Gå til innhold

Er det noen som følger Wolfgang Wee her?


Kashmir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heter han virkelig Wolfgang Wee? Eller er det "kunstnernavnet' hans?

Anonymkode: 01237...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nachnoo skrev (12 timer siden):

Vet ingenting om han personlig, men han ødelegger NRK Klassisk med filmmusikk. 

Jeg liker filmmusikk, og det var ett tema i en av podcastene hans. De mente at filmmusikk ofte er veien for mange til å begynne og lytte til klassisk. Så kanskje ikke så dumt selv om jeg skjønner at alle ikke liker filmmusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Heter han virkelig Wolfgang Wee? Eller er det "kunstnernavnet' hans?

Anonymkode: 01237...846

Han heter det. Mener han sa at det tidligere etternavnet ble byttet ut da han/ familien fant at Wee var et slektsnavn på en side i familien. Noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 timer siden):

Litt off topic, men podcasten med Lars Gule må være et interessant case for psykologer.

Han er pensjonert forsker på ekstremisme, men er også kjent for å ha smuglet sprengstoff for en terrorgrupper.

Forundelig hvordan en så klok mann fortrenger sin egen rolle. Han hadde egentlig ingen våpentrening. Og så skjøt han med pistol. Og forresten også med en AK-47. Han lærte å lage tidsinnstilt bomber som de prøvesprengte. Oi som det smalt. Men det var ingen våpentrening....

Han samarbeidet ikke. Han var i grunnen bare journalist som fulgte med dem. Han var kanskje  med på å smugle en bombe med tennmekanisme. Han foreslo kansje terrormål selv også, en det var jo ikke helt bestemt hva den skulle brukes til, så derfor var egentlig ingen ting å snakke om.

Han modner under studiene og  seg sluttet å mene at væpnet kamp var nødvendig.(2 minutter senere). "Jeg var aldri marxist. Jeg støttet aldri væpnet kamp.".

Han har kanskje fått nok pepper gjennom årene. Han tar klart avstand fra terror i dag. Bare så pussig at det ikke går an å innrømme feil.

Den mannen har temperament og forholdsvis stort ego. Jeg har diskutert med ham, men det har gått bra bortsett fra at han slettet en ytring jeg kom med. Jeg var mye på en annen seriøs debattside for noen år siden, og da ble han kastet ut minst et par ganger ( karantene ) fordi han stadig kom med mer ufine angrep. Faktisk. Men han kan være noe underholdende om man har den slags humor, og det er ingen tvil om at han besitter mye kunnskap, og desuten er han veldig god på å forklare og utdype ting. Han er en sånn jeg må beundre uten nødvendigvis å like så godt ( han blir for krass for meg )  Han er vel lei av å få de terroranklagene mot seg fra meningsmotstandere, for de kan også være ufine mot ham. Det er jo noen år siden...men tror ikke innrømmelser er hans greie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Den mannen har temperament og forholdsvis stort ego. Jeg har diskutert med ham, men det har gått bra bortsett fra at han slettet en ytring jeg kom med. Jeg var mye på en annen seriøs debattside for noen år siden, og da ble han kastet ut minst et par ganger ( karantene ) fordi han stadig kom med mer ufine angrep. Faktisk. Men han kan være noe underholdende om man har den slags humor, og det er ingen tvil om at han besitter mye kunnskap, og desuten er han veldig god på å forklare og utdype ting. Han er en sånn jeg må beundre uten nødvendigvis å like så godt ( han blir for krass for meg )  Han er vel lei av å få de terroranklagene mot seg fra meningsmotstandere, for de kan også være ufine mot ham. Det er jo noen år siden...men tror ikke innrømmelser er hans greie...

Jeg har også sett at han diskuterer i kommentarfelt under avisartikler.

Han er sikkert lei av å bli anklaget for terror, men han kverulerer imot fremfor å innrømme feil.

Det hadde vært bedre om han innrømmet at han var ung, sint og forført av radikale ideer. Det er jo en nyttig erfaring for å forske på ekstremisme, gitt at man innrømmer feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (17 minutter siden):

Jeg har også sett at han diskuterer i kommentarfelt under avisartikler.

Han er sikkert lei av å bli anklaget for terror, men han kverulerer imot fremfor å innrømme feil.

Det hadde vært bedre om han innrømmet at han var ung, sint og forført av radikale ideer. Det er jo en nyttig erfaring for å forske på ekstremisme, gitt at man innrømmer feilen.

Når folk kommer opp på et visst nivå mtp intelligens og kunnskap, så er det påfallende mange som vegrer seg for å innr ömme feil. Det blir betraktet som svakhet og at de vingler, samtidig som de gir andre anledning til å bruke innrømmelser mot dem. Det er iallefall sånn jeg har forstått det, og på en måte kan jeg skjønne det da alt for mange bruker sånt som våpen. Folk er for primitive enkelte ganger. Med det sagt så er nok Gule en litt vrangere person enn de fleste da. Jeg ser absolutt kvalitetene hans som debattant, men han er litt løs kanon noen ganger..

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...