Gå til innhold

Melkesyrebakterier til spedbarn m.m.

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datter på 6 mnd. har et dobbelt nyrebekkenanlegg, hvorav den ene delen er utvidet. Hun har allerede hatt flere urinveisinfeksjoner, og hun får derfor forebyggende antibiotikabehandling, 5 mg Furadantin daglig.

Med tanke på å opprettholde en god tarmflora, kontaktet jeg en helsekostbutikk for å få tak i et passende melkesyrebakt.-produkt. Jeg fikk anbefalt følgende middel:

Bio Care - Melkefri INT B1 - Kosttilskudd 60 gram.

På flasken står det om dosering: 1/4 ts (ca. 1 gram) blandes i vann.

Jeg spurte om denne doseringen gjaldt for spedbarn også, hvorpå ekspiditøren virket noe usikker. Hun sa deretter at jeg skulle bruke 1/4 av 1/4 teskje, noe jeg fant litt underlig, siden det må være et vanskelig mål å få til. Derfor dro jeg innom igjen noen dager senere, og snakket med en annen ekspiditør, som sa at middelet var beregnet til spedbarn, og at jeg skulle følge doseringsanvisningen på flasken.

Jeg har ikke begynt å bruke middelet enda, etter som jeg ble litt usikker. Tenkte derfor at jeg skulle spørre om råd her først.

Om innhold står det følgende: 1/4 ts inneholder 0,93 g FOS (FructoOligoSakkarider) og 4 milliarder Bifidobacterium infantis ved riktig lagring.

Jeg har også vært hos homeopat for om mulig å få noe som kan styrke immunsystemet - som motvekt til all antibiotikaen. Jeg fikk foreskrevet middelet Tuberkulinum C200 - 1 pille 1 kveld, hvis reaksjonsfri: 2 piller over 5 kvelder.

Hvis jeg forstod det riktig så er middelet laget av tuberkelbakterien. Jeg må innrømme at jeg synes det er litt skummelt. (Min mor hadde bl.a. tuberkulose da hun var barn). Kan jeg stole på at det er 100% trygt?

Og til slutt: Homeopaten nevnte at en slik misdannelse som datteren min har, ofte oppstår i familier der det har vært tuberkolose. Hva mener du om dette? (Jeg kan også nevne at jeg selv har en skillevegg i livmoren (bicorn uterus), og at jeg måtte avbryte et svangerskap fordi barnet hadde en alvorlig grad av hjernebrokk (nevralrørsdefekt). Kan dette også ha en sammenheng?)

Dette ble visst fryktelig langt, men jeg ville sette stor pris på om du tok deg tid til å svare.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48084-melkesyrebakterier-til-spedbarn-mm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Piglet,

Når det gjelder dosering vil en milliard bakterier være passe, altså 1/4 av 1/4 ts (anbefaler bruk av egen måleskje). Doseringen er ikke kritisk og det er liten fare for overdosering. Når det gjelder homøopatisk behandling er ikke Tuberkulinum smittsom og medisinen selges derfor reseptfritt fra apotek.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...