Gå til innhold

Beste boken du vil anbefale andre

Anbefalte innlegg

Kashmir-
Ekstra skrev (7 minutter siden):

Jeg har lest flere bøker av Dostojevskij, ja. Fantastiske bøker, men kan bli litt tungt når det er et stort persongalleri, og alle personene omtales ved tre ulike navn (fornavn, etternavn og kallenavn), som i Brødrene Karamasov.

Ja. For jeg tror dere som liker ham ikke stopper med én bok. Jeg må bøye meg litt for dere. Jeg skjønner og ser at det er kvalitet. Det er bare mitt hode og min natur som streiket der! 

Fortsetter under...

Ekstra skrev (6 timer siden):

Har lest dem ja, hadde mye glede av Mi Briljante venninne, slukte hele serien.

Kos deg med bøkene i påsken! 🐣

Meld gjerne fra om du har flere anbefalinger, gjerne noe av det litt lettere slage, det trengs når man skal på hyttetur med en hel gjeng.

Har du lest noe av danske Peter Høeg? Jeg lukte både Det tjuende århundre og Kvinnen og apen. Mange trekker fram Ftøken Smillas fornemmelse for snø, men den syns jeg faktisk var bedre som film. 

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 9.49):

Min beste bok jeg vil dele med andre er : Den endle kunsten av å gi faen. Den bør leses av alle. 

Anonymkode: 28945...865

Den har jeg fått av en her inne. Har faktisk ikke lest den. Men liker budskapet og skal finne den frem. 

cilie skrev (15 minutter siden):

Her anbefales mye «stor» litteratur.

Selv leser jeg Wencke Mühleisen: Alt jeg frykter har allerede skjedd. Og liker generelt best samtidslitteratur. 

Takk!

Jeg liker også mer lettlest litteratur, leser kanskje mest av det. Men slike bøker fester seg gjerne ikke veldig; her nevnte jeg bøkene som har satt spor. Fint å veksle mellom sjangere, synes jeg.

Annonse

Ekstra skrev (8 timer siden):

Har lest dem ja, hadde mye glede av Mi Briljante venninne, slukte hele serien.

Kos deg med bøkene i påsken! 🐣

Meld gjerne fra om du har flere anbefalinger, gjerne noe av det litt lettere slage, det trengs når man skal på hyttetur med en hel gjeng.

Hvis du vil lese noe lettlest og med mye humor, så kan jeg anbefale Janne Drangsholt sine bøker om Ingrid Winther. Den første heter vel "Ingrid Winthers makeløse mismot".  Mulig at man må jobbe i eller nært akademia, for å synes de er så morsomme som jeg syntes. Det er neppe stor litteratur, men stappfulle av gjenkjennbare detaljer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...