Gå til innhold

Trenger råd ang terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler meg litt flau. 
har begynt hos psykolog for noen mnd siden, og det er mye som skjer i livet mitt for tiden, og jeg har mye jeg vil snakke om og forklare. 
Psykologen føler dette blir mer samtale enn behandling. 
han er mer opptatt av selve behandlingen. Og det er jeg jo enig i.

Han er opptatt av at jeg skal ha kontakt med kroppen. Mindfulllness og kjenne etter sansene og hva som skjer i kroppen. 
Jeg er veldig verbal og snakker mye, og er flinkere til å uttrykke hva jeg tenker, mer enn hva jeg føler og kjenner i kroppen. 
synes det er kjempevanskelig å kjenne etter da tankene og trangen til å sette ord på hva jeg tenker er størst.

noen som har jobbet på den måten og har erfaring med det? 
Vi skal gå inn i noe som har vært traumatisk og da er det viktig å ha kontakt med kroppen og ikke bare hva man tenker. 
uvant og vanskelig synes jeg.

Anonymkode: 61b4c...62c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/480165-trenger-r%C3%A5d-ang-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du er verbal og snakker mye så er det kanskje viktig at du er konkret på hva som er problemet og når du snakker generelt. Istedenfor å bruke 10 setninger på å forklare noe som andre kan forklare med 1 setning vil spare mye tid og man blir fortere frisk. 

Anonymkode: 05d9f...4ed

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du er verbal og snakker mye så er det kanskje viktig at du er konkret på hva som er problemet og når du snakker generelt. Istedenfor å bruke 10 setninger på å forklare noe som andre kan forklare med 1 setning vil spare mye tid og man blir fortere frisk. 

Anonymkode: 05d9f...4ed

Jeg bruker ikke mye setninger. Men forklarer hva jeg står i, hva som er skjedd i korte trekk, og hva det gjør med meg. 
jeg er enig i at teknikker er bedre enn å snakke. Men synes det er vanskelig å fokusere

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg bruker ikke mye setninger. Men forklarer hva jeg står i, hva som er skjedd i korte trekk, og hva det gjør med meg. 
jeg er enig i at teknikker er bedre enn å snakke. Men synes det er vanskelig å fokusere

Jeg ville bare si at jeg synes du er kjempeflink om du setter ord på det som er vanskelig og ting du står i.

Anonymkode: 74148...65e

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er opptatt av at jeg skal ha kontakt med kroppen. Mindfulllness og kjenne etter sansene og hva som skjer i kroppen.

Hvis denne tilnærmingen ikke passer for deg, bare gå rett på sak og krev at det brukes en annen tilnærming.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (39 minutter siden):

Hvis denne tilnærmingen ikke passer for deg, bare gå rett på sak og krev at det brukes en annen tilnærming.

Det er sant. Problemet mitt er at jeg har ptsd symptomer, og da må jeg komme i kontakt med kroppen. 
har ikke diagnosen men enkelte symptomer. 
Fikk en grusom beskjed i fjor om at et familiemedlem døde i ei ulykke. Verden raste sammen. I ettertid er jeg redd det skal skje noe med mine nærmeste. Og får angst og sjokk følelse hvis jeg ikke får tak i de på tlf eller det er lenge siden de har vært pålogget osv. 

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Problemet mitt er at jeg har ptsd symptomer, og da må jeg komme i kontakt med kroppen.

Det er ingen andre enn deg selv som egentlig kan vite hva du trenger. Og trenger du å "komme i kontakt med kroppen" så finnes det mange forskjellige måter å gjøre det på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...