Gå til innhold

Mianserin for søvn


Seroxat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Seroxat skrev (16 minutter siden):

 

 

Anonymkode: c73a9...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Du kan selvsagt gå ned i dose. Da jeg gikk fra miansering 10mg til serequel 25mg merka jeg mindre til søvnighet dagen etter. Tror serequel har kortere halveringstid og dermed er raskere ute av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Drømmeautomat skrev (16 minutter siden):

Du kan selvsagt gå ned i dose. Da jeg gikk fra miansering 10mg til serequel 25mg merka jeg mindre til søvnighet dagen etter. Tror serequel har kortere halveringstid og dermed er raskere ute av kroppen.

Så bra at du merka at du var mindre trøtt på dagtid når du bytta. Da prøver jeg å gå ned i kveld og håper da at jeg får sove og ikke minst er mindre trøtt på dagtid. Jeg har egentlig hele tida tenkt at det er Zoloft som jeg tar på morgenen som gjør meg så trøtt, men det er vel heller Mianserin? Opplever det som slitsomt og ubehagelig å være så trøtt på dagtid. Fikk du sove på 10 mg Mianserin? Og var du veldig trøtt på dagtid når du tok 10 mg Mianserin? Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Seroxat skrev (1 minutt siden):

Jeg har egentlig hele tida tenkt at det er Zoloft som jeg tar på morgenen som gjør meg så trøtt, men det er vel heller Mianserin?

Såvidt jeg husker ble jeg trøtt av Zoloft, i hvert fall i begynnelsen. Du kan jo prøve å ta det om kvelden? Ja, jeg fikk stort set sove av 10mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (1 minutt siden):

Såvidt jeg husker ble jeg trøtt av Zoloft, i hvert fall i begynnelsen. Du kan jo prøve å ta det om kvelden? Ja, jeg fikk stort set sove av 10mg.

Ok. Jeg forstår. Jeg har gått på Zoloft om morgenen i 5 uker så trøttheten burde vel ha avtatt nå. Jeg prøvde å ta Zoloft en kveld her for en stund siden, men sleit da veldig med å få sove på kvelden. Det er kanskje noe som går seg til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Du bør snakke med legen din tenker jeg, jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Anonymkode: c73a9...435

Hvorfor siterer du deg selv 13 ganger etter hverandre på tomme innlegg?  Tror du at du får raskere respons av det?

Anonymkode: b1056...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (15 timer siden):

Du bør snakke med legen din tenker jeg, jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring :) 

Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For søvneffekt av antihistaminer trenger man ikke store doser. Jeg brukte i sin tid 10 mg mianserin, og det holdt i massevis. Mianserin og mirtazapin er gjerne mest sederende i små doser.

Men hvis du kjenner på mye hangover selv på 10 mg, finnes det alternativer med kortere halveringstid. Mianserin og den aktive metabolitten har ganske lang halveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
ISW skrev (6 timer siden):

For søvneffekt av antihistaminer trenger man ikke store doser. Jeg brukte i sin tid 10 mg mianserin, og det holdt i massevis. Mianserin og mirtazapin er gjerne mest sederende i små doser.

Men hvis du kjenner på mye hangover selv på 10 mg, finnes det alternativer med kortere halveringstid. Mianserin og den aktive metabolitten har ganske lang halveringstid.

Jeg forstår. Kan man bruke 1/2 Mianserin? Hvilke andre alternativer med kortere halveringstid finnes det? Det kan også være Zoloften som jeg tar om morgenen som også gjør meg trøtt. Nå økte jeg dosen med Zoloft på mandag i håp om at depresjonen letner🙏Ingen virkning på dosen jeg hadde. Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...