Gå til innhold

Kreve kompensasjon for omgangssyke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet nøyaktig smittetidspunktet for ha fått dette helvettes greiene. Det var på en Resturant på lørdag og følget mitt er smittet og. Jeg føler jeg dør for hver bølge som kommer. Kan jeg ringe aktuelle Resturant og be om kompensasjon for tapt inntekt denne uken? 

Anonymkode: 149c8...77a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/480277-kreve-kompensasjon-for-omgangssyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg vet nøyaktig smittetidspunktet for ha fått dette helvettes greiene. Det var på en Resturant på lørdag og følget mitt er smittet og.

Mener du matforgiftning?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg føler jeg dør for hver bølge som kommer. Kan jeg ringe aktuelle Resturant og be om kompensasjon for tapt inntekt denne uken? 

Får du ikke sykepenger?

Anonymkode: f9a8e...2ed

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg vet nøyaktig smittetidspunktet for ha fått dette helvettes greiene. Det var på en Resturant på lørdag og følget mitt er smittet og. Jeg føler jeg dør for hver bølge som kommer. Kan jeg ringe aktuelle Resturant og be om kompensasjon for tapt inntekt denne uken? 

Du kan selvfølgelig ikke be restaurantennom kompebsasjon for tapt arbeidsinntekt…. Det er igså noe av det sprøeste jeg har hørt. Du kan derimot be on kompensasjon for middagen.

Anonymkode: 8652c...672

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du matforgiftet eller har du omgangssyke? Ved matforgiftning bør definitivt restauranten få beskjed, er det "bare" omgangssyke er det ikke restaurantens feil, men den av dere som kom dit og var smittebærende. Er du selvstendig næringsdrivende ettersom du taper arbeidsinntekt? Om du er ansatt så har du vel rett på egenmelding eller sykemelding og taper ikke inntekt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er forskjell på matforgiftning og omgangssyke - matforgiftning er restauranten sin feil, omgangssyke er ikke restauranten sin feil...

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 timer siden):

Det synes jeg så absolutt du skal gjøre.

Kom gjerne tilbake hit og fortell oss hvordan det gikk.

Jeg gjorde som du sa jeg skulle gjøre. Venter på telefon fra sjefen i gjeldene Resturant nå for kompensasjon og evt gode for tapt opplevelse og store kvalme belastninger dette har medført meg og mitt følge på 8 personer. 

AnonymBruker
Lady HM skrev (47 minutter siden):

Det er forskjell på matforgiftning og omgangssyke - matforgiftning er restauranten sin feil, omgangssyke er ikke restauranten sin feil...

Det var etter besøket vi ble syke, en etter en. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Er du matforgiftet eller har du omgangssyke? Ved matforgiftning bør definitivt restauranten få beskjed, er det "bare" omgangssyke er det ikke restaurantens feil, men den av dere som kom dit og var smittebærende. Er du selvstendig næringsdrivende ettersom du taper arbeidsinntekt? Om du er ansatt så har du vel rett på egenmelding eller sykemelding og taper ikke inntekt.

Hadde jeg det var vært mulighet hadde jeg ikke tapt inntekt og samtidig vært så syk at jeg knapt klarte å skrive. Jeg har spydd og bæsjet samtidig.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (28 minutter siden):

Hvis følget som var der er smitta er det jo høyst sannsynlig at matforgiftningen skyldes restauranten. Jeg ville ringt og informert dem og samtidig bedt om pengene for måltidet tilbake. Det er det minste de kan gjøre.

Det er jeg helt enig med deg i. Det var en stor tragedie det som bare skulle være hygge så spyr en omtrent ut av nesen …

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jeg helt enig med deg i. Det var en stor tragedie det som bare skulle være hygge så spyr en omtrent ut av nesen …

Så det var matforgiftning altså?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det var matforgiftning altså?

Vet ikke hva det var / er. Uansett må jo sånne tragedier som restauranten påførte oss tilbakebetales eller bli girt gavekort et slag for. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

årsaken er jo vidt forskjellig, det er et vesentlig poeng.

Anonymkode: 8652c...672

Lady HM skrev (4 minutter siden):

Eh, ja - men grunnen til at man spyr er forskjellig og vesentlig!

Opplevelsen ble totalt krasjet av sannsynligvis dårlig rutine på vasking. Dette skal og bør kompenseres til gjester som blir syk. Mener dere virkelig at jeg skal gå til legen for ta blodprøve om hva vi feiler??? Vi ble syke alle sammen. Ingen var syke før vi kom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...