Gå til innhold

Angst og uvirkelighetsfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva skyldes det da?

Anonymkode: e4445...702

Vet ikke? 

Føler meg bare helt frakoblet meg selv og bryr meg ikke om noe og alt er uvirkelig. Og automatisk stress i systemet. Så det er et eller annet som må roes slik at jeg kommer til meg selv og kan jobbe med å fokusere ut og alt det der.

Rart hvis det skyldes angst eller depresjon?

 

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke? 

Føler meg bare helt frakoblet meg selv og bryr meg ikke om noe og alt er uvirkelig. Og automatisk stress i systemet. Så det er et eller annet som må roes slik at jeg kommer til meg selv og kan jobbe med å fokusere ut og alt det der.

Rart hvis det skyldes angst eller depresjon?

 

Anonymkode: 06fa0...5a1

Du vet ikke hvorfor du plutselig kjenner en uvirkelighetsfølelse? Dette høres rart ut? Er du syk fra før da?

Anonymkode: e4445...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

At man må jobbe med hodet. Virkelig? Må de som har ADHD, schizofreni og bipolar lidelse "jobbe" med hodet for å bli bedre?

Det er mer en fysisk feil med hjernen som må medisineres bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

At man må jobbe med hodet. Virkelig? Må de som har ADHD, schizofreni og bipolar lidelse "jobbe" med hodet for å bli bedre?

Det er mer en fysisk feil med hjernen som må medisineres bort.

Har ingen av de lidelsene

 

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet ikke hvorfor du plutselig kjenner en uvirkelighetsfølelse? Dette høres rart ut? Er du syk fra før da?

Anonymkode: e4445...702

Nei.

Jeg har jo angst uro og depressivitet. Men føler det kommer pga jeg er så frakobla og urolig og sånn.

men kanskje det er motsatt da?

føles fortsatt som noe jeg på ingen måte kan «jobbe» med siden det er så altoverskyggende 

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

At man må jobbe med hodet. Virkelig? Må de som har ADHD, schizofreni og bipolar lidelse "jobbe" med hodet for å bli bedre?

Det er mer en fysisk feil med hjernen som må medisineres bort.

Ja. De må ofte det i tillegg til medisin ja. Er liksom derfor det holdes psykoedukative kurs for mange pasientgrupper. Å opprettholde rutiner, gode søvnmønstre, trening, gode sunne vaner for BP er kjempe viktig f.eks.

Anonymkode: e4445...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Jeg har jo angst uro og depressivitet. Men føler det kommer pga jeg er så frakobla og urolig og sånn.

men kanskje det er motsatt da?

føles fortsatt som noe jeg på ingen måte kan «jobbe» med siden det er så altoverskyggende 

Anonymkode: 06fa0...5a1

Men frakoblingsfølelsen kom ikke ut av det blå? Den kommer av en grunn, hva var grunnen?

Anonymkode: e4445...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men frakoblingsfølelsen kom ikke ut av det blå? Den kommer av en grunn, hva var grunnen?

Anonymkode: e4445...702

Jo- det er ikke en «grunn». DEn har kommet gradvis etter denne automatiske uroen kicka inn

isåfall er d mange og sammensatte grunner. Men den har uansett satt seg veldig 

nå går jeg rundt i en boble eller vakum og brur meg ikke om noe og alt er fjernt og jeg conecter ikke med meg selv- bare uro og denne ekle følelsen 

ikke noe kontskt mellom hode og kropp liksom- kan høre meg selv snakke men er ikke kobla på/«tilstede»

Mener du dette kan skyldes angst eller depresjon?

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo- det er ikke en «grunn». DEn har kommet gradvis etter denne automatiske uroen kicka inn

isåfall er d mange og sammensatte grunner. Men den har uansett satt seg veldig 

nå går jeg rundt i en boble eller vakum og brur meg ikke om noe og alt er fjernt og jeg conecter ikke med meg selv- bare uro og denne ekle følelsen 

ikke noe kontskt mellom hode og kropp liksom- kan høre meg selv snakke men er ikke kobla på/«tilstede»

Mener du dette kan skyldes angst eller depresjon?

Anonymkode: 06fa0...5a1

Jeg sier at det kan være et symptom på angst og/eller depresjon. Dette er noe de fleste med a/d kjenner på i varierende grad. Og så må man jobbe litt med å koble hodet på igjen for det hjelpoer ikke isolere seg inne i seg selv, man må våge utfordre seg selv også.

Anonymkode: e4445...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg sier at det kan være et symptom på angst og/eller depresjon. Dette er noe de fleste med a/d kjenner på i varierende grad. Og så må man jobbe litt med å koble hodet på igjen for det hjelpoer ikke isolere seg inne i seg selv, man må våge utfordre seg selv også.

Anonymkode: e4445...702

Men når d er så konstant og alt gjør d verre- kan medisin hjelpe på disse symtpomene så denne «utfordringen» blir mulig?

Har ikke lyst eller bryr meg om noe som helst- alt er helt fjernt og konstant spenning 

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sier at det kan være et symptom på angst og/eller depresjon. Dette er noe de fleste med a/d kjenner på i varierende grad. Og så må man jobbe litt med å koble hodet på igjen for det hjelpoer ikke isolere seg inne i seg selv, man må våge utfordre seg selv også.

Anonymkode: e4445...702

Det er litt vanskelig å forklare men jeg blir så redd og deppa av å ikke føle meg som meg selv og bare gå rundt i en boble/grøt og ikke ha noe ro eller fokus eller evne til å føle noe annet enn uro 

men da er kanskje angst eller depresjon opphavet til dette…?

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På en måte forvirra og fjern og urolig på samme tid. Angst og depresjon sier du?

Anonymkode: 06fa0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...