Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I min kommune har vi et smiskemiljø uten like. 
Jeg har gått til sak mot en skole i kommunen, og vi vant frem. 
Likevel er det ingen som støtter oss. 
Fordi de skal holde seg inne med eliten i ledelsen. 
Jeg blir sett på som en som lager drama og styr, og folk sier «stakkars rektor»  de umulige barna og krevende foreldrene nå til dags. 
mange tror ikke en skole kan gjøre feil. 
selv om vi vant. 
det beste er å være saueflokk og la de sterke vokse seg enda mer arrogant og sikre p holde seg inne 

Anonymkode: 71ccb...880

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/480452-vant-sak-men-tapt-p%C3%A5-bygda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir sett på som en som lager drama og styr, og folk sier «stakkars rektor»  de umulige barna og krevende foreldrene nå til dags. 
selv om vi vant. 
det beste er å være saueflokk og la de sterke vokse seg enda mer arrogant og sikre p holde seg inne 

Ja folk er en gjeng med sauer som regel. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du kan i det minste fortelle oss hvilken kommune dette er, hvis du vil gjøre noe med saken. Problemstillingen gjelder nok flere enn deg, men så lenge det ikke eksponeres skjer det ingen forandring.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

selv om vi vant. 

Gå til media?

Anonymkode: c2b3f...dce

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vil sannsynligvis fort virke mot sin hensikt.

Anonymkode: a7a37...bdf

Tvilsomt. Tror det er enklere å nå frem med sin historie og hva som faktisk skjedde i saken. Det er vansklig å gi sin støtte til noen, er som man ikke har hele historien. Media kunne vært en god måte å få den frem på.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tvilsomt. Tror det er enklere å nå frem med sin historie og hva som faktisk skjedde i saken. Det er vansklig å gi sin støtte til noen, er som man ikke har hele historien. Media kunne vært en god måte å få den frem på.

det skal stå *dersom her

AnonymBruker
psykedeliker skrev (59 minutter siden):

Du kan i det minste fortelle oss hvilken kommune dette er, hvis du vil gjøre noe med saken. Problemstillingen gjelder nok flere enn deg, men så lenge det ikke eksponeres skjer det ingen forandring.

Ønsker å være anonym her inne, og deler jeg det vet mange hvem det er snakk om. 
problemstilling gjelder veldig mange, og vår opplevelse og historie er ikke unik. Vår historie skal ut på et tidspunkt, men saken er ikke helt ferdig enda, så vil se utfallet der først. 
Jeg jobber selv på en annen skole i kommunen og hvis jeg går ut med dette blir jeg sett på som illojal og ødelegger omdømmet til den andre skolen. 
kan faktisk miste jobben min selv. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber selv på en annen skole i kommunen og hvis jeg går ut med dette blir jeg sett på som illojal og ødelegger omdømmet til den andre skolen. 

Det finnes mange måter å varsle på, har du satt deg inn i de ulike metodene, laget dokumentasjonssystem, gjort kost/nytte vurderinger, vært i kontakt med noen av varslernettverkene etc?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

problemstilling gjelder veldig mange, og vår opplevelse og historie er ikke unik. Vår historie skal ut på et tidspunkt, men saken er ikke helt ferdig enda, så vil se utfallet der først. 

Hvor i lovverket står dette?

Ofte blir det ingen full enighet om hva som er "hele historien".  Jeg har sett noen tilfeller hvor mobbeofre som har vunnet frem i retten med mobbesak mot kommunen, om som følge av dette også stått frem i mediene -  allikevel ikke oppnår særlig støtte i lokalmiljøet. Tvert om har lokalbefolkningen holdt fast ved sin gamle oppfatning om at "det er noe rart med den familien - de er usedvanlig vanskelige". 

Jeg hadde ikke valgt å bruke pressen til å belyse en sak hvor f.eks. en ungdom har blitt dårlig behandlet av en lærer uten at skolen har tatt tak i det. Ungdommen risikerer å bli stigmatisert i stedet for å få støtte.  

Annonse

Kashmir-

Dette ser rart ut. At andre utenfor skolen ikke gir dere støtte er kjipt, men jeg syns jo det er verre hvis slolen du jobber ved ikke støtter deg! Du har jo vunnet frem med saken, og da har skolen åpenbart tapt- ergo gjort feil. Og så skal du bli sett på en som er illojal og risikerer å miste jobben? 

Om det er lurt å gå ut i media er jeg usikker på da. Vet ikke om dr som kritiserer dere for å lage problemer blir mer imøtekommende da dessverre. 

frosken skrev (22 minutter siden):

Ofte blir det ingen full enighet om hva som er "hele historien".  Jeg har sett noen tilfeller hvor mobbeofre som har vunnet frem i retten med mobbesak mot kommunen, om som følge av dette også stått frem i mediene -  allikevel ikke oppnår særlig støtte i lokalmiljøet. Tvert om har lokalbefolkningen holdt fast ved sin gamle oppfatning om at "det er noe rart med den familien - de er usedvanlig vanskelige". 

Jeg hadde ikke valgt å bruke pressen til å belyse en sak hvor f.eks. en ungdom har blitt dårlig behandlet av en lærer uten at skolen har tatt tak i det. Ungdommen risikerer å bli stigmatisert i stedet for å få støtte.  

Ja

Endret av Myyyy
AnonymBruker

Tror du har helt rett i dette. Hadde en sak vært fremstilt anonymt eller det er «rette familien» hva det nå enn er.. så blir det annerledes. 
viner en helt vanlig gjennomsnittlig familie, og vi begge har gode jobber. 
likevel er det svært viktig å være «inne med» lærere og rektoren. 
jeg for min del hadde nok fått en kald skulder fra mine kollegaer som har svertet denne skolen. 
at skolen har svertet mitt barn er ikke så viktig. 
barn er ikke viktig, rektorer og ledelse er viktig. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Dette ser rart ut. At andre utenfor skolen ikke gir dere støtte er kjipt, men jeg syns jo det er verre hvis slolen du jobber ved ikke støtter deg! Du har jo vunnet frem med saken, og da har skolen åpenbart tapt- ergo gjort feil. Og så skal du bli sett på en som er illojal og risikerer å miste jobben? 

Om det er lurt å gå ut i media er jeg usikker på da. Vet ikke om dr som kritiserer dere for å lage problemer blir mer imøtekommende da dessverre. 

Som kommunalt ansatt selv har jeg ikke lov å kritisere andre tjenesteområder offentlig, da det er illojalt. Uavhengig om jeg uttaler meg som mor. 
det har jeg fått streng beskjed av fra rektor på min skole. Også fått det skriftlig om jeg skulle finne på å gå ut med det. 
man blir rett og slett truet til taushet

AnonymBruker
frosken skrev (25 minutter siden):

I vår sak er det vitner som har sett og hørt. 
tror du har rett i det. 
i min verden er det åpenbart at rett skal være rett, men folk er ikke lik som meg 

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som kommunalt ansatt selv har jeg ikke lov å kritisere andre tjenesteområder offentlig, da det er illojalt. Uavhengig om jeg uttaler meg som mor. 
det har jeg fått streng beskjed av fra rektor på min skole. Også fått det skriftlig om jeg skulle finne på å gå ut med det. 
man blir rett og slett truet til taushet

Jaha. Syns det er rart og dårlig. 

AnonymBruker

Hvor i lovverket står dette?

Kommunen har egne lover om å uttale seg offentlig. 
siden jeg selv er kommunalt ansatt blir jeg da illojal om jeg ldelegger skolens omdømme. 
men om skolen ødelegger barn er greit 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...