Gå til innhold

Hvordan blir man ved alvorlig depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan føler man seg ved en alvorlig depresjon? 
Kan dere som har hatt  det prøve å beskrive? 
 

 

Anonymkode: 598c6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    32

  • Rosemarin

    9

  • Glitter

    4

  • Emoji

    2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan føler man seg ved en alvorlig depresjon? 
Kan dere som har hatt  det prøve å beskrive? 
 

 

Anonymkode: 598c6...b7e

Helt jævlig mildt sagt. Vanvittig tankekjør, fortvilelse, desperasjon, redsel, frykt, veldig, veldig trist, mye skam og skyld ++

Anonymkode: b2003...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om en er i fritt fall uten noen bunn. Bare ren og kjær fortvilelse. Et hode uten tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Som om en er i fritt fall uten noen bunn. Bare ren og kjær fortvilelse. Et hode uten tanker. 

Interessant at vi opplever det forskjellig. Mitt hode var fullt av tanker (kjør).

Anonymkode: b2003...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Interessant at vi opplever det forskjellig. Mitt hode var fullt av tanker (kjør).

Anonymkode: b2003...58f

Jeg har også mye «tankekjør», men samtidig føles det ikke som jeg får tak i tankene. Hodet er fullstendig bomull.. 

Anonymkode: 598c6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt jævlig mildt sagt. Vanvittig tankekjør, fortvilelse, desperasjon, redsel, frykt, veldig, veldig trist, mye skam og skyld ++

Anonymkode: b2003...58f

Kjenner meg igjen i fortvilelse og desperasjon. Desperasjon etter å slippe ut av fengselet meg selv, desperasjon etter å være rolig, etter å føle noe for noe og ha lyst og glede og interesser og personlighet 😫

Anonymkode: 598c6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Interessant at vi opplever det forskjellig. Mitt hode var fullt av tanker (kjør).

Anonymkode: b2003...58f

Jeg lå helt fryst på akuttpsykiatrisk avdeling og fikk ikke til å røre på meg. Hørte på musikk og så opp i taket i flere timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Jeg lå helt fryst på akuttpsykiatrisk avdeling og fikk ikke til å røre på meg. Hørte på musikk og så opp i taket i flere timer. 

Jeg lå på dps og stirret i veggen. Lyttet ikke til musikk/tv ingenting.

Anonymkode: b2003...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lå på dps og stirret i veggen. Lyttet ikke til musikk/tv ingenting.

Anonymkode: b2003...58f

Musikken reddet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lå på dps og stirret i veggen. Lyttet ikke til musikk/tv ingenting.

Anonymkode: b2003...58f

Huff. Hvordan følte du deg inni deg og ift andre? Frakobla?

Anonymkode: 598c6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff. Hvordan følte du deg inni deg og ift andre? Frakobla?

Anonymkode: 598c6...b7e

Helt frakoblet emosjonelt, ja

Anonymkode: b2003...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 19.48):

Helt frakoblet emosjonelt, ja

Anonymkode: b2003...58f

Kjenner på det samme, føler ikke noe tilknytning til noe eller noen. Er veldig ekkelt og skummelt. Mine egne ting og familie/venner/interesser- helt i vakum.

Hvordan merker du det?

Anonymkode: 598c6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dårlig søvn= enda verre tilstand og ond sirkel. Mer tankekjør. Mister håp. Prøver å redusere forventningene men klarer ikke helt, føler seg på samme tid patetisk som våger å ha et håp. 
Aggressiv. 

Anonymkode: deb1d...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (På 5.4.2024 den 19.32):

Jeg lå helt fryst på akuttpsykiatrisk avdeling og fikk ikke til å røre på meg. Hørte på musikk og så opp i taket i flere timer. 

Hvordan kan du ha klart å sette på musikk om du bokstavelig talt var helt fryst? Kanskje bedre å skrive nesten fryst. 

Anonymkode: 0c788...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvordan kan du ha klart å sette på musikk om du bokstavelig talt var helt fryst? Kanskje bedre å skrive nesten fryst. 

Anonymkode: 0c788...290

Altså, hva er dette for slags kommentar? Med mindre man skal spille eller synge musikken selv, så kan man da ligge fryst i flere timer etter musikken er skrudd på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bl.a fysisk og psykisk utmattelse, et vaakum og en indre smerte som ikke ville gi slipp før jeg ble frisk 8 år etter -og som ikke kan beskrives. 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Emoji skrev (1 time siden):

Det var bl.a fysisk og psykisk utmattelse, et vaakum og en indre smerte som ikke ville gi slipp før jeg ble frisk 8 år etter -og som ikke kan beskrives. 

Hva gjorde du at du ble frisk? Fantastisk å høre; etter 8 lange år.

Anonymkode: b2003...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjorde du at du ble frisk? Fantastisk å høre; etter 8 lange år.

Anonymkode: b2003...58f

Jeg hadde ikke noen valg, jeg ble alene med to små barn og måtte kjempe for dem. De kunne ikke være hos sin far. Utrolig hva man kan klare med viljens kraft (iallefall for meg). Jeg fikk god hjelp og mye støtte, terapi, egeninnsats og ikke minst presse meg til å gå på (deltids)jobb - for ikke å glemme en annen viktig ting: medisiner som i mitt tilfelle var Lamictal og Wellbutrin. 

Anonymkode: 50b33...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke noen valg, jeg ble alene med to små barn og måtte kjempe for dem. De kunne ikke være hos sin far. Utrolig hva man kan klare med viljens kraft (iallefall for meg). Jeg fikk god hjelp og mye støtte, terapi, egeninnsats og ikke minst presse meg til å gå på (deltids)jobb - for ikke å glemme en annen viktig ting: medisiner som i mitt tilfelle var Lamictal og Wellbutrin. 

Anonymkode: 50b33...dc7

Den skulle ikke som anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan kan du ha klart å sette på musikk om du bokstavelig talt var helt fryst? Kanskje bedre å skrive nesten fryst. 

Anonymkode: 0c788...290

Dette blir bare pirkete. Jeg var ikke fryst 24/7, kom meg i bevegelse innimellom, men mye av tiden lå jeg som fryst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...