Gå til innhold

Jeg er så lei meg


Vendi

Anbefalte innlegg

Vendi skrev (22 minutter siden):

Både og, egentlig. Jeg tenkte nå at det kanskje hadde sammenheng med at jeg fremdeles er litt skjør etter det depressive anfallet på mandag. Men jeg kan få det sånn utenom også. 

Er det ytre omstendigheter som kan gjøre at du får mer energi og selvtillit? 

Jeg fikk for eksempel noen timer med mer energi, håp og optimisme når overlegen sa han skal henvise meg til psykoseposten. Ikke fordi jeg kanskje har en alvorlig diagnose, men det var så utrolig godt å bli tatt på alvor. Så jeg ble i godt humør.

Men nå har jeg falt ned igjen til det grunnleggende stemningsleiet jeg har igjen. 

Er det sånn for deg? Eller kommer det helt ut av det blå? 

Jeg tenker at min reaksjon med lettelse og bedre humør var en ganske normalt reaksjon. Men kommer sånt ut av det blå er det kanskje relatert til lidelsen don? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
Glitter skrev (4 minutter siden):

Er det ytre omstendigheter som kan gjøre at du får mer energi og selvtillit? 

Jeg fikk for eksempel noen timer med mer energi, håp og optimisme når overlegen sa han skal henvise meg til psykoseposten. Ikke fordi jeg kanskje har en alvorlig diagnose, men det var så utrolig godt å bli tatt på alvor. Så jeg ble i godt humør.

Men nå har jeg falt ned igjen til det grunnleggende stemningsleiet jeg har igjen. 

Er det sånn for deg? Eller kommer det helt ut av det blå? 

Må svare både og til deg også. Jeg kan lett la meg påvirke av ytre ting, men jeg tror mest dette kommer innenfra. Altså at det kommer ut av det blå. Har noe "personlighetsproblematikk" også, så kanskje det er relatert til det. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Er det ytre omstendigheter som kan gjøre at du får mer energi og selvtillit? 

Jeg fikk for eksempel noen timer med mer energi, håp og optimisme når overlegen sa han skal henvise meg til psykoseposten. Ikke fordi jeg kanskje har en alvorlig diagnose, men det var så utrolig godt å bli tatt på alvor. Så jeg ble i godt humør.

Men nå har jeg falt ned igjen til det grunnleggende stemningsleiet jeg har igjen. 

Er det sånn for deg? Eller kommer det helt ut av det blå? 

Jeg tenker at min reaksjon med lettelse og bedre humør var en ganske normalt reaksjon. Men kommer sånt ut av det blå er det kanskje relatert til lidelsen don? 

bra du blir tatt på alvor, det var påtide

skjønner godt du ble lettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Vendi skrev (7 minutter siden):

Ja, da er det nok en sammenheng der. Takk for at du svarer. Jeg lurer på om det kanskje er lurt at jeg tar en pause fra forumet til jeg får gjenvunnet styrken igjen. Føler meg ikke bra. 

 

Det må du vurdere ja. Alt som gjør deg bedre, gjør mer av det! Og om ting er slitsomt, finn ut hvor din grense for trivsel går. God bedring @Vendi 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (3 minutter siden):

Må svare både og til deg også. Jeg kan lett la meg påvirke av ytre ting, men jeg tror mest dette kommer innenfra. Altså at det kommer ut av det blå. 

Skjønner. Vondt å ha det sånn. ❤️ Jeg sliter nå med at jeg oppfatter mye skjult kritikk av meg på forumet så har tenkt på en pause jeg også, men jeg hsr jo så lite ellers å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseme skrev (1 minutt siden):

bra du blir tatt på alvor, det var påtide

skjønner godt du ble lettet

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Det må du vurdere ja. Alt som gjør deg bedre, gjør mer av det! Og om ting er slitsomt, finn ut hvor din grense for trivsel går. God bedring @Vendi 🩷

 

Glitter skrev (9 minutter siden):

Skjønner. Vondt å ha det sånn. ❤️ Jeg sliter nå med at jeg oppfatter mye skjult kritikk av meg på forumet så har tenkt på en pause jeg også, men jeg hsr jo så lite ellers å gjøre. 

Et ❤️ til hver av dere 

Føler meg SÅ skjør og SÅ usikker nå.. og det er så vondt å ha det sånn. Nå skal jeg slappe av litt. Vi "snakkes" nok etterhvert:)

 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (21 minutter siden):

Jeg sliter sånn..

Leit å høre! Vil bare si at du ikke er alene. Jeg sliter også veldig nå. Føler meg helt j***g trist...

Anonymkode: 42e91...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Leit å høre! Vil bare si at du ikke er alene. Jeg sliter også veldig nå. Føler meg helt j***g trist...

Anonymkode: 42e91...f9f

Leit at du har det så trist! Håper du har gode strategier for å kunne få det litt bedre. 

Jeg er litt trist, men mest redd nå. Redd. Og jeg føler det som om hele "bunnen" har gått ut av meg og at jeg på en måte er i fritt fall nå. Ikke noe å holde seg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan kjenne igjen redselen. Det å kjenne seg i fritt fall gjør meg vettskremt. Får du hjelp? Jeg går i behandling på dps.

Anonymkode: 42e91...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (9 timer siden):

Jeg sliter sånn..

Sender deg enn god klem, snille du ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være i fritt fall er noe jeg har beskrevet mange ganger til behandlere. Det er en fæl følelse å ha. Håper du snart blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor er du lei deg? Har det skjedd noe, eller er det bare hvordan livet ble med sykdom? Følges du opp så du kan ta opp dette med psykolog?

Også minner jeg om at det å være lei seg er hele vanlige følelser...

Anonymkode: a021f...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emoji skrev (5 timer siden):

Sender deg enn god klem, snille du ❤️

Tusen takk for klem, og klem tilbake til deg 🥰

Glitter skrev (2 timer siden):

Å være i fritt fall er noe jeg har beskrevet mange ganger til behandlere. Det er en fæl følelse å ha. Håper du snart blir bedre. 

Tusen takk! Ja, det var noe jeg følte på i går. Det var fælt, ja. Hadde også med nærpsykotiske symptomer å gjøre. Snakket med behandler om det. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er du lei deg? Har det skjedd noe, eller er det bare hvordan livet ble med sykdom? Følges du opp så du kan ta opp dette med psykolog?

Også minner jeg om at det å være lei seg er hele vanlige følelser...

Anonymkode: a021f...fca

Det er sykdom. Ja, jeg følges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Har ikke så mye oppmuntrende å skrive, men syns det er kjipt at du har det som dette. God bedring videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...