Gå til innhold

Er ikke dps noe bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Psykologen min på dps sa at dps egentlig ikke er så bra siden det er mye utskiftinger av behandlere noe som nesten ikke er til å unngå. Han sa at kommunen er mye bedre siden der dæer det mer faste

Anonymkode: a9ed5...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Psykologen min på dps sa at dps egentlig ikke er så bra siden det er mye utskiftinger av behandlere noe som nesten ikke er til å unngå. Han sa at kommunen er mye bedre siden der dæer det mer faste

Anonymkode: a9ed5...bdd

Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Jeg hadde først en behandler som sluttet, deretter en som ble sykemeldt og deretter den tredje som jeg har hatt i ett år. Veldig fornøyd med behandler!

Anonymkode: 894f1...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Psykologen min på dps sa at dps egentlig ikke er så bra siden det er mye utskiftinger av behandlere noe som nesten ikke er til å unngå. Han sa at kommunen er mye bedre siden der dæer det mer faste

Anonymkode: a9ed5...bdd

DPS er jo der ekspertisen holder til, så sånn sett er DPS bra. Trenger man ikke eksperthjelp, men bare "snakketerapi", er jo kommunen bedre, og er også gjerne dit man utskrives til når de ser at behovet for DPS er borte.  

Men er enig i det at hyppige utskiftninger av kvalifiserte behandlere er en uting. Men sånn er det nå en gang. Veldig mange tar et år ved DPS før de haster videre i sin videreutdanning. Jeg har aldri hatt noen fast behandler der over tid, dessverre. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke opplevd å få den hjelpen jeg trenger på dps. Men det kan godt være det er jeg som er problemet.

Anonymkode: af494...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dps har opphopning av kompetanse og det er bra og nødvendig. Utskiftninger er uheldig. Tror ikke de har særlig gode arbeidsvilkår 

Anonymkode: b5b09...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ikke opplevd å få den hjelpen jeg trenger på dps. Men det kan godt være det er jeg som er problemet.

Har du fått riktig informasjon om dine plikter og rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det avhenger av hvor man bor. Det kan være mye utskiftninger i kommunen også. Det er store forskjeller mellom ulike kommuner når det gjelder hvilken helsetjenester som tilbys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Veldig avhengig av hvilken DPS det snakkes om. Som skoler, sykehus og alle andre offentlige institusjoner så er det svært store forskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPS jeg gikk til var ikke bra. Fikk aldri noen informasjon om hva behandling gikk ut på og de feiltolket uttalelser i hytt og vær. Traumer jeg hadde slitt med i flere år ble gjort om til at det var jeg som hadde gjort ting så ble falske anklager mot meg og det utleverte de til kommunen og fastlegen så fikk jo feil hjelp både der og hos DPS. Oppdaget hos kommunen og fastlegen at de også hadde holdt ting skjult for meg. Måtte til slutt bytte fastlege med blanke ark og bli henvist til avtalespesialist og fikk mye bedre hjelp der og da hadde jeg fått mye og god informasjon fra andre på dette nettstedet så jeg visste mer. DPS her har ikke det beste rykte på seg. DPS har beklaget det som har skjedd uten å rette opp i de feil de har beklaget. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (15 minutter siden):

DPS jeg gikk til var ikke bra. Fikk aldri noen informasjon om hva behandling gikk ut på og de feiltolket uttalelser i hytt og vær. Traumer jeg hadde slitt med i flere år ble gjort om til at det var jeg som hadde gjort ting så ble falske anklager mot meg og det utleverte de til kommunen og fastlegen så fikk jo feil hjelp både der og hos DPS. Oppdaget hos kommunen og fastlegen at de også hadde holdt ting skjult for meg. Måtte til slutt bytte fastlege med blanke ark og bli henvist til avtalespesialist og fikk mye bedre hjelp der og da hadde jeg fått mye og god informasjon fra andre på dette nettstedet så jeg visste mer. DPS her har ikke det beste rykte på seg. DPS har beklaget det som har skjedd uten å rette opp i de feil de har beklaget. 

Hvordan har de beklaget? Feile diagnoser og epikriser som ødela for deg? Må være et mareritt, stor medlidenhet for hva du har gått gjennom 

Anonymkode: b5b09...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Psykologen min på dps sa at dps egentlig ikke er så bra siden det er mye utskiftinger av behandlere noe som nesten ikke er til å unngå. Han sa at kommunen er mye bedre siden der dæer det mer faste

Anonymkode: a9ed5...bdd

Hva slags behandling mottar du per nå? Har du hatt behandler over tid? 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Jeg hadde først en behandler som sluttet, deretter en som ble sykemeldt og deretter den tredje som jeg har hatt i ett år. Veldig fornøyd med behandler!

Anonymkode: 894f1...b24

Så bra at du har vært heldig med den siste og aktuelle behandleren. Vitner om at det kan løse seg men kanskje tar tid. Litt flaks og uflaks også.

Vendi skrev (2 timer siden):

DPS er jo der ekspertisen holder til, så sånn sett er DPS bra. Trenger man ikke eksperthjelp, men bare "snakketerapi", er jo kommunen bedre, og er også gjerne dit man utskrives til når de ser at behovet for DPS er borte.  

Men er enig i det at hyppige utskiftninger av kvalifiserte behandlere er en uting. Men sånn er det nå en gang. Veldig mange tar et år ved DPS før de haster videre i sin videreutdanning. Jeg har aldri hatt noen fast behandler der over tid, dessverre. 

Men hvem er egentlig denne ekspertisen? Lege har kun skrevet ut medisiner i mitt tilfelle. Etter flere års erfaring med korte perioder på poliklinisk dps har jeg bare vært borti "snakking om løst og fast", samt utredning som da tilsynelatende har foregått underveis. Veldig ustrukturert og uklart for meg hvordan vi "har jobbet" med noen ting som helst. Heller aldri hatt fast behandler over tid. Har stort sett sluttet i sinne, uten å ha mottatt et eneste lite verkøy. Ikke engang noe som kan sammenlignes med den enkleste og minste umbracanøkkel. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke opplevd å få den hjelpen jeg trenger på dps. Men det kan godt være det er jeg som er problemet.

Anonymkode: af494...bb1

Samme her. 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dps har opphopning av kompetanse og det er bra og nødvendig. Utskiftninger er uheldig. Tror ikke de har særlig gode arbeidsvilkår 

Anonymkode: b5b09...5e0

 

aa-k-j skrev (27 minutter siden):

DPS jeg gikk til var ikke bra. Fikk aldri noen informasjon om hva behandling gikk ut på og de feiltolket uttalelser i hytt og vær. Traumer jeg hadde slitt med i flere år ble gjort om til at det var jeg som hadde gjort ting så ble falske anklager mot meg og det utleverte de til kommunen og fastlegen så fikk jo feil hjelp både der og hos DPS. Oppdaget hos kommunen og fastlegen at de også hadde holdt ting skjult for meg. Måtte til slutt bytte fastlege med blanke ark og bli henvist til avtalespesialist og fikk mye bedre hjelp der og da hadde jeg fått mye og god informasjon fra andre på dette nettstedet så jeg visste mer. DPS her har ikke det beste rykte på seg. DPS har beklaget det som har skjedd uten å rette opp i de feil de har beklaget. 

Derfor jeg tror mest uerfarne folk jobber der. De som tar det de får, innen de får sjansen til å rykke videre i systemet (?)

 

psykedeliker skrev (1 time siden):

Har du fått riktig informasjon om dine plikter og rettigheter?

Har du eksempler på dette kan være? Har ikke sett noe til noen ting. 

Martine skrev (1 time siden):

Det avhenger av hvor man bor. Det kan være mye utskiftninger i kommunen også. Det er store forskjeller mellom ulike kommuner når det gjelder hvilken helsetjenester som tilbys. 

Jeg har brukt to DPSer. En i en relativt stor by, og en på mindre sted. Ustabilt begge steder, men kan være tilfeldig. To eksempler er ikke så mye. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
aa-k-j skrev (28 minutter siden):

DPS jeg gikk til var ikke bra. Fikk aldri noen informasjon om hva behandling gikk ut på og de feiltolket uttalelser i hytt og vær. Traumer jeg hadde slitt med i flere år ble gjort om til at det var jeg som hadde gjort ting så ble falske anklager mot meg og det utleverte de til kommunen og fastlegen så fikk jo feil hjelp både der og hos DPS. Oppdaget hos kommunen og fastlegen at de også hadde holdt ting skjult for meg. Måtte til slutt bytte fastlege med blanke ark og bli henvist til avtalespesialist og fikk mye bedre hjelp der og da hadde jeg fått mye og god informasjon fra andre på dette nettstedet så jeg visste mer. DPS her har ikke det beste rykte på seg. DPS har beklaget det som har skjedd uten å rette opp i de feil de har beklaget. 

Oi. Skjønner at du ikke kan si akkurat hva det handlet om. Men hva slags ting holdt de skjult? Er redd instanser skal prate bak min rygg også. 

Har du det fortsatt greit hos avtalespesialist? 

Jeg er blitt kalt inn til et ekstramøte på DPS til uka. Det gjelder visst "rammer rundt deltagelse på kurs X" som jeg har besøkt nå ukentlig en stund. Selv om jeg ikke bryr meg så altfor mye om hva andre tenker, så kjenner jeg meg veldig urolig nå i helgen. Jeg vet at jeg var veldig sint mot kursleder sist. Lurer på om de skal fortelle meg at jeg ikke lenger kan delta pga det. Det var under fire øyne det skjedde, og jeg ble spurt om min mening... Men jeg kan også ha sagt ting på selve kurset som ikke er bra. Temaet var suicid og jeg ble veldig følelsesmessig aktivert og sa litt krasse ting, men som er sanne. Kanskje jeg blir bedt om å sensurere meg selv eller utebli fra kurset nå mot slutten. Jeg vet ikke. Lurer på om denne infoen går videre til fastlege uten at noen sier det til meg. Kom til å tenke på det da du skrev at det skjedde med deg. De har vel ikke lov til å videreformidle annet enn det som er fra journal?? Uff. Nå blir jeg svært urolig. Ikke noe bra i det hele tatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Krøll47 skrev (11 minutter siden):

Har du eksempler på dette kan være? Har ikke sett noe til noen ting.

Du skal i prinsipp og praksis kunne møte opp uten å vite noe som helst, og det skal bli forklart for deg hvor og hvordan du kan finne den informasjonen du trenger for å nyttiggjøre deg behandlingen på best mulig måte. Men jeg vet at det ikke alltid etterfølges i helsevesenet, det er fortsatt mye gammel vane og tattforgittheter. Derfor er det best å avklare dette helt i begynnelsen av et behandlingsløp, slik at det er dokumentert i journal.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Krøll47 skrev (2 minutter siden):

Oi. Skjønner at du ikke kan si akkurat hva det handlet om. Men hva slags ting holdt de skjult? Er redd instanser skal prate bak min rygg også. 

Har du det fortsatt greit hos avtalespesialist? 

Jeg er blitt kalt inn til et ekstramøte på DPS til uka. Det gjelder visst "rammer rundt deltagelse på kurs X" som jeg har besøkt nå ukentlig en stund. Selv om jeg ikke bryr meg så altfor mye om hva andre tenker, så kjenner jeg meg veldig urolig nå i helgen. Jeg vet at jeg var veldig sint mot kursleder sist. Lurer på om de skal fortelle meg at jeg ikke lenger kan delta pga det. Det var under fire øyne det skjedde, og jeg ble spurt om min mening... Men jeg kan også ha sagt ting på selve kurset som ikke er bra. Temaet var suicid og jeg ble veldig følelsesmessig aktivert og sa litt krasse ting, men som er sanne. Kanskje jeg blir bedt om å sensurere meg selv eller utebli fra kurset nå mot slutten. Jeg vet ikke. Lurer på om denne infoen går videre til fastlege uten at noen sier det til meg. Kom til å tenke på det da du skrev at det skjedde med deg. De har vel ikke lov til å videreformidle annet enn det som er fra journal?? Uff. Nå blir jeg svært urolig. Ikke noe bra i det hele tatt!

 

Det er ikke sikkert det blir slik du ser for deg. Det går sikkert bra!

Anonymkode: 894f1...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (46 minutter siden):

Oi. Skjønner at du ikke kan si akkurat hva det handlet om. Men hva slags ting holdt de skjult? Er redd instanser skal prate bak min rygg også. 

Har du det fortsatt greit hos avtalespesialist? 

Jeg er blitt kalt inn til et ekstramøte på DPS til uka. Det gjelder visst "rammer rundt deltagelse på kurs X" som jeg har besøkt nå ukentlig en stund. Selv om jeg ikke bryr meg så altfor mye om hva andre tenker, så kjenner jeg meg veldig urolig nå i helgen. Jeg vet at jeg var veldig sint mot kursleder sist. Lurer på om de skal fortelle meg at jeg ikke lenger kan delta pga det. Det var under fire øyne det skjedde, og jeg ble spurt om min mening... Men jeg kan også ha sagt ting på selve kurset som ikke er bra. Temaet var suicid og jeg ble veldig følelsesmessig aktivert og sa litt krasse ting, men som er sanne. Kanskje jeg blir bedt om å sensurere meg selv eller utebli fra kurset nå mot slutten. Jeg vet ikke. Lurer på om denne infoen går videre til fastlege uten at noen sier det til meg. Kom til å tenke på det da du skrev at det skjedde med deg. De har vel ikke lov til å videreformidle annet enn det som er fra journal?? Uff. Nå blir jeg svært urolig. Ikke noe bra i det hele tatt!

 

Har opplevd at å være krass og kritisk til deler av behandlingsopplegget, førte til at jeg ble oppfattet som ikke motivert for videre behandling. Noen ganger må en dessverre være litt forsiktig med hva en sier. 

Anonymkode: 9771f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har opplevd at å være krass og kritisk til deler av behandlingsopplegget

Krass og kritisk er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Krass og kritisk er to forskjellige ting.

Ja det er derfor det står krass og kritisk fordi det er to forskjellige ting.

Anonymkode: 9771f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har opplevd at å være krass og kritisk til deler av behandlingsopplegget, førte til at jeg ble oppfattet som ikke motivert for videre behandling. Noen ganger må en dessverre være litt forsiktig med hva en sier. 

Anonymkode: 9771f...ab5

Ja. Jeg forventer at samtalen handler om at jeg har blitt sint. Leste et journalnotat der det sto at jeg ikke fant kurset nyttig men bare forsatte for de andre deltakernes del (hæ. Hva skal der bety). Det jeg sa var at jeg ble sint pga taushetsbrudd fra kursleders side. Men det skjedde først for noen uker siden. Jeg har ikke sagt at kurset har vært helt unyttig for meg. Og det jeg sa angående andre deltagere var bare at jeg ikke ønsket å forsvinne uten å si hadet, etter alle disse ukene. Er ikke sånn at jeg tror det har noe betydning for dem om jeg er der eller ikke egentlig. I brevet virker det som om jeg tror at min tilstedeværelse har noe å si for de andre 😆 hvor selvopptatt høres det ikke ut liksom. Videre sa jeg at jeg kom til å fullføre de siste kursgangene fordi det er et mål i seg selv å fullføre dette når jeg har startet i det. Jeg vil ikke at det skal stå på papirene mine at jeg har avbrutt nok et tilbud. Derfor. Istedenfor har det blitt notert at jeg er der for de andres skyld 🤣🤣🤣 hallo??? Føler noen prøver å tegne et litt rart bilde av meg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang skrev de at jeg hadde vært så flink på skolen/skoleflink, når jeg sa helt det motsatte og fortalte bl.a at jeg aldri hadde vært flink på skolen og sleit med alt og om de lave karakterene og nesten stryk osv. Og om diagnoser som dysleksi og konsentrasjonsvansker som ppt ga meg først i 9(10) klassen. Da var de to som spurte, hørte og skrev ned - en psykolog og en psykiatrisk sykepleier. 

Det kan jo gjøres feil, men jeg synes fortsatt det er rart for det var så fullstendig motsatt av det jeg fortalte.

Synes det er litt sånn som noen journalister når de skriver intervjuer og sånn, når de legge på noe/skriver noe som aldri ble sagt. 

Legger på litt mer: de tok også opptak av det. Sånn opptaksbånd. Det gjør også journalister. Rare greier.

Endret av farløs
La på litt mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
farløs skrev (10 minutter siden):

Det kan jo gjøres feil, men jeg synes fortsatt det er rart for det var så fullstendig motsatt av det jeg fortalte.

Du kan kreve retting av feil i journal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...