Gå til innhold

Hva har dere gjort i dag?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg jobbet i dag. Pleier aldri gjøre det, men var med på et arrangement i regi av jobben. Så da fikk jeg jobbet inn sånn at jeg kan avspasere en dag i påskeuka 🐥🐥🐥

Var hjemom litt før mannen og jeg var på middag hos mine foreldre. Veldig koselig! Vel hjemme her igjen har vi landet i sofaen; først med Kompani Lauritzen, og nå med skiskyting jaktstart. Deilig!

I morgen må kanskje mannen jobbe. Mulig jeg går i kirka da, og så håper jeg vi får til en liten tur. Vi er ikke helt i toppform,  litt skavanker her og der denne uka, men deilig å lufte oss uansett. Om kvelden skal jeg skravle med ei venninne hos henne 🥰

Nå skal jeg strikke mens jeg ser på skiskyting. Har håp om å få ferdig en genser til påska 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321

Har besøk og vi har vært hos vår gamle mor i dag. Noe som både tar tid og mye energi, men hyggelig å se hvor glad hun ble da vi kom. Ellers har det vært en rolig dag her. Sett på Kompani Lauritzen og nå Vera.  

Aner ikke hva morgendagen bringer, det tar jeg litt som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på loppemarked, heldigvis innendørs, siden det har vært snø/sludd og piskende vind her. Dessuten har jeg handlet mat og tatt ukas klesvask. Nå som vi bare er to voksne i husstanden, vasker jeg nesten bare tøy i helgen. I morgen får vi besøk, så litt av dagen har også blitt brukt til forberedelser av måltider.

Lørdager spiser vi senere enn ellers, i kveld var det taco i 19-tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Var på vinfestival med to venninner. Snøstorm, det passet med noe innendørs.

Vi dro videre på et italiensk sted til middag, helt nydelig mat!

Hjemme under dyna nå, godt fornøyd med en ellers så ubrukelig dag værmessig.

Ønsker alle en god natt☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (5 minutter siden):

Har besøk og vi har vært hos vår gamle mor i dag. Noe som både tar tid og mye energi, men hyggelig å se hvor glad hun ble da vi kom. Ellers har det vært en rolig dag her. Sett på Kompani Lauritzen og nå Vera.  

Aner ikke hva morgendagen bringer, det tar jeg litt som det kommer.

Jeg kunne tenkt meg og sett Vera, men mannen liker ikke henne. Men nå har han sovnet,  så kanskje jeg skal sette det på 😁 Så fint at dere har vært på besøk hos din mor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
laban skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært på loppemarked, heldigvis innendørs, siden det har vært snø/sludd og piskende vind her. Dessuten har jeg handlet mat og tatt ukas klesvask. Nå som vi bare er to voksne i husstanden, vasker jeg nesten bare tøy i helgen. I morgen får vi besøk, så litt av dagen har også blitt brukt til forberedelser av måltider.

Lørdager spiser vi senere enn ellers, i kveld var det taco i 19-tiden. 

 

Ja, det er himmelvid forskjell på klesvasken nå og for noen år siden!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Var på vinfestival med to venninner. Snøstorm, det passet med noe innendørs.

Vi dro videre på et italiensk sted til middag, helt nydelig mat!

Hjemme under dyna nå, godt fornøyd med en ellers så ubrukelig dag værmessig.

Ønsker alle en god natt☺️

 

Vinfestival høres gøy ut!!! En fin dag da 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Vinfestival høres gøy ut!!! En fin dag da 🥰

Det var kjempehyggelig, fikk smake på vin fra hele verden og ha gode samtaler med folk og produsenter.

Ja veldig fin dag. Håper du får ferdig påskegenseren😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Ryddet i tøy. Spist middag med naboen og unger og eks. Så har jeg akkurat kommet fra cafeen hvor vi VANT i quiz i kveld! Og jeg klarte å la være og være en dårlig vinner. Men det var sååå tilfredstillende 😁

En av de bedre dagene i det siste, så nå går det fremover her! 😀 ( bare noen fysiske skader som har satt meg ganske mye ut av funksjon en god stund nå ) 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært hos ei venninne og spilt Magic: The Gathering. Veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
påskelilje skrev (40 minutter siden):

Jeg jobbet i dag. Pleier aldri gjøre det, men var med på et arrangement i regi av jobben. Så da fikk jeg jobbet inn sånn at jeg kan avspasere en dag i påskeuka 🐥🐥🐥

Var hjemom litt før mannen og jeg var på middag hos mine foreldre. Veldig koselig! Vel hjemme her igjen har vi landet i sofaen; først med Kompani Lauritzen, og nå med skiskyting jaktstart. Deilig!

I morgen må kanskje mannen jobbe. Mulig jeg går i kirka da, og så håper jeg vi får til en liten tur. Vi er ikke helt i toppform,  litt skavanker her og der denne uka, men deilig å lufte oss uansett. Om kvelden skal jeg skravle med ei venninne hos henne 🥰

Nå skal jeg strikke mens jeg ser på skiskyting. Har håp om å få ferdig en genser til påska 😁

Bruker det å være mange i kirken på søndager der du bor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet og vasket huset, vært og handlet og lett etter litt påskepynt.  Fant to gule potteblomster.  Har sett på sporten med mannen og laget middag.  Det har vært nydelig vær, sommeren kom i dag følte jeg så har tilbrakt dagen ellers med å sitte på terrassen og drukket kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (29 minutter siden):

Bruker det å være mange i kirken på søndager der du bor? 

Ja, ganske mange. Mellom 100 og 300 på vanlige gudstjenester. Noen ganger flere og noen ganger færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Ja, ganske mange. Mellom 100 og 300 på vanlige gudstjenester. Noen ganger flere og noen ganger færre.

Oj. Ok. Har vært i kirken her jeg bor, men det er nesten ingen der. Sist tipper jeg det var sånn 15 stk. Syns bare det er koselig å gå i kirken iblant. Liker atmosfæren, akkurat som jeg liker den på biblioteket.. Men litt kjipt med så lite mennesker. Syns det er fint å synge salmer, men jeg sitter ikke der og synger ut alene omtrent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Oj. Ok. Har vært i kirken her jeg bor, men det er nesten ingen der. Sist tipper jeg det var sånn 15 stk. Syns bare det er koselig å gå i kirken iblant. Liker atmosfæren, akkurat som jeg liker den på biblioteket.. Men litt kjipt med så lite mennesker. Syns det er fint å synge salmer, men jeg sitter ikke der og synger ut alene omtrent..

Det varierer jo veldig fra sted til sted. Menigheten min er stor, med mange aktive, og det er veldig fint å være med der. Jeg liker også salmer. Vi har en veldig god organist, og det er som regel forsangere med som gjør det lettere for alle å synge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det har vært elendig vær her i dag og det ble en lat formiddag før vi så vi dro til et kjøpesenter og fikk unna noen ærender vi måtte gjøre før påske. Jeg skulle ha noen store gule kyllinger til bålpanneplassen ( litt harry, men gøy )  jeg har laget og samboer skulle ha noe nytt ullundertøy. 

Så handlet vi noe mat og dro hjem og laget middag. Det ble en veldig lat dag, men i morgen skal vi gå en lang tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Det har vært elendig vær her i dag og det ble en lat formiddag før vi så vi dro til et kjøpesenter og fikk unna noen ærender vi måtte gjøre før påske. Jeg skulle ha noen store gule kyllinger til bålpanneplassen ( litt harry, men gøy )  jeg har laget og samboer skulle ha noe nytt ullundertøy. 

Så handlet vi noe mat og dro hjem og laget middag. Det ble en veldig lat dag, men i morgen skal vi gå en lang tur. 

Haha 😁 Gøy med påskekyllinger vedbålpanna 🐥🐥🐥!!!

Jeg er SÅ klar for ferie nå! Det har kokt på jobb de siste to ukene. Nå er det 5 dager igjen med intensive dager, så reiser vi til helga. 

Jeg har forresten sådd tomater! Gjorde det forrige helg, og nå har de så vidt begynt å spire. Gleder meg til tomatjungelen min i drivhuset etterhvert 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (7 minutter siden):

Haha 😁 Gøy med påskekyllinger vedbålpanna 🐥🐥🐥!!!

Jeg er SÅ klar for ferie nå! Det har kokt på jobb de siste to ukene. Nå er det 5 dager igjen med intensive dager, så reiser vi til helga. 

Jeg har forresten sådd tomater! Gjorde det forrige helg, og nå har de så vidt begynt å spire. Gleder meg til tomatjungelen min i drivhuset etterhvert 💚

Da jeg var barn, så elsket jeg å være ute og lage snøhuler med mange rom og tuneller i mellom og jeg er egentlig 10 år i hodet fortsatt på det området :) . Jeg har kost meg sånn med å grave i snøen og lage til denne plassen med vegger og sofa ( av snø ) Jeg fikk med meg yngstedatter ut og startet i juleferien. Siden har det blitt høyere og høyere vegger jo mer snø som har kommet. Vi fikk innviet den med bobler i glasset, grilling av pølser og musikk i vinterferien når vi hadde venner på besøk. Ble god stemning :) I påska må den jo pyntes med kyllinger og norske flagg selvsagt :)

Denne uka har det snødd enda mer der oppe og i helga er eldstedatter og kjæresten hennes der og har gravd den frem igjen. Gleder meg veldig til påske jeg også nå :) Vi reiser også til helga, men det blir hyttekontor lørdag og mandag. 

Så gøy med tomater. Må være artig å lage mat av det man har dyrket selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

I går våknet vi grytidlig og var derfor også tidlig oppe og gikk til butikken for å handle før vi spiste frokost. Pottet om noen tomatplanter som hadde vokset seg nesten ut av pottene og slappet av litt etter frokosten. Så ruslet jeg en tur opp i skogen, det var mye is på skogsveien så jeg var veldig glad jeg hadde tatt på piggsko! Ellers måtte jeg bare ha snudd rett og slett, det er nok litt i tidligste laget ennå, men oppe i skogen fantes det nesten ikke snø engang så der tuslet jeg rundt mellom trærne i mose og gammelt gress og storkoste meg. :) Har alltid elsket disse tidlige vårturene når naturen såvidt er det i ferd med å våkne etter en lang vinter. Vi har hatt veldig lite snø denne vinteren og forhåpentligvis kommer det ikke så mye mer heller, men det kommer nok noen skikkelige snøfall til... Vi lagde også en ny omgang med makrell i tomat, den forrige vi lagde er på mystisk vis forsvunnet fra fryseren! 😂

I dag har jeg lurt meg opp uten å vekke mannen, klokka er nå 8:15 og jeg har satt på en klesvask og sitter og hører på småfuglene utenfor, vårens vakreste lyder! ❤️ Har planer om en tur ned til sjøen for å se etter fugler i dag. Foreløpig koser jeg meg med en tekopp og litt me-time på morgenkvisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi bedt inn til familiemiddag (8 stk inkl oss selv), så det passet sånn sett bra at vi var mest inne og ordnet til det i det elendige været som var her i går. 
 

I dag skinner sola, så det blir å komme seg ut på tur. Men ergerlig at den stadig mer snøfrie skogen nå har fått nytt lag med snø overalt. Det er lettere å tenke på snøen som «himmelsk korrekturlakk» i desember enn når man først har fått smaken på vår. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...