Gå til innhold

Hvorfor får jeg faktura fra dps når jeg har frikort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

De sakene du refererer til kjenner jeg ikke til, så jeg kan ikke uttale meg om dem. Men jeg "krangler" mer enn gjerne med et inkassoselskap. Det har jeg gjort før, og hørte aldri noe mer fra dem.

https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-bestrider-jeg-et-inkassokrav-/

 

 

Du kan bestride et inkassokrav. Det har du rett i.

Når kravet er fra en offentlig oppdragsgiver, er det imidlertid ikke sannsynlig at de som kreditor er villige til å gi deg medhold når inkassoselskapet framlegger innsigelsen. Det blir gjerne en prinsipiell sak, og den vil eskaleres til Forliksrådet. Her vil det avsies en dom, og ut fra min erfaring med hundrevis av disse sakene, er det lite sannsynlig at du vil få medhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
ISW skrev (2 minutter siden):

Her vil det avsies en dom, og ut fra min erfaring med hundrevis av disse sakene, er det lite sannsynlig at du vil få medhold.

Har du innsyn i alle disse sakene? I så fall må du jo kunne forklare hvordan det offentlige kan ignorere sine egne lover og forskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke fått en eneste faktura fra dps jeg- syns det er litt rart faktisk 😅

Anonymkode: e514c...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 26.3.2024 den 14.44):

Det er korrekt - men i dette tilfellet handler det om en teknisk sak rundt fakturaen. Fakturerte egenandeler må betales, men blir refundert.

Det stemmer ikke. Man kan og ringe dps, si ifra om feilen og de sletter faktura. Har gjort dette mange ganger både hos dps og fastlege. Så lenge jeg har hatt frikort har jeg fått slettet fakturaen. Men enig i at man må ta kontakt ikke bare forvente at det ordner seg av seg selv.

Anonymkode: 55f5b...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...