Gå til innhold

Være i det som er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er BET?

Anonymkode: 1ba09...bc6

Kom på at BET kanskje kan sammenlignes litt med ACT (Acceptance and Commitment Therapy), hvis du er kjent med det. Jeg har hatt slik behandling hos fastlegen. Det går ut på å akseptere at man har det vanskelig, og stå i det, mens en forplikter seg til endring gjennom det verdigrunnlaget en har. Ens verdier må kartlegges først da.

Men mulig jeg tar feil, altså. Det skal uansett bli interessant å lære mer rundt disse tingene, så får man bare håpe at man kan få en endring til det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vendi skrev (11 timer siden):

Vet ikke, men kanskje @Glitter kan si noe mer om det siden hun har vært gjennom det :)

Du beskrev det veldig godt. Men det er ikke det at unnvikelse er negativt i alle situasjoner. Noen ganger trenger man å unnvike, men det handler litt om hvordan man unnviker også. I terapitimene så blir man enig om et trygt samtaleemne som man kan snakke om hvis følelsene blir så sterke at man kommer utenfor toleransevinduet. Jeg for eksempel snakket om trening. Men ikke så ofte jeg trengte å avlede sånn. 

Men når alt kom til alt så var ikke BET noe for meg. Men de hadde mye bra da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 timer siden):

Du beskrev det veldig godt. Men det er ikke det at unnvikelse er negativt i alle situasjoner. Noen ganger trenger man å unnvike, men det handler litt om hvordan man unnviker også. I terapitimene så blir man enig om et trygt samtaleemne som man kan snakke om hvis følelsene blir så sterke at man kommer utenfor toleransevinduet. Jeg for eksempel snakket om trening. Men ikke så ofte jeg trengte å avlede sånn. 

Men når alt kom til alt så var ikke BET noe for meg. Men de hadde mye bra da. 

Ok, tusen takk for nyansering:)

Nei, det er sikkert ikke for alle. Får se om det er noe for meg, men får gi det en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (17 timer siden):

Ja, opplegget varer i 16 uker, og jeg skal være innlagt i 16 uker. Men har fri hver helg (perm).

Har ikke så lyst til å gå inn på det, annet enn å si at det er alvorlig og ødeleggende for meg. Og at det bør endres. 

Det skjønner jeg at du ikke vil gå inn i. 

Anonymkode: 1ba09...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 minutter siden):

Ok, tusen takk for nyansering:)

Nei, det er sikkert ikke for alle. Får se om det er noe for meg, men får gi det en sjanse. 

Helt enig i at du burde gi deg en sjanse. I verste fall funker det ikke. Det er ikke slik at det er skadelig om det ikke går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...