Gå til innhold

Hva er egentlig fordelen med dusjkabinett?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Kontra kun forheng ( og kant nede for å hindre vann i å flyte utover da ) ?

Fysøren, jeg hater det så mye. Føler det aldri er ordentlig rent, og dessuten er det et mareritt å gjøre rent også. Nå er husarbeid nederst på listen min over hva jeg liker av aktiviteter, men å vaske kjøleskap og dusjkabinett er det verste. Kunne tenkt meg å ha kun forheng, og skjønner ikke hvilken bakdel det skulle hatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F.eks så beskytter et dusjkabinett veggene. Men har du vegger som tåler vann, så kan du sikkert kutte ut kabinettet og bruke forheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vendi skrev (5 minutter siden):

F.eks så beskytter et dusjkabinett veggene. Men har du vegger som tåler vann, så kan du sikkert kutte ut kabinettet og bruke forheng. 

Ja, de tåler vann. Jeg blir like frustrert hver gang jeg må vaske det kabinettet. Må jo være både mer praktisk OG penere med forheng. Kjenner liksom at jeg blir i overkant irritert 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (27 minutter siden):

Ja, de tåler vann. Jeg blir like frustrert hver gang jeg må vaske det kabinettet. Må jo være både mer praktisk OG penere med forheng. Kjenner liksom at jeg blir i overkant irritert 🙃

Hvordan vasker du dusjkabinettet? Gjør du det rett er det ganske så enkelt. 

Anonymkode: 5f140...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (41 minutter siden):

F.eks så beskytter et dusjkabinett veggene. Men har du vegger som tåler vann, så kan du sikkert kutte ut kabinettet og bruke forheng. 

Dusjforheng ser da ganske så stusselig ut, dessuten leier Kashmir og kan ikke ta slike avgjørelser en eier kan .. 

Anonymkode: 5f140...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan vasker du dusjkabinettet? Gjør du det rett er det ganske så enkelt. 

Anonymkode: 5f140...a37

Gjør det rett?  Er det så mange måter å vaske et dusjkabinett på? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Er bare irriterende med all kalk som setter seg på glasset. Men har du riktig rengjøringsmiddel går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Everybody skrev (Akkurat nå):

Er bare irriterende med all kalk som setter seg på glasset. Men har du riktig rengjøringsmiddel går det greit.

Det tar tid. Det er veggene, bunn, kanter,og ikke minst jobben med å vaske under. Merkelig unødvendig oppfinnelse 🙃 skjønner ikke når det er så mye mindre jobb med forheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (13 minutter siden):

Det tar tid. Det er veggene, bunn, kanter,og ikke minst jobben med å vaske under. Merkelig unødvendig oppfinnelse 🙃 skjønner ikke når det er så mye mindre jobb med forheng...

Man må jo fortsatt vaske veggene og gulvet da. De blir jo like skitne som veggene og gulvet i dusjkabinettet. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vendi skrev (2 minutter siden):

Man må jo fortsatt vaske veggene og gulvet da. De blir jo like skitne som veggene og gulvet i dusjkabinettet. 

Men det er lettere å vaske vegger. De blir lettere pene enn den hersens plasten. Og alle kanter og å vaske under. Nei, bare tull 😀  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Men det er lettere å vaske vegger. De blir lettere pene enn den hersens plasten. Og alle kanter og å vaske under. Nei, bare tull 😀  

Ja, det er nok hakket lettere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Dusjkabinett har jeg ikke sett på lenge. Men vanlig dusj, men med to glassdører. De er jo veldig enkle å rengjøre. Spray på dusjrens og skylle av.

Dusjkabinett tror er jeg noe herk ja. Med detaljer og kriker og kroker…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Trinity80 skrev (11 minutter siden):

Dusjkabinett har jeg ikke sett på lenge. Men vanlig dusj, men med to glassdører. De er jo veldig enkle å rengjøre. Spray på dusjrens og skylle av.

Dusjkabinett tror er jeg noe herk ja. Med detaljer og kriker og kroker…

Ja, dusj med dører er noe annet. Det blir jo samme prinsipp som med forheng. Ja. Kabinett har kanter og hjørner og må vaskes under. Fyf... Jeg kan like pirkete jobber, men nei, akkurat den den jobben avskyr jeg 🙃 Det hadde holdt lenge å kun rengjøre selve dusjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (22 minutter siden):

Dusjkabinett har jeg ikke sett på lenge. Men vanlig dusj, men med to glassdører. De er jo veldig enkle å rengjøre. Spray på dusjrens og skylle av.

Dusjkabinett tror er jeg noe herk ja. Med detaljer og kriker og kroker…

Du kan ikke bruke dusjrens når du vasker glassdører. I prosessen bruker du svamp zalo og jif skurekrem nederst på kantene, samme prosess med svamp. Evt hvis du skal spare tid kan du bruk wc rens domitstol ta det på la det virke i 5 minutter så skyld av. 

Anonymkode: 5f140...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Ja, dusj med dører er noe annet. Det blir jo samme prinsipp som med forheng. Ja. Kabinett har kanter og hjørner og må vaskes under. Fyf... Jeg kan like pirkete jobber, men nei, akkurat den den jobben avskyr jeg 🙃 Det hadde holdt lenge å kun rengjøre selve dusjen! 

Bruk magisk krem på kantene nederst. Samme prosess med svamp. Kremen får du tak i på din lokale malebutikk og koster ca 600.

Anonymkode: 5f140...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bruk magisk krem på kantene nederst. Samme prosess med svamp. Kremen får du tak i på din lokale malebutikk og koster ca 600.

Anonymkode: 5f140...a37

Takk for forslag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med dusjkabinett er at det er som et eget, lite våtrom, slik at det også kam brukes i rom som ikke tilfredsstiller moderne våtromsstandard. 

Ulempen er jo alle kriker og kroker som må vaskes, pluss at det er en innestengt følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
morsan skrev (10 minutter siden):

Fordelen med dusjkabinett er at det er som et eget, lite våtrom, slik at det også kam brukes i rom som ikke tilfredsstiller moderne våtromsstandard. 

Ulempen er jo alle kriker og kroker som må vaskes, pluss at det er en innestengt følelse. 

Men hva med damp? Det er jo også vann, så det er jo en risiko når det ikke er våtrom. Uansett en grei løsning da, men nå har jo de fleste dem på badene, og jeg kan bare ikke forstå at noen velger det framfor foreng ( eller dører der det er plass. Her er det ikke det )  Jeg syns det er et rart valg når alt kan gjøres enklere og mer praktisk. Og i mitt syn penere også...

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Kort sagt gjør et dusjkabinett det enklere å unngå fuktskader. Dusjer man rett på fliser er er sjansen større for fuktskader/det vil skje tidligere, avhengig av hvor godt arbeidet med membran og flislegging er gjort, noe de fleste vel ikke veit med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (48 minutter siden):

Men hva med damp? Det er jo også vann, så det er jo en risiko når det ikke er våtrom. Uansett en grei løsning da, men nå har jo de fleste dem på badene, og jeg kan bare ikke forstå at noen velger det framfor foreng ( eller dører der det er plass. Her er det ikke det )  Jeg syns det er et rart valg når alt kan gjøres enklere og mer praktisk. Og i mitt syn penere også...

Damp kan være et problem på alle bad. Man har ikke «våtromsstandard» i taket for eksempel, eller på vinduskarmene. Jeg vil mene at dusjkabinett minsker risiko for damp, men det er uansett lurt å ha godt avtrekk/vifte på bad. 

Ellers er jeg ikke enig i at forheng er penere enn dusjkabinett, iallfall om det er et nyere dusjkabinett. Jeg er ikke spesielt glad i den tøyslintra som henger der. Men det er veldig plassbesparende. Det peneste synes jeg er dusjhjørne med fast glassvegg.  

En annen ulempe ved kabinett er, om man skal tenke på fremtiden, at det ikke er praktisk for gamle/bevegelseshemmede.

Min forrige bolig hadde dusjkabinett, og det var fordi forrige eier hadde byttet ut badekar med dusj på et gammelt bad, og hvor det var høyst usikkert om vegger og gulv tålte vannsprut. Jeg mislikte kabinettet og fikk lettere klaus av å være der, men var tross alt fornøyd med at jeg hadde dusj og ikke bare badekar. 

Kanskje det er nettopp i slike situasjoner at folk installerer dusjkabinett? 

Min nåværende bolig hadde kjempegamle bad (50+ år) som vi fikk pusset opp og hvor vi (selvsagt) ikke valgte dusjkabinett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...