Gå til innhold

Medisin som roer og regulerer nervesystemet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når man er stuck i fight/flight/freeze over lang tid- og ikke får til hverken hvile eller aktivitet, man er stuck rett og slett, hva slags medisin kan hjelpe? 

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk litt på forumet, er hundrevis som har spurt om det samme det siste halve året.

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Søk litt på forumet, er hundrevis som har spurt om det samme det siste halve året.

Anonymkode: a093c...b15

Hmm, har ikke funnet noe som går på dette. 
Det er jo en del spørsmål om angstdempende og sånn. Vet ikke om det går for det samme?

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Er ikke det betablokker?

Det roer vel bare puls og sånn

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hmm, har ikke funnet noe som går på dette. 
Det er jo en del spørsmål om angstdempende og sånn. Vet ikke om det går for det samme?

Anonymkode: f3f51...080

Jeg har lest kanskje 5 tråder bare i løpet av de siste to dagene. 

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest kanskje 5 tråder bare i løpet av de siste to dagene. 

Anonymkode: a093c...b15

Javel, da må du vise meg disse trådene eller referere til meg hva svarene er

Har søkt på nervesystem og roe nervesystemet osv men ikke funnet noe

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javel, da må du vise meg disse trådene eller referere til meg hva svarene er

Har søkt på nervesystem og roe nervesystemet osv men ikke funnet noe

Anonymkode: f3f51...080

Bare bla deg litt bak på psykforumet du. Det siste halvåret har ikke dette forumet bestått av noe annet. 

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefale medisin for sykdommer/lidelser/diagnoser vs symptomer.

Hvis det etterspørres medisiner for en sykdom som f.eks OCD, depresjon eller sosial fobi, er det fint mulig å anbefale en eller flere preparater basert på anerkjente behandlingsanbefalinger. En kan foreslå medisiner som personen kan diskutere med sin lege.

Å foreslå medisin for symptomer er både vanskelig, skummelt og sannsynligvis ikke å anbefale. Dette skyldes at symptomet kan skyldes mange ulike sykdommer, og avhengig av sykdommen kan behandlingen være helt ulik.

Derfor er det en god og fornuftig regel at diagnose må tidsmessig komme før behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare bla deg litt bak på psykforumet du. Det siste halvåret har ikke dette forumet bestått av noe annet. 

Anonymkode: a093c...b15

Har som sagt ikke funnet noe. Mange innlegg om å dempe angst ja, men ikke det jeg spør om

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har som sagt ikke funnet noe. Mange innlegg om å dempe angst ja, men ikke det jeg spør om

Anonymkode: f3f51...080

Det er seriøst ikke mulig. Den siste uken alene har jeg sett utallige innlegg om dette. Var jeg deg ville jeg bladd meg grundig gjennom et og et innlegg, jeg har ikke tid til å hente frem alle til deg innlegg for innlegg, det klarer du fint selv. 

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er seriøst ikke mulig. Den siste uken alene har jeg sett utallige innlegg om dette. Var jeg deg ville jeg bladd meg grundig gjennom et og et innlegg, jeg har ikke tid til å hente frem alle til deg innlegg for innlegg, det klarer du fint selv. 

Anonymkode: a093c...b15

Jeg skjønner ikke hvilken tråd du mener- så kan ikke la vær å spamme denne tråden og heller la vær å svare om du ikke har svar…

Kanskje noen andre har.

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Jeg finner 9 tråder bare på første side med variasjoner over dette tema.

Mener du at trådene som handler om angst er det samme? Jeg opplever ikke det jeg har som angst

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvilken tråd du mener- så kan ikke la vær å spamme denne tråden og heller la vær å svare om du ikke har svar…

Kanskje noen andre har.

Anonymkode: f3f51...080

Jeg har svar, jeg har svart utallige ganger på dette spørsmålet. 5 min senere opprettes en ny tråd med spørsmål om det samme. Hadde det vært en fast bruker med fast nick slik at det gikk ann å hjelpe vedkommende hadde det vært noe annet. Det er det ikke. Det er det samme spørsmålet i ulik versjoner.

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har svar, jeg har svart utallige ganger på dette spørsmålet. 5 min senere opprettes en ny tråd med spørsmål om det samme. Hadde det vært en fast bruker med fast nick slik at det gikk ann å hjelpe vedkommende hadde det vært noe annet. Det er det ikke. Det er det samme spørsmålet i ulik versjoner.

Anonymkode: a093c...b15

Jeg opplever ikke at det er samme tema på flere av trådene du antagelig sikter til da jeg ikke har angst 

 Ønsker forstatt svar på spørsmålet mitt, så la det få ikke drukne vær så snill

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg opplever ikke at det er samme tema på flere av trådene du antagelig sikter til da jeg ikke har angst 

 

Anonymkode: f3f51...080

Det opplever mange andre. Det er spamming av forumet og er blitt kommentert flere ganger.

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det opplever mange andre. Det er spamming av forumet og er blitt kommentert flere ganger.

Anonymkode: a093c...b15

Javel, men jeg må jo få lov å komme inn her å spørre om noe jeg lurer på selv om andre har spurt om noe som ligner. Hadde jeg funnet svaret på det JEG lurer på andre steder hadde jeg ikke spurt. 

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel, men jeg må jo få lov å komme inn her å spørre om noe jeg lurer på selv om andre har spurt om noe som ligner. Hadde jeg funnet svaret på det JEG lurer på andre steder hadde jeg ikke spurt. 

Anonymkode: f3f51...080

Poenget er bare at dersom du gidder å ta deg bryet så finnes det svært mange tråder. Kanskje ikke de svarene du vil ha, men de finnes. Det er mildt sagt litt utmattende å få 10 spørsmål om dette hver uke.

Anonymkode: a093c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget er bare at dersom du gidder å ta deg bryet så finnes det svært mange tråder. Kanskje ikke de svarene du vil ha, men de finnes. Det er mildt sagt litt utmattende å få 10 spørsmål om dette hver uke.

Anonymkode: a093c...b15

Da får du la vær å henge på forum der folk spør om ting innenfor samme tematikk. 
Jeg stilte spørsmålet fordi det er dette jeg lurer på, og har fortsatt ikke funnet et likt spørsmål. Om du tollker andre spørsmål til å ligne er ditt problem og din oppfatning

Det også an å overse det du ikke vil/kan svare på. Må være mer utmattende å holde på sånn her enn å overse.

 

Anonymkode: f3f51...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...