Gå til innhold

Ble gravid av en rasist gutt, hva skal jeg gjøre ? 😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi brukte kondom, men vet ikke hva som skjedde eller hvorfor jeg er gravid, jeg fylte nylig 20 år og er ikke klar til å bli mor akkurat nå, har ikke fortalt han at jeg er gravid, hva skal jeg gjøre? Jeg så beste kompisen hans i byen og gikk bort bare for å si hei, og vi slo av med en prat, og han sa blandt annet «Du vet at **** er rasist iks?» altså kjæresten min, og jeg fikk alt av bevis. Jeg er asiater og han har skrevet blandt annet at asiatere er ubrukelige dumme mennesker, at de bare raner nav, og tar penger fra hvite folk, at de er kattespisere, og han hadde da sendt rasistiske menes på Instagram gruppe til vennene hans, som kom rett fra profilen hans. Jeg har fått høre før at han var rasist men trodde det bare var kødd, han har skrevet og sagt så mye mer, men gidder ikke å ta det med her akkurat nå, nå er jeg gravid med hans barn og jeg skammer meg sånn, jeg visste jo ikke at han var slik, fordi han utga seg for å være en gentleman😔 Kan noen hjelpe meg ? 

Anonymkode: d78d7...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi brukte kondom, men vet ikke hva som skjedde eller hvorfor jeg er gravid, jeg fylte nylig 20 år og er ikke klar til å bli mor akkurat nå, har ikke fortalt han at jeg er gravid, hva skal jeg gjøre? Jeg så beste kompisen hans i byen og gikk bort bare for å si hei, og vi slo av med en prat, og han sa blandt annet «Du vet at **** er rasist iks?» altså kjæresten min, og jeg fikk alt av bevis. Jeg er asiater og han har skrevet blandt annet at asiatere er ubrukelige dumme mennesker, at de bare raner nav, og tar penger fra hvite folk, at de er kattespisere, og han hadde da sendt rasistiske menes på Instagram gruppe til vennene hans, som kom rett fra profilen hans. Jeg har fått høre før at han var rasist men trodde det bare var kødd, han har skrevet og sagt så mye mer, men gidder ikke å ta det med her akkurat nå, nå er jeg gravid med hans barn og jeg skammer meg sånn, jeg visste jo ikke at han var slik, fordi han utga seg for å være en gentleman😔 Kan noen hjelpe meg ? 

Anonymkode: d78d7...94b

ta en prat med helsesøster på skolen, ungdomstjenesten i kommunen du. de kan gi deg god veiledning. Du finner kontaktinfo på kommunens hjemmeside.

Anonymkode: 6c1c6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (Akkurat nå):

Hvor langt er du på vei?

Ikke lenge, fant ut nylig. Vet ikke hvor lenge jeg har vært gravid uten å vite det, men ca 2 måneder kanskje ?

Anonymkode: d78d7...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

ta en prat med helsesøster på skolen, ungdomstjenesten i kommunen du. de kan gi deg god veiledning. Du finner kontaktinfo på kommunens hjemmeside.

Anonymkode: 6c1c6...04e

Jeg trenger bare råd til hva jeg kan gjøre her og nå, tør ikke å åpne meg selv opp til noen i virkeligheten å snakke om det her, det er sykt flaut for meg. 

Anonymkode: d78d7...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill deg en rask time hos fastlegen, og så tar du det derfra. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke lenge, fant ut nylig. Vet ikke hvor lenge jeg har vært gravid uten å vite det, men ca 2 måneder kanskje ?

Anonymkode: d78d7...94b

Da synes jeg det er naturlig å ta abort. Jeg må bare si det så direkte. Det er ikke noe galt i det.

Edit: Jeg vil legge til at det ikke bare handler om hvem faren er.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger bare råd til hva jeg kan gjøre her og nå, tør ikke å åpne meg selv opp til noen i virkeligheten å snakke om det her, det er sykt flaut for meg. 

Anonymkode: d78d7...94b

Du har bare hatt uflaks. Dette kommer til å bli helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt av trolling online behøver ikke bety så mye, noen ganger er det faktisk bare "humor", selv om alle ikke tar humoren :P Umulig å vite hvor mye som er sant og hvor mye som er overdriving for "humor" da det er jo utfordringen...

I Norge er det lov til å avslutte barn innen en viss tid, og overveldende aksept fra samfunnet rundt for å avslutte barn, det er bra mener samfunnet, så det er jo alltid et valg en kan ta om en vil ta det. Men barnet er jo ikke skyld i kondomet som ikke fungerte, eller den angivelige rasismen til sperm leverandøren, så viktig å huske at det er to sider i denne av saken. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg trenger bare råd til hva jeg kan gjøre her og nå, tør ikke å åpne meg selv opp til noen i virkeligheten å snakke om det her, det er sykt flaut for meg. 

Anonymkode: d78d7...94b

Råd får du nok, men valget må du selv ta og stå for. Så mens du venter på timen og rådene (som blir å avslutte ungen) så kan du filosofere selv.

I Norge er abort ansett som helt uproblematisk, så da rådet i denne kulturen stort sett abort. Det er mest "praktisk".

Anonymkode: 7a63c...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt av trolling online behøver ikke bety så mye, noen ganger er det faktisk bare "humor", selv om alle ikke tar humoren :P Umulig å vite hvor mye som er sant og hvor mye som er overdriving for "humor" da det er jo utfordringen...

 

hva i all verden snakker du om?

Anonymkode: 6c1c6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

hva i all verden snakker du om?

Anonymkode: 6c1c6...04e

Det er mulig å si ting en ikke mener, av mange forskjellige grunner. 

Statistisk sett går løgnene oftest motsatt vei, oftest mener en noe samfunnet mener er dumt (f.eks en egentlig er rasist) men sier noe annet, altså at en ikke er rasist, for å oppnå sosiale fordeler etc. En mener A men sier B, for å oppnå "noe". Veldig vanlig.

Noen går også motsatt vei, sjokk humor, mørk humor, status i en subgruppe, en liker å provosere etc etc. Kanksje i gjengen hans er det slikt som gir status, så han overdriver i den retningen for å få aksept fra gruppen etc.

Jeg sier bare, at det er mulig å si ting en ikke mener, særlig om noe ikke er ment for offentligheten (lukket gruppe). Om det har skjedd her aner jo ikke jeg jeg kjenner ikke fyren. Det er MULIG

Anonymkode: 7a63c...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er mulig å si ting en ikke mener, av mange forskjellige grunner. 

Statistisk sett går løgnene oftest motsatt vei, oftest mener en noe samfunnet mener er dumt (f.eks en egentlig er rasist) men sier noe annet, altså at en ikke er rasist, for å oppnå sosiale fordeler etc. En mener A men sier B, for å oppnå "noe". Veldig vanlig.

Noen går også motsatt vei, sjokk humor, mørk humor, status i en subgruppe, en liker å provosere etc etc. Kanksje i gjengen hans er det slikt som gir status, så han overdriver i den retningen for å få aksept fra gruppen etc.

Jeg sier bare, at det er mulig å si ting en ikke mener, særlig om noe ikke er ment for offentligheten (lukket gruppe). Om det har skjedd her aner jo ikke jeg jeg kjenner ikke fyren. Det er MULIG

Anonymkode: 7a63c...ece

Hva i all verden snakker du om??????

Anonymkode: 6c1c6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva i all verden snakker du om??????

Anonymkode: 6c1c6...04e

Kan du være mer spesifikk, hva er det du ikke forstår.

En kan mene A, men si B. Enig ?

Eller mener du alle som sier A mener A  ?

Anonymkode: 7a63c...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du være mer spesifikk, hva er det du ikke forstår.

En kan mene A, men si B. Enig ?

Eller mener du alle som sier A mener A  ?

Anonymkode: 7a63c...ece

Jeg mener at jeg ikke forstår hva du skriver om med tanke på ts innlegg.  

Du skriver mange ord, men jeg klarer ikke relatere det til ts innlegg.

Anonymkode: 6c1c6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg mener at jeg ikke forstår hva du skriver om med tanke på ts innlegg.  

Du skriver mange ord, men jeg klarer ikke relatere det til ts innlegg.

Anonymkode: 6c1c6...04e

Ok er nok bare jeg som er for dum tror jeg, bare glem det. ;) 

Anonymkode: 7a63c...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I Norge er det lov til å avslutte barn innen en viss tid, og overveldende aksept fra samfunnet rundt for å avslutte barn,

På norsk er det ingenting som heter "å avslutte barn".

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

jeg fylte nylig 20 år og er ikke klar til å bli mor akkurat nå

Da kontakter du fastlegen eller en annen kontakt i helsevesenet som du stoler på, med én gang det blir hverdag igjen. Ikke tenk på at det er flaut, du er en av flere tusen, og de har garantert sett mange slike tilfeller før. Bare få satt igang prosessen før det går for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hva i all verden snakker du om?

Anonymkode: 6c1c6...04e

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva i all verden snakker du om??????

Anonymkode: 6c1c6...04e

Hen snakker om hva han som ts har blitt gravid med har kommet med av rasistiske ytringer på nett vel!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

 

Hen snakker om hva han som ts har blitt gravid med har kommet med av rasistiske ytringer på nett vel!? 

 

Nei. 

"Alt av trolling online behøver ikke bety så mye, noen ganger er det faktisk bare "humor", selv om alle ikke tar humoren :P Umulig å vite hvor mye som er sant og hvor mye som er overdriving for "humor" da det er jo utfordringen..." Dette er ikke et svar på trådstarters spørsmål, og det er vanskelig å skjønne hva det handler om. 

Anonymkode: 6c1c6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Nei. 

"Alt av trolling online behøver ikke bety så mye, noen ganger er det faktisk bare "humor", selv om alle ikke tar humoren :P Umulig å vite hvor mye som er sant og hvor mye som er overdriving for "humor" da det er jo utfordringen..." Dette er ikke et svar på trådstarters spørsmål, og det er vanskelig å skjønne hva det handler om. 

Anonymkode: 6c1c6...04e

Les hva han hun ble gravid med skriver om bla asiatere/ rasisme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Les hva han hun ble gravid med skriver om bla asiatere/ rasisme? 

Er det exens herjinger på nett det referes til? I såfall går det jo ann å forstå. Hvorfor ikke bare svare det da når jeg spør... 😑

Anonymkode: 6c1c6...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...