Gå til innhold

Treffe en diagnostisert narsissist


Trinity80

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har vedkommende fortalt deg om sin narsissistiske personlighetsforstyrrelse som er diagnostisert? Høres betenkelig ut bare det. Håper vedkommende er informert om at du har planer om å studere hen og skrive om det på internett etterpå. Er jo minst like forstyrret atferd som diagnosen du skal iaktta det. 

Anonymkode: eaa67...6bf

Det samme tenker jeg. Men det kan jo tenkes at den som blir studert og vurdert er Trinity

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har vedkommende fortalt deg om sin narsissistiske personlighetsforstyrrelse som er diagnostisert? Høres betenkelig ut bare det. Håper vedkommende er informert om at du har planer om å studere hen og skrive om det på internett etterpå. Er jo minst like forstyrret atferd som diagnosen du skal iaktta det. 

Anonymkode: eaa67...6bf

Når man leser det man skal kommentere nøye, uten å være for opptatt av å trolle så får man sone svar. Les hva jeg skrev i HI, les helt til du forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (3 timer siden):

Hehe ingen i verden som aner hverken hvem er eller hvem denne personen er, så ro ned krenkelseskulturen. Dette er fullstendig anonymt.

Vedkommende har jeg vært i terapi med, for å få hn til å innse at de har en pf. Som endte med narsissistisk pf diagnose.

Tenkte at vi som er på forum interesserer oss for sånt. Ialf noen av oss.

Det første jeg tenkte var var da middagen var servert. Vedkommende betegner seg selv med fornavn og etternavn. Altså hn sier sjeldent ‘jeg’, men sier sitt fulle navn.

Så var det interessant med manipulative teknikker, det slo meg flere ganger at om man ikke følger godt med så havner man i ett surr hvor ens virkelighet blir forringet for én selv. Og selv om det er lenge siden vi har sett hverandre, var det ikke ett spørsmål om hvordan andre har det. Var bare endeløs historie om hns opplevelser og livet generelt.

Det var mer interessant der, men tenkte å holde det kort. Psykologi er kjempespennende. Mennesker generelt i grunn… 

Synes hele dette opplegget virker merkelig.

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Synes hele dette opplegget virker merkelig.

Anonymkode: d7894...c5d

Heldigvis er ikke synsing loven 😹 Synes du mye veldig ofte 😸😸

Anonymkode: 6bc15...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heldigvis er ikke synsing loven 😹 Synes du mye veldig ofte 😸😸

Anonymkode: 6bc15...a47

Loven? Hvem bragte loven på bane og i hvilken sammenheng? Og hva prøver den siste setningen din å kommunisere? Per nå er den innholdsløs 

Anonymkode: f29c2...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heldigvis er ikke synsing loven 😹 Synes du mye veldig ofte 😸😸

Anonymkode: 6bc15...a47

Og hva med disse katte emojiene, kan du vennligst forklare hva du mener? Er du en katt?

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Loven? Hvem bragte loven på bane og i hvilken sammenheng? Og hva prøver den siste setningen din å kommunisere? Per nå er den innholdsløs 

Anonymkode: f29c2...146

Du og din synsing er innholdsløs.

Anonymkode: 6bc15...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva med disse katte emojiene, kan du vennligst forklare hva du mener? Er du en katt?

Anonymkode: d7894...c5d

Katter er smartere enn noen av dere her 😼🫶

Anonymkode: 6bc15...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Katter er smartere enn noen av dere her 😼🫶

Anonymkode: 6bc15...a47

Okay så du er altså en katt som er narsissist. 

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Trinity80 skrev (11 timer siden):

I dag skal jeg treffe en ekte narsissist, med pf diagnosen. Må si jeg synes det blir interessant, dette er ikke en covert type engang. 

Hvis noen er interessert, så kan jeg gi en liten rapport senere i dag. Jeg skal studere vedkommende sammen med andre mennesker og se hvordan dette utarter seg utenfor diagnosebøkene. Mennesker er spennende!

En fortsatt fin påske dere 🐥🐣

Det høres jo spennende ut, men dere møtes for en sosial sammenkomst først og fremst, eller? At du skal "studere" personen går jeg ut fra at bare betyr at du kommer til å observere sånn for deg selv hvordan personen er. Det hadde nok jeg også gjort, hadde jeg visst. Det leser seg bare litt rart slik det står nå, men regner med at du ikke avgir "rapport" andre steder enn her. 

Har hen selv kommentert på diagnosen? Blir litt nysgjerrig på om det er mulig å innrømme visse personlighetstrekk om seg selv. Og kan man utvikle vennskap? Er personen "hyggelig" også? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 timer siden):

Hehe ingen i verden som aner hverken hvem er eller hvem denne personen er, så ro ned krenkelseskulturen. Dette er fullstendig anonymt.

Vedkommende har jeg vært i terapi med, for å få hn til å innse at de har en pf. Som endte med narsissistisk pf diagnose.

Tenkte at vi som er på forum interesserer oss for sånt. Ialf noen av oss.

Det første jeg tenkte var var da middagen var servert. Vedkommende betegner seg selv med fornavn og etternavn. Altså hn sier sjeldent ‘jeg’, men sier sitt fulle navn.

Så var det interessant med manipulative teknikker, det slo meg flere ganger at om man ikke følger godt med så havner man i ett surr hvor ens virkelighet blir forringet for én selv. Og selv om det er lenge siden vi har sett hverandre, var det ikke ett spørsmål om hvordan andre har det. Var bare endeløs historie om hns opplevelser og livet generelt.

Det var mer interessant der, men tenkte å holde det kort. Psykologi er kjempespennende. Mennesker generelt i grunn… 

Har dere gått i gruppeterapi sammen, så ville vedkommende kanskje ikke si noe om hvor dere kjente hverandre fra, av hensyn til deg. Hvis du er i en profesjonell stilling til vedkommende har du ingen rett under noen omstendigheter å vise at du kjenner vedkommende. 

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dere gått i gruppeterapi sammen, så ville vedkommende kanskje ikke si noe om hvor dere kjente hverandre fra, av hensyn til deg. Hvis du er i en profesjonell stilling til vedkommende har du ingen rett under noen omstendigheter å vise at du kjenner vedkommende. 

Anonymkode: d7894...c5d

Støtter dette. Hvilket bekjentskap har du til dette menneske trinity? 

Anonymkode: f4afa...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Krøll47 skrev (24 minutter siden):

Det høres jo spennende ut, men dere møtes for en sosial sammenkomst først og fremst, eller? At du skal "studere" personen går jeg ut fra at bare betyr at du kommer til å observere sånn for deg selv hvordan personen er. Det hadde nok jeg også gjort, hadde jeg visst. Det leser seg bare litt rart slik det står nå, men regner med at du ikke avgir "rapport" andre steder enn her. 

Har hen selv kommentert på diagnosen? Blir litt nysgjerrig på om det er mulig å innrømme visse personlighetstrekk om seg selv. Og kan man utvikle vennskap? Er personen "hyggelig" også? 

 

Det du tenker stemmer. Veldig ofte så tror vi mye om pf’er, og nå som man vet på forhånd ville jeg bare se hvor mye av lærebok-kunnskapen stemmer i virkeligheten når noen har fått narsissistisk pf og faktisk fått en diagnose.

Dette er bare en case study, og interessant greie. Ikke noe mer  

Personen er superkarismatisk, men har ikke nære venner. Sånn som jeg har skjønt så har hn ingen vennskap av varighet.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har dere gått i gruppeterapi sammen, så ville vedkommende kanskje ikke si noe om hvor dere kjente hverandre fra, av hensyn til deg. Hvis du er i en profesjonell stilling til vedkommende har du ingen rett under noen omstendigheter å vise at du kjenner vedkommende. 

Anonymkode: d7894...c5d

Det du mener har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Merkelig at dere som er så vare på personvern ønsker å vite detaljer om PERSONER og ikke sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Det du tenker stemmer. Veldig ofte så tror vi mye om pf’er, og nå som man vet på forhånd ville jeg bare se hvor mye av lærebok-kunnskapen stemmer i virkeligheten når noen har fått narsissistisk pf og faktisk fått en diagnose.

Dette er bare en case study, og interessant greie. Ikke noe mer  

Personen er superkarismatisk, men har ikke nære venner. Sånn som jeg har skjønt så har hn ingen vennskap av varighet.

Det du mener har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Merkelig at dere som er så vare på personvern ønsker å vite detaljer om PERSONER og ikke sak?

Det du driver med er respektløst

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden sier mer om deg enn narsissisten du studerer

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du driver med er respektløst

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: d7894...c5d

Å trolle under Anonymt er respektløst. Lær deg begrepene du bruker når du først tror du skal briljere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Å trolle under Anonymt er respektløst. Lær deg begrepene du bruker når du først tror du skal briljere. 

Jeg troller ikke. Du er respektløs. Så mye selvinnsikt må du ha.

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg troller ikke. Du er respektløs. Så mye selvinnsikt må du ha.

Anonymkode: d7894...c5d

Hva er det som gjør deg så opprørt?  @Trinity har ikke sagt noe hverken oppsiktstvekkende eller noe som helst som kan avsløre noen. Ikke syns jeg noe hun har skrevet har vært noen gjemkjennelige tegn på narsissisrisk pf heller ( mulig pga detaljer som kunne avslørt noe...ikke vet jeg? ) 

Uansett er jo ikke noe "skummelt" skrevet her. Så hvorfor er du på "på"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg troller ikke. Du er respektløs. Så mye selvinnsikt må du ha.

Anonymkode: d7894...c5d

Du har fiendtlig holdning. Giftig og fientlig

Anonymkode: 6bc15...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har fiendtlig holdning. Giftig og fientlig

Anonymkode: 6bc15...a47

😹😹😹

Anonymkode: d7894...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...