Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg økte dosen med Zoloft i går. Er det sånn at man som regel opplever bivirkninger som økt angst og uro, kvalme m.m ved hver doseøkning? Og hvor lenge varer det? Når kan jeg opplevde endring/ bedring av økt dose? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/480628-dose%C3%B8kning-zoloft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seroxat skrev (22 minutter siden):

Jeg økte dosen med Zoloft i går. Er det sånn at man som regel opplever bivirkninger som økt angst og uro, kvalme m.m ved hver doseøkning, eller kan man øke dosen uten å få noe særlig med bivirkninger? Og hvor lenge varer det? Når kan jeg opplevde endring/ bedring av økt dose? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Skrevet (endret)
frisomfuglen skrev (23 minutter siden):

Skulle ikke du slutte på Zoloft?

Det ble endring i planen. Legen min foreslo helt på tampen at jeg kan prøve å øke dosen for å se om jeg får en virkning da. Så jeg økte i går så krysser jeg fingrene for at jeg opplever en bedring etterhvert 🙏

Endret av Seroxat
Seroxat skrev (54 minutter siden):

Jeg økte dosen med Zoloft i går. Er det sånn at man som regel opplever bivirkninger som økt angst og uro, kvalme m.m ved hver doseøkning? Og hvor lenge varer det? Når kan jeg opplevde endring/ bedring av økt dose? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Kjenner at kvalmen er der i dag.

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvalmen varer sånn ca 3 til 4 uker. Bivirkningene kan være tøffe. Prøv og hold ut.
Håper du får effekt av medisinene.

Anonymkode: be13f...3e9

Jeg forstår. Såpass lenge ja. Jeg skal prøve å holde ut bivirkningene. Jeg håper også at jeg får effekt av Zoloft etterhvert 🙏 Vet du sånn ca hvor lang tid jeg kan regne med før jeg kan oppleve bedring/ virkning? Takk for tilbakemelding ❤️

AnonymBruker
Seroxat skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår. Såpass lenge ja. Jeg skal prøve å holde ut bivirkningene. Jeg håper også at jeg får effekt av Zoloft etterhvert 🙏 Vet du sånn ca hvor lang tid jeg kan regne med før jeg kan oppleve bedring/ virkning? Takk for tilbakemelding ❤️

Du kan oppleve virkning etter 3 til 4 uker, så lang tid har du nødt til å gi medisinene.
Det er dessverre ingen rask løsning. Plages du veldig med oppstart bivirkninger kan du spørre legen om du kan få Sobril som hjelp. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan oppleve virkning etter 3 til 4 uker, så lang tid har du nødt til å gi medisinene.
Det er dessverre ingen rask løsning. Plages du veldig med oppstart bivirkninger kan du spørre legen om du kan få Sobril som hjelp. 

Jeg forstår. Ingen virkning før det har gått 3-4 uker? Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Pleier bivirkninger ved doseøkning og være like ille som de ved oppstart? Føler meg litt også litt rar etter doseøkning og leste at det kan man gjøre ved oppstart eller ved doseøkning. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...