AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Har dere opplevd dette? Jeg syns det er ekkelt og skremmende og føler det gir meg mer angst Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Ja, har hatt det mye med angst. Helt vanlig å kjenne på egentlig, kan forekomme med depresjon også. Anonymkode: e4445...702 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, har hatt det mye med angst. Helt vanlig å kjenne på egentlig, kan forekomme med depresjon også. Anonymkode: e4445...702 Hva har hjulpet for deg? Hvordan opplevde du det? Jeg får helt panikk av å føle meg utenfor meg selv men samtidig innesperret i meg selv. Om det gir mening Er mye alene og det blir man jo litt koko av- og får også panikk de gangene jeg møter noen fordi da kjenner jeg enda mer på denne uvirkelighetsfølelsen Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Du må få et mer avslappet forhold til egne symptomer. Jobbe med deg selv, og kanskje prøve metakognitiv terapi, eller annen terapi. Det er ikke farlig å kjenne på symptomer. Det er helt naturlig hvis du sliter med angst og depresjon, at du opplever symptomer på angst og depresjon. Det kan behandles, og det går over. Får du panikkanfall? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Sokk skrev (1 time siden): Du må få et mer avslappet forhold til egne symptomer. Jobbe med deg selv, og kanskje prøve metakognitiv terapi, eller annen terapi. Det er ikke farlig å kjenne på symptomer. Det er helt naturlig hvis du sliter med angst og depresjon, at du opplever symptomer på angst og depresjon. Det kan behandles, og det går over. Får du panikkanfall? Men sånn vedvarende uvirkelihetsfølelse er vel ikke så vanlig? Eller kan det forekomme ved depresjon/angst? ikke anfall nei Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men sånn vedvarende uvirkelihetsfølelse er vel ikke så vanlig? Eller kan det forekomme ved depresjon/angst? ikke anfall nei Anonymkode: 06fa0...5a1 Det kan det. Les her: https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/grubling-depresjon-og-eksistensiell-angst-slik-finner-du-mening-i-livet Når du skriver panikk så høres det ut som du får panikkanfall. Men det som egentlig skjer er kanskje en spiral av økt grubling og angst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Sokk skrev (10 minutter siden): Det kan det. Les her: https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/grubling-depresjon-og-eksistensiell-angst-slik-finner-du-mening-i-livet Når du skriver panikk så høres det ut som du får panikkanfall. Men det som egentlig skjer er kanskje en spiral av økt grubling og angst? Ja muligens. Men ganske automstisk- får denne angsten pga uvirkelighetsfølelsen og manglende kontakt og konsentrasjon osv 🤷♀️🤯 Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja muligens. Men ganske automstisk- får denne angsten pga uvirkelighetsfølelsen og manglende kontakt og konsentrasjon osv 🤷♀️🤯 Anonymkode: 06fa0...5a1 Men helt seriøst: les deg opp på metakognitiv terapi. Kanskje det er noe for deg 😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Sokk skrev (2 minutter siden): Men helt seriøst: les deg opp på metakognitiv terapi. Kanskje det er noe for deg 😊 Har faktisk forsøkt det litt.. men får det ikke helt til… 😵💫 Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har faktisk forsøkt det litt.. men får det ikke helt til… 😵💫 Anonymkode: 06fa0...5a1 Er nok enklere med en terapeut 😊 Men det har nok noe for seg å forsøke å vende oppmerksomheten utover, og tenke mindre på egne symptomer og «tilstanden». 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Sokk skrev (6 minutter siden): Er nok enklere med en terapeut 😊 Men det har nok noe for seg å forsøke å vende oppmerksomheten utover, og tenke mindre på egne symptomer og «tilstanden». Det har det nok. Her denne uvirkelighetsfølelse og ut av/inninmegselv opplevelsen kommer inn- den hindrer litt det fokuset utover. Og gjør meg mer engstelig Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har det nok. Her denne uvirkelighetsfølelse og ut av/inninmegselv opplevelsen kommer inn- den hindrer litt det fokuset utover. Og gjør meg mer engstelig Anonymkode: 06fa0...5a1 Går du ikke i terapi? Anonymkode: e4445...702 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har det nok. Her denne uvirkelighetsfølelse og ut av/inninmegselv opplevelsen kommer inn- den hindrer litt det fokuset utover. Og gjør meg mer engstelig Anonymkode: 06fa0...5a1 Jeg og har det sånn, det må bare være sånn til det går over hos meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går du ikke i terapi? Anonymkode: e4445...702 Det hjelper jo ikke for det her. Er et eller annet «automatisk» som jeg ikke kan gjøre noe med med viljen min. Føles som det er noe som må roes ned i hjernen (med medikament?) Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det hjelper jo ikke for det her. Er et eller annet «automatisk» som jeg ikke kan gjøre noe med med viljen min. Føles som det er noe som må roes ned i hjernen (med medikament?) Anonymkode: 06fa0...5a1 Nei, det trenger det ikke være. Kommer det av angst/depresjon så kan man gjøre mye selv. Man må jobbe med hodet. Anonymkode: e4445...702 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Sokk skrev (3 timer siden): Er nok enklere med en terapeut 😊 Men det har nok noe for seg å forsøke å vende oppmerksomheten utover, og tenke mindre på egne symptomer og «tilstanden». En annen måte er å tilbringe tid sammen med folk som har praktisert det fra de var barn, og så lære av dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars psykedeliker skrev (3 minutter siden): En annen måte er å tilbringe tid sammen med folk som har praktisert det fra de var barn, og så lære av dem. Jeg selv var en sånn en intil jeg plutselig ble dårlig med det her ja Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, det trenger det ikke være. Kommer det av angst/depresjon så kan man gjøre mye selv. Man må jobbe med hodet. Anonymkode: e4445...702 Men det kommer ikke av angst/depresjon føles det som- får angst av det her Anonymkode: 06fa0...5a1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg selv var en sånn en intil jeg plutselig ble dårlig med det her ja Har du noen tanker om hvorfor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men det kommer ikke av angst/depresjon føles det som- får angst av det her Anonymkode: 06fa0...5a1 Hva skyldes det da? Anonymkode: e4445...702 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.