Gå til innhold

Hvor mange dager bruker du samme genser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Før du vasker den? 

Anonymkode: 36c6d...44e

Vanlig genser som brukes inn mot huden bruker jeg maks 2 dager før den går i vask. Genser som brukes utenpå annen genser/skjorte kan jeg bruke mange ganger, men den henges til lufting noen dager innimellom. Ved flekker så vaskes den selvfølgelig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe rutine på det. Nå som jeg er helt uten rutiner og struktur så bruker jeg fort samme genser i en uke+. Men jeg er jo bare alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (31 minutter siden):

Har ikke noe rutine på det. Nå som jeg er helt uten rutiner og struktur så bruker jeg fort samme genser i en uke+. Men jeg er jo bare alene. 

En uke seriøst? Det anbefales å skifte hver dag det samme med undertøy. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Før du vasker den? 

Anonymkode: 36c6d...44e

Skifter hver dag alt jeg har på meg. Synes det er ekkelt å gå med skitne klær og hår. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Før du vasker den? 

Anonymkode: 36c6d...44e

Hvorfor spør du? 

Anonymkode: 26ee3...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo helt på type genser og om den er rett på kroppen. Ullgensere som jeg har noe under (mer enn BH) kan jeg bruke svært lenge om de ikke er synlig skitne. T-skjorter og annet rett på kroppen kanskje to dager, om de ikke lukter svette. 
 

Hva gjør du og hvorfor lurer du?

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En uke seriøst? Det anbefales å skifte hver dag det samme med undertøy. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Jeg bytter undertøy. Men jeg har det som jeg har det nå og da blir selv de enkleste ting vanskelig. Men det er ull så det er bedre enn bomull i hver fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gensere rett på kroppen, alltid kort- eller langermet (T-)trøye under. Trøyer bruker jeg nesten aldri mer enn én dag. Gensere har jeg ikke noen fast rutine for.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det anbefales å skifte hver dag det samme med undertøy. 

Undertøy er jeg enig i. Hvis du mener det anbefales at voksne ikke kan bruke bukser og gensere mer enn én dag, vil jeg gjerne se kilden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En uke seriøst? Det anbefales å skifte hver dag det samme med undertøy. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Hvem anbefaler å skifte genser hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
frosken skrev (2 timer siden):

Hvem anbefaler å skifte genser hver dag?

Lurte jeg også på. Kommer den anbefalingen fra Genser-direktoratet?

Ullgenser kan jeg bruke flere ganger, vanlig genser en dag da jeg ikke har noe under.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri gensere rett på kroppen, alltid kort- eller langermet (T-)trøye under. Trøyer bruker jeg nesten aldri mer enn én dag. Gensere har jeg ikke noen fast rutine for.

Undertøy er jeg enig i. Hvis du mener det anbefales at voksne ikke kan bruke bukser og gensere mer enn én dag, vil jeg gjerne se kilden. 

 

frosken skrev (2 timer siden):

Hvem anbefaler å skifte genser hver dag?

 

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Lurte jeg også på. Kommer den anbefalingen fra Genser-direktoratet?

Ullgenser kan jeg bruke flere ganger, vanlig genser en dag da jeg ikke har noe under.

 

God hygiene er viktig for alle mennesker. Skifte av klær undertøy og sokker lærer man i barndommen er viktig for at andre medmenesker skal ha det bra. Lukt av svette plager samfunnet generelt. Det er en grunn for at enkelte er plaget av migrene , dette kommer av blant annet andres dårlig hygiene. Samt parfyme ect. God hygiene er viktig for forebygging av sykdommer og spredning av cellulitter mmm. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

God hygiene er viktig for alle mennesker. Skifte av klær undertøy og sokker lærer man i barndommen er viktig for at andre medmenesker skal ha det bra. Lukt av svette plager samfunnet generelt. Det er en grunn for at enkelte er plaget av migrene , dette kommer av blant annet andres dårlig hygiene. Samt parfyme ect. God hygiene er viktig for forebygging av sykdommer og spredning av cellulitter mmm. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Jeg dusjer hver morgen og tar på rent undertøy (men ingen parfyme, bortsett fra ørlite i deodoranten), så jeg tror ikke noen får migrene av mitt nærvær.

I min hverdag inngår det ikke aktiviteter der jeg blir så svett at det går gjennom "trøyelaget" og ut i genseren. Snusing i genserens armhule kan være med i avgjørelsen om når den bør vaskes.

Skal jeg trene eller gå på ski, blir det noe annet, både når det gjelder klestype og -skift. Sånt tøy vaskes etter hver bruk.

Jeg er nesten aldri syk, så jeg tviler på at klærne mine sprer smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke gensere, men kjoler. Bruker dem i to tre dager før jeg bytter. Jeg har ikke mye bevegelse i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

God hygiene er viktig for forebygging av sykdommer og spredning av cellulitter mmm. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Spre cellulitter? Har du røyket undertøyet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Trinity80 skrev (9 timer siden):

Spre cellulitter? Har du røyket undertøyet ditt?

😂 Jeg stusset også litt på den der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skifter hver dag. Men vasker klær etter 2 gangers bruk.

Anonymkode: 21ffe...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen fast regel på når gensre/topper vaskes. Det kommer an på type plagg og bruken. Men jeg bruker uansett ikke samme topp to dager på rad på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

 

 

God hygiene er viktig for alle mennesker. Skifte av klær undertøy og sokker lærer man i barndommen er viktig for at andre medmenesker skal ha det bra. Lukt av svette plager samfunnet generelt. Det er en grunn for at enkelte er plaget av migrene , dette kommer av blant annet andres dårlig hygiene. Samt parfyme ect. God hygiene er viktig for forebygging av sykdommer og spredning av cellulitter mmm. 

Anonymkode: 1e3ac...523

Forklar sammenhengen mellom hygiene og cellulitter er du snill🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...