Gå til innhold

Forbigående stressrelaterte paranoide tanker


Sokk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke men jeg tror du er helt spon on i resonnementene. Når man ikke er usikker eller kan betrakte paranoiaen utenfra og se at det er angst og paranoia. Da er det noe annet (psykose). Tror jeg. Spør din mor vel, hva som gjorde at hun så deg som psykotisk eller kommende psykotisk og hvordan du var annerledes enn tidligere? Jeg går fast på medisin mot psykose litt for depresjon og litt for å forebygge utvikling av psykose ved sykdom. Så de psykotiske symptomene legen mener jeg har er jo såpass at de må medisineres iallfall 

Anonymkode: 745ef...b2e

Tror ikke det er far out i hvert fall. For meg gikk det også fra å holde stort sett alt for meg selv, til å miste kontrollen og begynte å snakke masse om det. For jeg var så plaget. 

Ja da er det bra du får medisiner. Jeg føler meg mye bedre nå med Zyprexa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud jeg kom på en ting til. Jeg trodde ene ansatte på døgnavdelingen prøvde å legge an på meg og jeg hadde flere «åpenbaringer» om vedkommende og hvordan alt hang sammen hvor jeg bare plutselig klarte å sette sammen tegnene. Så hadde jeg lyst til å ha en affære med vedkommende (jeg var i et forhold) og jeg fortalte det til venner, men sa at «jeg kan aldri si til noen at vedkommende legger an på meg for da tror de bare at det er jeg som innbiller meg ting». Så prøvde jeg å sende hemmelige tegn/signaler og lastet ned sånne apper hvor man kan kommunisere kryptert i tilfelle vedkommende ville kontakte meg der. Dette var i en periode som jeg har mistenkt som mulig hypomani. I en normaltilstand har jeg absolutt ingen interesse av en involvering med en som denne personen. Men flere måneder senere «dukket personen opp» på visning i naboleiligheten og jeg syntes det var veldig rart og spennende og ble litt giret opp av det, men jeg var veldig usikker på om det var samme person (det vet jeg nå 100% sikkert at det ikke var).

Dette har jeg av grunnene nevnt ovenfor heller ikke fortalt til noen behandlere. Men det er jo sikkert litt relevant info…

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Ja samme her. Dvs på slutten før jeg ble lagt inn så sluttet jeg å dusje, spiste dårlig, klarte ikke ta vare på meg selv og hunden skikkelig. Men var ikke slik at jeg ikke var snakkende til. Jeg skrev her på forumet som vanlig og som jeg sa til legen jeg er jo oppegående, hvordan kan jeg være psykotisk? Men mulig jeg fremstod mindre oppegående enn jeg var. For etter noen dager med medisiner og skjerming så "våknet" jeg. 

Bipolar med psykotiske symptomer er vel ikke en psykoselidelse, men at man får symptomer på det under episoder opp og ned. Har man symptomer ellers også er det vel schizoaffektiv. Men jeg er ikke sikker på om jeg har forstått det.

Hvor lenge var det du ikke dusjet? Er det snakk om måneder nå eller hva snakker vi om? Vet at dårlig hygiene er vanlig ved mange lidelser 

Anonymkode: 078bf...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (12 minutter siden):

Herregud jeg kom på en ting til. Jeg trodde ene ansatte på døgnavdelingen prøvde å legge an på meg og jeg hadde flere «åpenbaringer» om vedkommende og hvordan alt hang sammen hvor jeg bare plutselig klarte å sette sammen tegnene. Så hadde jeg lyst til å ha en affære med vedkommende (jeg var i et forhold) og jeg fortalte det til venner, men sa at «jeg kan aldri si til noen at vedkommende legger an på meg for da tror de bare at det er jeg som innbiller meg ting». Så prøvde jeg å sende hemmelige tegn/signaler og lastet ned sånne apper hvor man kan kommunisere kryptert i tilfelle vedkommende ville kontakte meg der. Dette var i en periode som jeg har mistenkt som mulig hypomani. I en normaltilstand har jeg absolutt ingen interesse av en involvering med en som denne personen. Men flere måneder senere «dukket personen opp» på visning i naboleiligheten og jeg syntes det var veldig rart og spennende og ble litt giret opp av det, men jeg var veldig usikker på om det var samme person (det vet jeg nå 100% sikkert at det ikke var).

Dette har jeg av grunnene nevnt ovenfor heller ikke fortalt til noen behandlere. Men det er jo sikkert litt relevant info…

 

Ja fortell behandler. Og skjønner du lurer for «noe» er det jo men hva er jammen ikke helt lett å si :) Det er ikke en typisk psykotisk episode du beskriver. Og du har jo god selvinnsikt og virker veldig oppegående så jeg skjønner at du ikke lett settes i pf-landskapet heller. Kanskje er det hypomani du beskriver og at det er løsningen på «mysteriet». Ut fra det du beskriver her ville jeg tippet at du lider av bp2. Men jeg er ingen ekspert bare en stakkars med-syk 

Anonymkode: 745ef...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (16 minutter siden):

Herregud jeg kom på en ting til. Jeg trodde ene ansatte på døgnavdelingen prøvde å legge an på meg og jeg hadde flere «åpenbaringer» om vedkommende og hvordan alt hang sammen hvor jeg bare plutselig klarte å sette sammen tegnene. Så hadde jeg lyst til å ha en affære med vedkommende (jeg var i et forhold) og jeg fortalte det til venner, men sa at «jeg kan aldri si til noen at vedkommende legger an på meg for da tror de bare at det er jeg som innbiller meg ting». Så prøvde jeg å sende hemmelige tegn/signaler og lastet ned sånne apper hvor man kan kommunisere kryptert i tilfelle vedkommende ville kontakte meg der. Dette var i en periode som jeg har mistenkt som mulig hypomani. I en normaltilstand har jeg absolutt ingen interesse av en involvering med en som denne personen. Men flere måneder senere «dukket personen opp» på visning i naboleiligheten og jeg syntes det var veldig rart og spennende og ble litt giret opp av det, men jeg var veldig usikker på om det var samme person (det vet jeg nå 100% sikkert at det ikke var).

Dette har jeg av grunnene nevnt ovenfor heller ikke fortalt til noen behandlere. Men det er jo sikkert litt relevant info…

 

Jeg trodde også en ansatt på psykiatrisk ville ha sex med meg.han skremte meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja fortell behandler. Og skjønner du lurer for «noe» er det jo men hva er jammen ikke helt lett å si :) Det er ikke en typisk psykotisk episode du beskriver. Og du har jo god selvinnsikt og virker veldig oppegående så jeg skjønner at du ikke lett settes i pf-landskapet heller. Kanskje er det hypomani du beskriver og at det er løsningen på «mysteriet». Ut fra det du beskriver her ville jeg tippet at du lider av bp2. Men jeg er ingen ekspert bare en stakkars med-syk 

Anonymkode: 745ef...b2e

Ja, det er kanskje den forklaringen som passer «best». Det føles i hvert fall utrolig flaut i ettertid. Jeg er bare glad jeg ikke dro den lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (5 minutter siden):

Ja, det er kanskje den forklaringen som passer «best». Det føles i hvert fall utrolig flaut i ettertid. Jeg er bare glad jeg ikke dro den lenger. 

Skjønner. Har gjort lignende i hypomani og langt verre (feks gjennomført sex med mennesker jeg ikke likte eller var redd for pga merkelige tanker) ved mani. Del av sykdommen, bedres betraktelig med medisiner

Anonymkode: 745ef...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (20 minutter siden):

Ja, det er kanskje den forklaringen som passer «best». Det føles i hvert fall utrolig flaut i ettertid. Jeg er bare glad jeg ikke dro den lenger. 

Ps: om det skal være hypomani krever det at du ikke er eller tenker sånn til vanlig, dvs utenom hypomani. Om det du beskriver i hendelsen på psyk er normalen din, at du er litt sånn til og fra hele tiden og har sånt tankekav hele tiden ca, er det ikke hypomani og følgelig heller ikke bipolar lidelse. Da kan ideen om pf passe bedre. Uansett hva det er, fortell behandler alt sammen så ærlig som det går, da får du best hjelp! Samme hva det heter, bare du finner en løsning og den finnes bare om du legger alle kort på bordet

Anonymkode: 745ef...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ps: om det skal være hypomani krever det at du ikke er eller tenker sånn til vanlig, dvs utenom hypomani. Om det du beskriver i hendelsen på psyk er normalen din, at du er litt sånn til og fra hele tiden og har sånt tankekav hele tiden ca, er det ikke hypomani og følgelig heller ikke bipolar lidelse. Da kan ideen om pf passe bedre. Uansett hva det er, fortell behandler alt sammen så ærlig som det går, da får du best hjelp! Samme hva det heter, bare du finner en løsning og den finnes bare om du legger alle kort på bordet

Anonymkode: 745ef...b2e

Takk for mange og gode svar. Jeg må selvsagt legge alle kort på bordet. Jeg har begynt prosessen og kommet med mye allerede altså. Jeg har bare spart noen av de aller flaueste detaljene. 

Det der er heldigvis ganske langt fra normalen min/ikke noe som har skjedd før eller siden. Men jeg er mer og mer usikker på hva som er normalen min. Føler ikke jeg har vært helt stabil/«normal» over tid på 1,5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge var det du ikke dusjet? Er det snakk om måneder nå eller hva snakker vi om? Vet at dårlig hygiene er vanlig ved mange lidelser 

Anonymkode: 078bf...c94

12 dager så skulle jeg i begravelse så måtte dusje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Kupton sa jo noe med at hvis huset brant så måtte man ut av senga og ut. Uansett om man hadde depresjon eller ei.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...