Gå til innhold

Jeg er ikke så frisk som jeg fremstår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg isolerer meg i perioder, og tør ikke å gå ut pga angst. Forrige sommer var jeg så og si bare inne, og er redd denne sommeren også vil bli sånn. Jeg har fått støttekontakt 3 timer i uka pga det. Det er sånt jeg aldri kan være åpen om. Det er kun to gode venninner som vet det. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Andre ting jeg sliter mye med er depressivitet. Den er mye mer fremtredende enn jeg viser eller forteller.

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også hjemmesykepleien som leverer medisiner til meg pga fare for overdoser. Det er det bare ektefellen min som vet. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har 2 gode venner.. Hvorfor sier du at du blir alene når du har de? Du kan jo i det minste prøve å ta litt mer kontakt med de selv dersom du føler de tar kontakt for sjeldent. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også hjemmesykepleien som leverer medisiner til meg pga fare for overdoser. Det er det bare ektefellen min som vet. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Javel, ektefelle også ja. Du er ikke så syk at du ikke klarer å gå ut døra da. Du er oppegående nok til å selv velge hvilken sommer du vil få og du som har både venner og partner har mange du kan være med å gjøre ting med. Alt er opp til deg. 

Anonymkode: d3901...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har 2 gode venner.. Hvorfor sier du at du blir alene når du har de? Du kan jo i det minste prøve å ta litt mer kontakt med de selv dersom du føler de tar kontakt for sjeldent. 

Javel, ektefelle også ja. Du er ikke så syk at du ikke klarer å gå ut døra da. Du er oppegående nok til å selv velge hvilken sommer du vil få og du som har både venner og partner har mange du kan være med å gjøre ting med. Alt er opp til deg. 

Anonymkode: d3901...dc7

Ja, jeg har ektefelle og to gode venninner. Hva så? Tror du at det i deg selv betyr at livskvaliteten er normalt høy? Jeg har en dårlig livskvalitet faktisk. Du vet ingenting om meg, min livssituasjon, hvordan jeg fungerer, eller hva jeg klarer og ikke klarer. Men det er nå så. Det er det heller ingen andre som vet i særlig grad. Skriver ikke mer. Hensikten med tråden var bare å få sagt det. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du har 2 gode venner.. Hvorfor sier du at du blir alene når du har de? Du kan jo i det minste prøve å ta litt mer kontakt med de selv dersom du føler de tar kontakt for sjeldent. 

Javel, ektefelle også ja. Du er ikke så syk at du ikke klarer å gå ut døra da. Du er oppegående nok til å selv velge hvilken sommer du vil få og du som har både venner og partner har mange du kan være med å gjøre ting med. Alt er opp til deg. 

Anonymkode: d3901...dc7

dette var veldig frekt svar. ikke ta deg nær av det trådstarter

Anonymkode: 383dd...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes ikke det var et frekt svar. Vedkommende har jo venninner, ektefelle og hjemmesykepleie til støtte og hjelp. Trodde først at hun var alene med angsten. 
 

Anonymkode: 48d83...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes ikke det var et frekt svar. Vedkommende har jo venninner, ektefelle og hjemmesykepleie til støtte og hjelp. Trodde først at hun var alene med angsten. 
 

Anonymkode: 48d83...e23

Det er jo nettopp det som er problemet. Jeg fremstår såkalt vellykket utenfra, men er det ikke på langt nær. Psykisk lidelse har ødelagt. Det er ikke samsvar med hvordan mitt liv er sett utenfra og hvordan det er innenfra. To forskjellige verdener. Neste år fyller jeg 40, og ikke mange 40-åringer har det slik som jeg. Hvor alt ser ut til å være på stell utenfra, men ikke er det. Barn har vi ikke heldigvis. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg isolerer meg i perioder, og tør ikke å gå ut pga angst. Forrige sommer var jeg så og si bare inne, og er redd denne sommeren også vil bli sånn. Jeg har fått støttekontakt 3 timer i uka pga det. Det er sånt jeg aldri kan være åpen om. Det er kun to gode venninner som vet det. 

Anonymkode: 26c08...cd9

hvorfor kan du ikke være åpen?

Anonymkode: 45d78...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg isolerer meg i perioder, og tør ikke å gå ut pga angst. Forrige sommer var jeg så og si bare inne, og er redd denne sommeren også vil bli sånn. Jeg har fått støttekontakt 3 timer i uka pga det. Det er sånt jeg aldri kan være åpen om. Det er kun to gode venninner som vet det. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Er du sikker på at det er så lite synlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvorfor kan du ikke være åpen?

Anonymkode: 45d78...7e5

For da taper jeg ansikt og vil bli sett annerledes på. Og fordi jeg synes det er skamfullt å slite såpass som jeg gjør. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at det er så lite synlig? 

Naboene vil kanskje legge merke til at jeg ikke er så mye ute på sommeren. Ellers vet jeg ikke. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Naboene vil kanskje legge merke til at jeg ikke er så mye ute på sommeren. Ellers vet jeg ikke. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Men har du jobb eller et eller annet spesielt image grunnet noe annet? Hvorfor er det så utenkelig at nettopp du sliter? Mener ikke å så tvil her, er bare nysgjerrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For da taper jeg ansikt og vil bli sett annerledes på. Og fordi jeg synes det er skamfullt å slite såpass som jeg gjør. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Tenker du slik som de som er åpne om at de strever?

Anonymkode: 45d78...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For da taper jeg ansikt og vil bli sett annerledes på. Og fordi jeg synes det er skamfullt å slite såpass som jeg gjør. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Da er det jo din egen skam over å slite psykisk som holder deg tilbake.

Anonymkode: 48d83...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (1 minutt siden):

Men har du jobb eller et eller annet spesielt image grunnet noe annet? Hvorfor er det så utenkelig at nettopp du sliter? Mener ikke å så tvil her, er bare nysgjerrig. 

Nei, er ufør. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å fortelle. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du slik som de som er åpne om at de strever?

Anonymkode: 45d78...7e5

Nei, overhodet ikke. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det jo din egen skam over å slite psykisk som holder deg tilbake.

Anonymkode: 48d83...e23

Ja, er nok det. Vet ikke hvor den kommer fra den skammen. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, overhodet ikke. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Så da tenker du helt spesielle regler gjelder for kun deg da. 

Anonymkode: 45d78...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da tenker du helt spesielle regler gjelder for kun deg da. 

Anonymkode: 45d78...7e5

Vet ikke. Men det er ikke noe poeng i å være så åpen heller. For meg altså. 

Anonymkode: 26c08...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...