deg alt når hen snakker non stop. Eller at du gjerne vil kommentere noe hen sa. Jeg har faktisk sagt fra : nå snakker du for mye, og jeg mister 90%.

Det har ikke blitt tatt ille opp. Måtem man sier det på, og at en uttrykker det som et problem for en selv, og ikke at den andre gjør noe feil..det bruker å gå bra. 

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man går aldri..med mindre man er en trassig 14åring. Man rekker opp hånden og venter på tur. Og så sier man takk for innspill og at nå ville vært fint med dere andres perspektiver/innspill på temaet.

Kommer jo helt an på settingen. Hvis settingen f.eks. er et hjem og en familie tror jeg ikke det er så vanlig å rekke opp handa.

Man kan avbryte personen og adressere problemet direkte ved å si at personen snakker så mye at andre ikke kommer til ordet. Igjen, kommer an på kontekst og personligheten til den som snakker. Hvis man kjenner den som snakker godt nok til å anta at en slik påpekning ikke vil bli respektert, hvorfor skal man la denne personen misbruke sin tid? Da er det helt ok å gå fra samtalen.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Kommer jo helt an på settingen. Hvis settingen f.eks. er et hjem og en familie tror jeg ikke det er så vanlig å rekke opp handa.

Man kan avbryte personen og adressere problemet direkte ved å si at personen snakker så mye at andre ikke kommer til ordet. Igjen, kommer an på kontekst og personligheten til den som snakker. Hvis man kjenner den som snakker godt nok til å anta at en slik påpekning ikke vil bli respektert, hvorfor skal man la denne personen misbruke sin tid? Da er det helt ok å gå fra samtalen.

Det er helt sant. Kontekst er relevant, men den sto det ingenting om. Derfor svarte jeg bare, fremfor å legge til 100 mulige tenkelige situasjoner og sammenhenger :)

Anonymkode: a95fd...050

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...