Gå til innhold

Noe som er avgjørende for lykkefølelse.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
cilie skrev (20 minutter siden):

Jeg skulle gjerne hatt så mye at jeg kunne styrt over livet mitt selv. Rett og slett vært herre over tiden min. 

Jeg ble litt nedtrykt her om dagen, da jeg kom til å tenke på at samboeren er hele 72 år når jeg blir pensjonist. Han er 6 år eldre enn meg. 

Vi har jo planlagt å bo på hytta når vi blir pensjonister, gå i fjellene, gå på ski , leve et aktivt liv hele året og bare kose oss. 

Når har vi har planlagt og fantasert om dette, har vi tenkt at vi er i like god form som vi er i nå. Det er hva vi har sett for oss.  Vi har ikke tatt med i betrakningen at vi kanskje er for gamle og skrøpelige til den pensjonstilværelsen vi drømmer om. Det er deprimerende å tenke på. 

Min store skrekk er en pensjonstilværelse i godstolen forran tv' n. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg ble litt nedtrykt her om dagen, da jeg kom til å tenke på at samboeren er hele 72 år når jeg blir pensjonist. Han er 6 år eldre enn meg. 

Vi har jo planlagt å bo på hytta når vi blir pensjonister, gå i fjellene, gå på ski , leve et aktivt liv hele året og bare kose oss. 

Når har vi har planlagt og fantasert om dette, har vi tenkt at vi er i like god form som vi er i nå. Det er hva vi har sett for oss.  Vi har ikke tatt med i betrakningen at vi kanskje er for gamle og skrøpelige til den pensjonstilværelsen vi drømmer om. Det er deprimerende å tenke på. 

Min store skrekk er en pensjonstilværelse i godstolen forran tv' n. 

 

Rettelse : Han er 73 år når jeg blir pensjonist. Skrekk og gru !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Rettelse : Han er 73 år når jeg blir pensjonist. Skrekk og gru !

Det er jo mye en kan gjøre for å legge godt til rette for en god  pensjonisttilværelse og alderdom. Både fysisk og mentalt. Og dere er jo begge glade i friluftsliv og trening, så det er jo bra! Likevel vet en jo ingenting om det som kommer.... Jeg håper også at mannen og jeg holder oss friske, for vi har så mye vi vil gjøre - både nå disse siste 15 årene vi jobber, og etterpå. Men en har jo ingen garanti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (8 minutter siden):

Det er jo mye en kan gjøre for å legge godt til rette for en god  pensjonisttilværelse og alderdom. Både fysisk og mentalt. Og dere er jo begge glade i friluftsliv og trening, så det er jo bra! Likevel vet en jo ingenting om det som kommer.... Jeg håper også at mannen og jeg holder oss friske, for vi har så mye vi vil gjøre - både nå disse siste 15 årene vi jobber, og etterpå. Men en har jo ingen garanti...

Nei, man har ingen garanti. Egentlig ingen vits i å planlegge for mye,men heller leve her og nå for de frihelgene man har. Det er i fritiden jeg lever livet mitt :) Men så trenger jeg jo pengene jobben gir meg for å kunne leve i fritiden . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Nei, man har ingen garanti. Egentlig ingen vits i å planlegge for mye,men heller leve her og nå for de frihelgene man har. Det er i fritiden jeg lever livet mitt :) Men så trenger jeg jo pengene jobben gir meg for å kunne leve i fritiden . 

Ja, jeg tenker mye likt som deg. Dårlig setning, men du forstår vel hva jeg mener 😁 Er stuptrøtt nå etter en lang dag. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...