Gå til innhold

NRK - søker psykisk helsehjelp uten å trenge det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skogbrann
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Ok.. unnskyld. Men du er på et nivå hvor jeg ikke forstår hva du mener? Jeg prøver...

Ingenting å unnskylde. Jeg er bare litt usikker på hva du ikke helt forstår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
skogbrann skrev (Akkurat nå):

Ingenting å unnskylde. Jeg er bare litt usikker på hva du ikke helt forstår? 

Jeg vet ikke. Jeg føler meg litt lost her nå... Jeg forstår bare ikke 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Jeg gikk til en privat psykolog som på dagtid jobbet med ungdom. Han sa rett ut at han var så lei av å få inn ungdom med helt vanlige utfordringer som alle har i ungdomslivet. Det vart veldig langt mellom dem som faktisk hadde en psykisk lidelse

Hvorfor ble ikke disse stoppet før inntak og henvist til helsesøster eller lignende? 

Anonymkode: e0e94...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Har jo vært flere tilfeller der ungdom ikke blir tatt seriøst fordi de tror det bare er normale plager. Men så ender det med årelange innleggelser i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle ønsker noen hadde sendt meg til psykolog da jeg var 13 og hadde forsøkt å ta livet mitt. Kanskje jeg ikke hadde sittet deprimert på DOL i dag 30 år senere. 

Anonymkode: e0e94...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skogbrann
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Kan du formulere deg litt enklere @skogbrann??

Du har jo vært opptatt av at folk, både brukere på dette forumet og folk for øvrig må være forsiktige med å skylde alt på sykdom, og at man må skille mellom normale følelser og sykdom. Du har også vært opptatt av at man ikke skal sykeliggjøre følelser, symptomer, plager, seg selv eller andre for den slags skyld. I denne tråden tar du opp at det er skummelt at funksjonsnivået såpass viktig. Du tar opp mennesker med tvang, deg selv inkludert som kan fungere normalt, og det later til å bekymre deg. For å bli diagnostisert med en tvangslidelse så må symptomene påvirke fungeringen i det daglige på et eller annet nivå, så det er egentlig ikke noe å bekymre seg over sånn sett. Men her på forumet har du jo vært opptatt at man kan være plaget av diverse symptomer og plager uten å være syk, og det med rette. Jeg er helt enig i det. Men her bekymrer du deg om at mennesker som fungerer helt normalt kanskje ikke blir sett på som syke (nok), og det er kanskje et litt annet perspektiv enn det du tidligere har presentert? Jeg vet ikke altså, jeg bare lurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
skogbrann skrev (3 minutter siden):

Du har jo vært opptatt av at folk, både brukere på dette forumet og folk for øvrig må være forsiktige med å skylde alt på sykdom, og at man må skille mellom normale følelser og sykdom. Du har også vært opptatt av at man ikke skal sykeliggjøre følelser, symptomer, plager, seg selv eller andre for den slags skyld. I denne tråden tar du opp at det er skummelt at funksjonsnivået såpass viktig. Du tar opp mennesker med tvang, deg selv inkludert som kan fungere normalt, og det later til å bekymre deg. For å bli diagnostisert med en tvangslidelse så må symptomene påvirke fungeringen i det daglige på et eller annet nivå, så det er egentlig ikke noe å bekymre seg over sånn sett. Men her på forumet har du jo vært opptatt at man kan være plaget av diverse symptomer og plager uten å være syk, og det med rette. Jeg er helt enig i det. Men her bekymrer du deg om at mennesker som fungerer helt normalt kanskje ikke blir sett på som syke (nok), og det er kanskje et litt annet perspektiv enn det du tidligere har presentert? Jeg vet ikke altså, jeg bare lurer. 

Nå henger jeg med. Ja, du har rett. Men det er at jeg forandrer mitt eget syn og mening . Jeg kan ikke stå på mitt hvis jeg tar annet til meg.

Mulig jeg da oppfattes vinglete, og det ser jeg. Jeg er ikke så bastant som flere mener her. Jeg prøver ut tanker her hele tiden. Jeg lærer så mye her, og da må jeg jo gå tibake på noe. 

Takk for tålmodigheten 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...