Gå til innhold

Er ikke dps noe bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Du kan kreve retting av feil i journal.

Åh.. men det er så lenge siden nå, og har ikke hatt kontakt med de på lenge. Er det noe frist på det?

Jeg fant det tilfeldig lenge etter og leste det da jeg omsider kom meg innpå helsenorge(det er også flere år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
farløs skrev (3 minutter siden):

Åh.. men det er så lenge siden nå, og har ikke hatt kontakt med de på lenge. Er det noe frist på det?

Det vet jeg ikke.

Men uansett vil jeg anbefale at du ikke tillater tidligere sykehistorie å være en del av grunnlaget for fremtidige utredninger og behandlinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg ikke.

Men uansett vil jeg anbefale at du ikke tillater tidligere sykehistorie å være en del av grunnlaget for fremtidige utredninger og behandlinger.

 

Har jo vært hos andre, både her og der, og både før og etter. Forkjellige steder og landsdeler. 

Aldri innlagt da, men kriseteam kom 2 ganger men de sa at jeg ikke var psykotisk, eller syk nok til sånt.

Endret av farløs
La på mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll47 skrev (3 timer siden):

Oi. Skjønner at du ikke kan si akkurat hva det handlet om. Men hva slags ting holdt de skjult? Er redd instanser skal prate bak min rygg også. 

Har du det fortsatt greit hos avtalespesialist? 

Jeg er blitt kalt inn til et ekstramøte på DPS til uka. Det gjelder visst "rammer rundt deltagelse på kurs X" som jeg har besøkt nå ukentlig en stund. Selv om jeg ikke bryr meg så altfor mye om hva andre tenker, så kjenner jeg meg veldig urolig nå i helgen. Jeg vet at jeg var veldig sint mot kursleder sist. Lurer på om de skal fortelle meg at jeg ikke lenger kan delta pga det. Det var under fire øyne det skjedde, og jeg ble spurt om min mening... Men jeg kan også ha sagt ting på selve kurset som ikke er bra. Temaet var suicid og jeg ble veldig følelsesmessig aktivert og sa litt krasse ting, men som er sanne. Kanskje jeg blir bedt om å sensurere meg selv eller utebli fra kurset nå mot slutten. Jeg vet ikke. Lurer på om denne infoen går videre til fastlege uten at noen sier det til meg. Kom til å tenke på det da du skrev at det skjedde med deg. De har vel ikke lov til å videreformidle annet enn det som er fra journal?? Uff. Nå blir jeg svært urolig. Ikke noe bra i det hele tatt!

 

Ja de gikk bak ryggen min om ganske mye så jeg har nå gitt beskjed at ingen får dele noe uten at jeg har skrevet under på det og de som kan motta får ikke bruke noe jeg ikke har undertegnet. Alt skal dokumenteres i framtiden. Ja har det fint hos avtalespesialisten. Ingenting er delt uten mitt samtykke og ingen informasjon holdt tilbake som jeg vet. Ingenting å utsette på hjelpen der. Har fått bedre hjelp i løpet av 10 samtaler hos avtalespesialisten enn jeg fikk av over 50 samtaler hos DPS. Det sier jo litt. Men jeg kommer nok snart til å avslutte for merker jeg klarer meg ganske godt nå. Gjenstår bare å fullføre siste utredning om autisme. Skårer høyt på skjema, men er jo ikke nok til en konklusjon. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan har de beklaget? Feile diagnoser og epikriser som ødela for deg? Må være et mareritt, stor medlidenhet for hva du har gått gjennom 

Anonymkode: b5b09...5e0

Hadde møte da jeg klaget og de beklaget det som hadde skjedd og at jeg ikke hadde fått nødvendig informasjon, men ingenting er endret. De fastholder fremdeles feil. De nekter til og med å høre på avtalespesialisten. Blir ikke klok på DPS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (1 time siden):

En gang skrev de at jeg hadde vært så flink på skolen/skoleflink, når jeg sa helt det motsatte og fortalte bl.a at jeg aldri hadde vært flink på skolen og sleit med alt og om de lave karakterene og nesten stryk osv. Og om diagnoser som dysleksi og konsentrasjonsvansker som ppt ga meg først i 9(10) klassen. Da var de to som spurte, hørte og skrev ned - en psykolog og en psykiatrisk sykepleier. 

Det kan jo gjøres feil, men jeg synes fortsatt det er rart for det var så fullstendig motsatt av det jeg fortalte.

Synes det er litt sånn som noen journalister når de skriver intervjuer og sånn, når de legge på noe/skriver noe som aldri ble sagt. 

Legger på litt mer: de tok også opptak av det. Sånn opptaksbånd. Det gjør også journalister. Rare greier.

DPS har flere ganger skrevet det motsatte av hva jeg har sagt også. Jeg har fullført videregående skole og har vitnemål mens DPS påstår den ikke er fullført 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martine skrev (10 timer siden):

Det avhenger av hvor man bor. Det kan være mye utskiftninger i kommunen også. Det er store forskjeller mellom ulike kommuner når det gjelder hvilken helsetjenester som tilbys. 

Viktig poeng. Noen steder har man bygget opp god kompetanse i kommunen/bydelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt samme behandler av og på i 4 år. Meget dyktig dame. 

Derfor av å på er bipolar depresjon. 

 

Anonymkode: 85f7b...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (10 timer siden):

DPS har flere ganger skrevet det motsatte av hva jeg har sagt også. Jeg har fullført videregående skole og har vitnemål mens DPS påstår den ikke er fullført 😅

Haha..åuff det er så rart🫠 Ja her også om andre ting å.

 

Endret av farløs
La på et ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
farløs skrev (1 minutt siden):

Haha..åuff det er så rart🫠 Ja her også om andre ting å.

Nei, det er ikke så rart. De fleste pasienter tar ikke opp kampen, og dermed blir det ikke et stort nok problem til at det f.eks. havner i mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (32 minutter siden):

Nei, det er ikke så rart. De fleste pasienter tar ikke opp kampen, og dermed blir det ikke et stort nok problem til at det f.eks. havner i mediene.

Mente at jeg synes det er så rart at det blir skrevet så mange rare feil, og helt det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
farløs skrev (10 minutter siden):

Mente at jeg synes det er så rart at det blir skrevet så mange rare feil, og helt det motsatte.

Det er det jeg mener. Problemstillingen er underbelyst, og vil fortsette å være det så lenge pasientene ikke protesterer med de virkemidlene de faktisk har - inkludert hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om DPS i Norge er det umulig å si noe generelt. Noen er store, noen er små. Noen har mange og gode spesialister. Noen har nesten ikke spesialister. Noen er godt ledet, andre er elendig ledet. Noen driver med god praksis basert på vitenskap. Noen er ideologisk ledet. Og som alle steder er det vanligvis stor sprik i kompetansen mellom behandlerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...