Villrosen Skrevet 14. april 2002 Skrevet 14. april 2002 Min mor er minstepensjonist og nettopp blitt enke. Hun hadde akkurat tatt opp et større lån for å pusse opp huset noe som var høyst påkrevet. Har hørt at hun muligens kan søke om bostøtte kan noen fortelle litt om det - hvordan jeg går fram etc. Er det noe annet hun kan søke om for å gjøre økonomien lettere i hverdagen? 0 Siter
targa Skrevet 14. april 2002 Skrevet 14. april 2002 Kommunen din har et bostøttekontor, eller en representant som skal ivareta slike tjenester. De kan og skal - bistå for å hjelpe til å søke om bostøtte, og evt. utbedringstilskudd. Det kan også lønne seg å se på mulighetene til å konvertere lånet, eller deler av det, som utbedringslån. Ring sentralbordet i kommunen og spør etter den eller de som steller med bostøtte. Be om time, - ikke ta ting over telefonen. Lykke til! :-) 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 15. april 2002 Skrevet 15. april 2002 Se også husbankens nettsider; husbanken.no 0 Siter
Line Skrevet 15. april 2002 Skrevet 15. april 2002 Kommunen din har et bostøttekontor, eller en representant som skal ivareta slike tjenester. De kan og skal - bistå for å hjelpe til å søke om bostøtte, og evt. utbedringstilskudd. Det kan også lønne seg å se på mulighetene til å konvertere lånet, eller deler av det, som utbedringslån. Ring sentralbordet i kommunen og spør etter den eller de som steller med bostøtte. Be om time, - ikke ta ting over telefonen. Lykke til! :-) Neste bostøtteperiode er fra 1.mai til 1.august, med søknadsfrist 10.juni. Jeg søkte for sist periode(1. januar til 1. april), og får utbetalt bostøtte innen 10. mai. Det blir utbetalt på etterskudd, om man får innvilget bostøtte. Ring kommunen og be om å få prate med noen som har med bostøtteordningen å gjøre. De pleier å være veldig greie å prate med! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.