Gå til innhold

Treffe en diagnostisert narsissist


Trinity80

Anbefalte innlegg

Trinity80

I dag skal jeg treffe en ekte narsissist, med pf diagnosen. Må si jeg synes det blir interessant, dette er ikke en covert type engang. 

Hvis noen er interessert, så kan jeg gi en liten rapport senere i dag. Jeg skal studere vedkommende sammen med andre mennesker og se hvordan dette utarter seg utenfor diagnosebøkene. Mennesker er spennende!

En fortsatt fin påske dere 🐥🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har vedkommende fortalt deg om sin narsissistiske personlighetsforstyrrelse som er diagnostisert? Høres betenkelig ut bare det. Håper vedkommende er informert om at du har planer om å studere hen og skrive om det på internett etterpå. Er jo minst like forstyrret atferd som diagnosen du skal iaktta det. 

Anonymkode: eaa67...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Du skal studere en narsissist én dag sammen med andre? 

Okay. Avgi mer enn gjerne rapport senere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

I dag skal jeg treffe en ekte narsissist, med pf diagnosen. Må si jeg synes det blir interessant, dette er ikke en covert type engang. 

Hvis noen er interessert, så kan jeg gi en liten rapport senere i dag. Jeg skal studere vedkommende sammen med andre mennesker og se hvordan dette utarter seg utenfor diagnosebøkene. Mennesker er spennende!

En fortsatt fin påske dere 🐥🐣

God påske til deg også. Ellers høres dette meget suspekt ut. Jeg regner ned at dette du skal gjøre tilhører jobben din, og derfor synes det høres rart ut at du skal henge ut et menneske på denne måten. 

Anonymkode: f4afa...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Fornærm vedkommende på noe og se om han gir silent treatment tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skogbrann

Jeg har brukt timesvis sammen med et menneske med blandet personlighetsforstyrrelse, som hovedsakelig har trekk fra antisosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Tviler på at personen vil vise disse personlighetstrekkene i løpet av noen timer. Det er også verdt å nevne at mange med slike personlighetsforstyrrelser har vært utsatt for omfattende barndomstraumer. Jeg har faktisk full forståelse for at vedkommende jeg kjenner har blitt slik. Sinne overfor verden, bl.a i form av manglende empati, og narsissisme som forvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Hehe ingen i verden som aner hverken hvem er eller hvem denne personen er, så ro ned krenkelseskulturen. Dette er fullstendig anonymt.

Vedkommende har jeg vært i terapi med, for å få hn til å innse at de har en pf. Som endte med narsissistisk pf diagnose.

Tenkte at vi som er på forum interesserer oss for sånt. Ialf noen av oss.

Det første jeg tenkte var var da middagen var servert. Vedkommende betegner seg selv med fornavn og etternavn. Altså hn sier sjeldent ‘jeg’, men sier sitt fulle navn.

Så var det interessant med manipulative teknikker, det slo meg flere ganger at om man ikke følger godt med så havner man i ett surr hvor ens virkelighet blir forringet for én selv. Og selv om det er lenge siden vi har sett hverandre, var det ikke ett spørsmål om hvordan andre har det. Var bare endeløs historie om hns opplevelser og livet generelt.

Det var mer interessant der, men tenkte å holde det kort. Psykologi er kjempespennende. Mennesker generelt i grunn… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (42 minutter siden):

Hehe ingen i verden som aner hverken hvem er eller hvem denne personen er, så ro ned krenkelseskulturen. Dette er fullstendig anonymt.

Vedkommende har jeg vært i terapi med, for å få hn til å innse at de har en pf. Som endte med narsissistisk pf diagnose.

Tenkte at vi som er på forum interesserer oss for sånt. Ialf noen av oss.

Det første jeg tenkte var var da middagen var servert. Vedkommende betegner seg selv med fornavn og etternavn. Altså hn sier sjeldent ‘jeg’, men sier sitt fulle navn.

Så var det interessant med manipulative teknikker, det slo meg flere ganger at om man ikke følger godt med så havner man i ett surr hvor ens virkelighet blir forringet for én selv. Og selv om det er lenge siden vi har sett hverandre, var det ikke ett spørsmål om hvordan andre har det. Var bare endeløs historie om hns opplevelser og livet generelt.

Det var mer interessant der, men tenkte å holde det kort. Psykologi er kjempespennende. Mennesker generelt i grunn… 

Du er og blir usmakelig 

Anonymkode: eaa67...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Trinity80 skrev (50 minutter siden):

Hehe ingen i verden som aner hverken hvem er eller hvem denne personen er, så ro ned krenkelseskulturen. Dette er fullstendig anonymt.

Vedkommende har jeg vært i terapi med, for å få hn til å innse at de har en pf. Som endte med narsissistisk pf diagnose.

Tenkte at vi som er på forum interesserer oss for sånt. Ialf noen av oss.

Det første jeg tenkte var var da middagen var servert. Vedkommende betegner seg selv med fornavn og etternavn. Altså hn sier sjeldent ‘jeg’, men sier sitt fulle navn.

Så var det interessant med manipulative teknikker, det slo meg flere ganger at om man ikke følger godt med så havner man i ett surr hvor ens virkelighet blir forringet for én selv. Og selv om det er lenge siden vi har sett hverandre, var det ikke ett spørsmål om hvordan andre har det. Var bare endeløs historie om hns opplevelser og livet generelt.

Det var mer interessant der, men tenkte å holde det kort. Psykologi er kjempespennende. Mennesker generelt i grunn… 

Hva mener du med at hen betegner seg selv med for, og etternavn? Hvorfor tenker du at det er narsissistisk? 

Og hvordan manipulerte vedkommende? Dette ga jo egentlig ingen info om diagnosen i det hele tatt?

Null..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (58 minutter siden):

Hehe ingen i verden som aner hverken hvem er eller hvem denne personen er, så ro ned krenkelseskulturen. Dette er fullstendig anonymt.

Vedkommende har jeg vært i terapi med, for å få hn til å innse at de har en pf. Som endte med narsissistisk pf diagnose.

Tenkte at vi som er på forum interesserer oss for sånt. Ialf noen av oss.

Det første jeg tenkte var var da middagen var servert. Vedkommende betegner seg selv med fornavn og etternavn. Altså hn sier sjeldent ‘jeg’, men sier sitt fulle navn.

Så var det interessant med manipulative teknikker, det slo meg flere ganger at om man ikke følger godt med så havner man i ett surr hvor ens virkelighet blir forringet for én selv. Og selv om det er lenge siden vi har sett hverandre, var det ikke ett spørsmål om hvordan andre har det. Var bare endeløs historie om hns opplevelser og livet generelt.

Det var mer interessant der, men tenkte å holde det kort. Psykologi er kjempespennende. Mennesker generelt i grunn… 

Jeg syns det er meget interessant. Men var dette alt du kom fram til eller har du han fortsatt på besøk? Fortell gjerne mer om dine oppdagelser. Psykologi er interessant og jeg deler din interesse med å studere andre. 

Men har han faktisk fått  narsissistisk pf av psykolog eller er det du som tror det? 

Anonymkode: 48082...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg syns det er meget interessant. Men var dette alt du kom fram til eller har du han fortsatt på besøk? Fortell gjerne mer om dine oppdagelser. Psykologi er interessant og jeg deler din interesse med å studere andre. 

Men har han faktisk fått  narsissistisk pf av psykolog eller er det du som tror det? 

Anonymkode: 48082...5cc

Ja, en med diagnosen narsissistisk pf. Altså personlighetsforstyrrelse. Synes også det er superinteressant å observere  

@Kashmir for eksempel hvis jeg var på besøk hos deg, og jeg heter Nora Hansen. Så serverer du meg kaffe, så sier jeg ‘Nora Hansen liker ikke kaffe’ isteden for å si ‘nei takk, jeg liker ikke kaffe’.

Så var det ut å grille i dette været, da påstår vedkommende at ‘alle som ikke blir med ut er blodfeige’. Altså hvis man ikke gjør som vedkommende ønsker/ ikke ønsker så tillegges man en negativ attributt eller egenskap.

Det var blant annet mye andre greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Trinity80 skrev (16 minutter siden):

Ja, en med diagnosen narsissistisk pf. Altså personlighetsforstyrrelse. Synes også det er superinteressant å observere  

@Kashmir for eksempel hvis jeg var på besøk hos deg, og jeg heter Nora Hansen. Så serverer du meg kaffe, så sier jeg ‘Nora Hansen liker ikke kaffe’ isteden for å si ‘nei takk, jeg liker ikke kaffe’.

Så var det ut å grille i dette været, da påstår vedkommende at ‘alle som ikke blir med ut er blodfeige’. Altså hvis man ikke gjør som vedkommende ønsker/ ikke ønsker så tillegges man en negativ attributt eller egenskap.

Det var blant annet mye andre greier.

Ja, det er vanlig at personer med narsissistisk personlighetsforstyrrelse omtaler seg selv i første person. Dette skyldes deres overdrevne fokus på seg selv, der de ofte mangler empati og har en oppblåst selvfølelse. De kan snakke om seg selv i positive vendinger og ha en tendens til å overdrive sine egne prestasjoner og egenskaper. Samtidig kan de ha vanskelig for å anerkjenne eller ta ansvar for egne feil og svakheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er og blir usmakelig 

Anonymkode: eaa67...6bf

Har du personlighetsforstyrrelse siden du bli så sinna? 😸

Anonymkode: 6bc15...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du personlighetsforstyrrelse siden du bli så sinna? 😸

Anonymkode: 6bc15...a47

Nei:) Godt utredet og ingen personlighetsforstyrrelse. Ikke sint heller, mest trist over at noen tråkker på andre gjentatte ganger uten å se seg til høyre eller venstre 

Anonymkode: eaa67...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (33 minutter siden):

 

Så var det ut å grille i dette været, da påstår vedkommende at ‘alle som ikke blir med ut er blodfeige’. Altså hvis man ikke gjør som vedkommende ønsker/ ikke ønsker så tillegges man en negativ attributt eller egenskap.

 

Dette er da ren tolkning fra din side. Det kan like gjerne ha vært en spøk.

Anonymkode: 0afae...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei:) Godt utredet og ingen personlighetsforstyrrelse. Ikke sint heller, mest trist over at noen tråkker på andre gjentatte ganger uten å se seg til høyre eller venstre 

Anonymkode: eaa67...6bf

Kommer fra rette kjeften

Anonymkode: 6bc15...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Trinity80 skrev (54 minutter siden):

Ja, en med diagnosen narsissistisk pf. Altså personlighetsforstyrrelse. Synes også det er superinteressant å observere  

@Kashmir for eksempel hvis jeg var på besøk hos deg, og jeg heter Nora Hansen. Så serverer du meg kaffe, så sier jeg ‘Nora Hansen liker ikke kaffe’ isteden for å si ‘nei takk, jeg liker ikke kaffe’.

Så var det ut å grille i dette været, da påstår vedkommende at ‘alle som ikke blir med ut er blodfeige’. Altså hvis man ikke gjør som vedkommende ønsker/ ikke ønsker så tillegges man en negativ attributt eller egenskap.

Det var blant annet mye andre greier.

Jeg har aldri forbundet det med narsissisme. Heller en distanse til seg selv? Å omtale seg selv i 3.person altså. 

Jeg tror ikke at nedlatenhet ved å betegne andre som noen med dårligere egenskaper og evner  må være et narsissistisk trekk, men som jeg har erfart er det mer subtil latterligjøring de driver med. 

Narsissister er jo eksperter på å gjøre andre usikre- det er sånn de binder folk til seg. At de rundt alltid spør seg selv om det er de som egentlig misforstår osv. Og at de alltid utnytter andre. Alltid. De vil alltid ha noe fra andre som gir dem selv fordeler eller setter dem i bedre lys. Og de tåler ikke avvisning eller kritikk. De føler seg alltid berettiget til spesialbehandling. 

Jeg påstår selvsagt ikke at du ikke møtte en narsissist i dag... Det ble bare litt diffust for meg hva som avslørte det 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg har aldri forbundet det med narsissisme. Heller en distanse til seg selv? Å omtale seg selv i 3.person altså. 

Jeg tror ikke at nedlatenhet ved å betegne andre som noen med dårligere egenskaper og evner  må være et narsissistisk trekk, men som jeg har erfart er det mer subtil latterligjøring de driver med. 

Narsissister er jo eksperter på å gjøre andre usikre- det er sånn de binder folk til seg. At de rundt alltid spør seg selv om det er de som egentlig misforstår osv. Og at de alltid utnytter andre. Alltid. De vil alltid ha noe fra andre som gir dem selv fordeler eller setter dem i bedre lys. Og de tåler ikke avvisning eller kritikk. De føler seg alltid berettiget til spesialbehandling. 

Jeg påstår selvsagt ikke at du ikke møtte en narsissist i dag... Det ble bare litt diffust for meg hva som avslørte det 🙂

Interessant det med å gjøre andre usikre. Det har du helt rett i. Veldig ubehagelig karaktertrekk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Cybele skrev (4 minutter siden):

Interessant det med å gjøre andre usikre. Det har du helt rett i. Veldig ubehagelig karaktertrekk 

Ja. Det er ekstremt manipulerende. Man slutter å stole på egen dømmekraft i mange tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...