Gå til innhold

Til dere som er homofile eller bifile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Kanskje ikke i et langvarig forhold, nei, men i dag og i den generasjonen han tilhører tror jeg andelen som ville hatt problemer med det er forsvinnende liten. Og har man tilfeldig sex eller uforpliktende forhold er dette neppe informasjon som engang vil bli nevnt. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å være sammen med ei bifil kvinne.

Det handler ikke om å «ha problemer med». Det handler om preferanser. Her også. 

Anonymkode: 5a3da...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (1 time siden):

Jeg tror nok mange er sammen med en bifil person uten å vite om det.

Det er jo drøyt å la være å fortelle om. 

Anonymkode: 5a3da...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (1 time siden):

Jeg tror mange er fullstendig 0 eller 100. 

Jeg også. Og mange som begynner som unge å si først de er bi, sier senere de er homofile. Det er min erfaring. 

Anonymkode: 5a3da...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min sønn fortalte meg i går at han er bi. Han er i starten av tenårene. 

Jeg synes han er modig og har ikke noe imot det i det hele tatt. Men jeg blir bekymret for hans psykiske helse. Han har i utgangspunktet flere risikofaktorer for psykisk uhelse. Nå har han en til. Det er jo kjent at mange som har en annen legning sliter med psyken.

Hva kan jeg som mor gjøre? Hvilke råd ville dere gitt en ung gutt som bare har fortalt dette til helsesykepleier og mor?

Anonymkode: c0fde...8d8

Bare så lenge han ikke går rundt å forteller det til kamerater så går det nok fint, for slujt blir man mobbet for.... jeg er homofil oh sliter fordi jeg blir mobbet.. slakt på gata

 

Anonymkode: 82c8b...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min sønn fortalte meg i går at han er bi. Han er i starten av tenårene. 

Jeg synes han er modig og har ikke noe imot det i det hele tatt. Men jeg blir bekymret for hans psykiske helse. Han har i utgangspunktet flere risikofaktorer for psykisk uhelse. Nå har han en til. Det er jo kjent at mange som har en annen legning sliter med psyken.

Hva kan jeg som mor gjøre? Hvilke råd ville dere gitt en ung gutt som bare har fortalt dette til helsesykepleier og mor?

Anonymkode: c0fde...8d8

Ja, det er helt riktig. Skeive har levekårsutfordringer som ikke-skeive ikke har og de skårer høyere på psykisk uhelse. Dette kan jeg kjenne meg igjen i. Men jeg er syk av andre grunner enn jeg har med min legning. Men det er en påkjenning spesielt i pubertets- og starten av voksenlivet. Ikke bare skal man finne ut av hvem man er, men også hva eller hvem man elsker.

Mange kommer ut som bi først, for så å komme ut som homse eller lesbisk. 

Du som mor støtter han uavhengig av hva han hadde sagt. Det er din plikt som mor. Men dette er ikke en sak. Ikke gjør noe greie ut av det. Det kan derimot påvirke ditt forhold til ditt barn. Du kan si til han at du er glad i han - uansett. At du er der for han - uansett. Og at han kan komme til deg - uansett.

Anonymkode: 0d5dc...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
cilie skrev (13 timer siden):

Jeg kunne ikke vært sammen med en bifil mann. 

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo drøyt å la være å fortelle om. 

Anonymkode: 5a3da...0aa

Dette er grunnen til at mange lar vær å fortelle å heller lever a4-streite livet sitt. Enkelte (manges) folks holdninger gjør at det blir sånn. Trist...

Anonymkode: 0d5dc...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enkelte (manges) folks holdninger gjør at det blir sånn. Trist...

Jeg synes det er en helt legitim holdning å ha. Hvis en mann ønsker sex eller et forhold med en mann, ønsker ikke jeg et forhold til han. Akkurat det samme med en kvinne som har byttet kjønn til mann. Det har ingenting med menneskeverdi eller fordommer å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (42 minutter siden):

Jeg synes det er en helt legitim holdning å ha. Hvis en mann ønsker sex eller et forhold med en mann, ønsker ikke jeg et forhold til han. Akkurat det samme med en kvinne som har byttet kjønn til mann. Det har ingenting med menneskeverdi eller fordommer å gjøre. 

Hvorfor ikke

Anonymkode: 88f9e...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor ikke

Anonymkode: 88f9e...246

Det er en preferanse jeg har. Jeg ønsker at han skal ønske å leve med og tenne på kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å forebygge at han får større utfordringer med psyken enn han allerede har hatt/har.

Du kan f.eks. lære ham å forsvare seg, lære ham å eie sine egne følelser, og andre ting som gjør ham stridbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (12 minutter siden):

Det er en preferanse jeg har. Jeg ønsker at han skal ønske å leve med og tenne på kvinner. 

Det gjør jo en bifil mann også. Men du ønsker kanskje at en potensiell kjæreste ikke skal tenne på menn. Jeg skjønner bare ikke helt hva det angår deg, hva din partner tenner på/ikke tenner på.

Anonymkode: 88f9e...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjør jo en bifil mann også. Men du ønsker kanskje at en potensiell kjæreste ikke skal tenne på menn. Jeg skjønner bare ikke helt hva det angår deg, hva din partner tenner på/ikke tenner på.

Anonymkode: 88f9e...246

Her står jeg 100% i allerede nevnte holdning. Jeg tror dessuten en mann som åpner for seksuell aktivitet med en annen mann, kanskje er tilbøyelig til å være homofil. Jeg vet i hvert fall 100% at sex med en med samme kjønn er fullstendig turn off. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg tror menn har mer aksept for å ha bisexuell kvinnelig partner, enn motsatt. Mulig dette stammer fra da hiv var en dødelig sykdom. På gruppenivå er menn som har sex med menn svært promiskuøse. Dette er ikke en miming, men fakta. Og jeg sier på gruppenivå. Mange unntak finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror menn har mer aksept for å ha bisexuell kvinnelig partner, enn motsatt. Mulig dette stammer fra da hiv var en dødelig sykdom. På gruppenivå er menn som har sex med menn svært promiskuøse. Dette er ikke en miming, men fakta. Og jeg sier på gruppenivå. Mange unntak finnes.

sikkert også knyttet til kjønnsroller også, menn som har sex med menn blir gjerne sett på som mindre mandige. derfor også så mye tabu rundt menn som er homofile/tabu. 

Anonymkode: 88f9e...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Jeg tror menn har mer aksept for å ha bisexuell kvinnelig partner, enn motsatt. Mulig dette stammer fra da hiv var en dødelig sykdom. På gruppenivå er menn som har sex med menn svært promiskuøse. Dette er ikke en miming, men fakta. Og jeg sier på gruppenivå. Mange unntak finnes.

Dette gjelder menn generelt, men menn er mer åpne for sex enn kvinner ja

Anonymkode: 0d5dc...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er i 2024 og homofili er ikke krise lengre. 
det finnes fortsatt de som mobber og trakkaserer, men de må han se bort fra. Idioter finnes overalt.

Mange sier de er bi først før de tør å si helt ut at de er homofil. Men ulike der også. 
støtt han 100% men ikke gjør en stor greie ut av det. Bra de finner ut av det tenker jeg og tør å so det til foreldrene sine. 
mine gutter er heteo, men om de kom Å fortalte at de var homofil hadde det ikke endret noe. Man er som de er og skal få elske de de vil 

Anonymkode: 1ef56...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Dette gjelder menn generelt, men menn er mer åpne for sex enn kvinner ja

Anonymkode: 0d5dc...5fc

Menn virker isåfall mer åpne for å være med kvinner som har hatt sex med kvinner enn kvinner gjør for menn som har hatt sex med menn. 
Jeg identifiserer meg som hetero, fordi jeg ikke kan se for meg et forhold med en kvinne, og jeg forelsker meg ikke i kvinner.

Men den eneste personen jeg har hatt sex med er en kvinne. Hun er lesbisk. Og det var i fylla. Det føltes vel bare tryggere, siden en mann kan gjøre meg gravid. Men jeg kan ikke leve med den holdninga hele tiden selvfølgelig, da forblir jeg jomfru hele livet 😛 

Ja jeg vet det finnes kondom, men jeg har aldri klart å stole nok på det, og jeg har fått tilbud av menn, men jeg likte de ikke på riktig måte. De virker for stresset med å komme mellom bena mine med kjønnsorganet sitt. Det var liksom den ene viktige tingen. Ikke at jeg var komfortabel. Da tenner jeg ikke.

 

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...