Gå til innhold

Hva gjør man om man genuint tror man vil ha et bedre liv som ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er helt asosial. Samtaler med kolleger er dreoen for meg. Lunsjpauser er verst. Når jeg jobber bruker jeg å være helt ferdig når jeg kommer hjem og mot slutten av arbeidsdagene kjenner jeg at jeg blir mer og mer anspent og lite i stand til å prate. Til slutt er det fysisk tungt å prate.

Jeg kan leve sånn med jobb to-tre dager i uka uten å gå helt i kjelleren, men jeg ville hatt det mye bedre om jeg slapp tror jeg. Men man skal jo liksom yte det man er i stand til. Synes det er et vanskelig spørsmål og vet ikke om så mange som føler på dette. De fleste er veldig på at de vil jobbe mest mulig. Men for meg er ikke jobb en kilde til glede. Eller snarere så er kollegaer ikke en kilde til glede. Blir helt utkjørt av det.

Skulle ønske det ikke var sånn, men det er det.

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du skaffe deg en jobb hvor du ikke har så mye med kollegaer å gjøre?

Anonymkode: 709eb...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du skaffe deg en jobb hvor du ikke har så mye med kollegaer å gjøre?

Anonymkode: 709eb...840

En jobb med hjemmekontor er drømmen, men de er vanskelig å få uten nettverk og utdanning

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller cellekontor. Har ikke lyst til langtransport f. eks som har blitt foreslått før

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er vel et bedre mål å planlegge hvordan du kan få en jobb du trives mer i enn å bare hoppe til "jeg vil bli ufør". 

Anonymkode: 709eb...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig. Jeg bare sier hva jeg fort tenker. Fordi det jeg har jobbet med til nå har vært så vanskelig å fungere godt i.

Det er en egen jobb å overvinne de tankene der

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er liksom ikke noen god følelse å gå på jobb og vite at det blir kjipt. Ikke kjedelig, men kjipt og det selv om jeg prøver å ha ei positiv holdning så godt det går

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er liksom ikke noen god følelse å gå på jobb og vite at det blir kjipt. Ikke kjedelig, men kjipt og det selv om jeg prøver å ha ei positiv holdning så godt det går

Anonymkode: 920d5...782

Nei, det er ikke en god følelse. Og det i seg selv kan vel brukes som en motivasjon til å legge en gjennomførbar plan om å få deg en jobb som passer deg bedre?

Anonymkode: 709eb...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Hva med vekter? Kjenner en som er litt som deg, og han tar helst nattevakter og har oppgaver der han ikke trenger å være med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men man skal jo liksom yte det man er i stand til.

Det er en myte du selv velger å tro på. Og det har uansett ikke noe med tvangssosialisering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (18 minutter siden):

Det er en myte du selv velger å tro på. Og det har uansett ikke noe med tvangssosialisering å gjøre.

Skal man ikke yte det man kan?

Anonymkode: dee07...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skal man ikke yte det man kan?

Jeg kan strekke meg til å si at man bør yte det som er nødvendig. Og det blir stadig mindre ettersom roboter tar over flere og flere jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Jeg kan strekke meg til å si at man bør yte det som er nødvendig. Og det blir stadig mindre ettersom roboter tar over flere og flere jobber.

Alle på trygd!

Anonymkode: dee07...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Hva med vekter? Kjenner en som er litt som deg, og han tar helst nattevakter og har oppgaver der han ikke trenger å være med andre. 

Det høres ganske bra ut. Det er kanskje grei lønn om det jobbes natt?

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste er helsekonsekvens på lang sikt. Litt dumt å jobbe natt hele tiden

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alle på trygd!

Også kjent som borgerlønn.

På et tidspunkt vil det tvinge seg frem uansett, fordi "jobbe for å jobbe, forbruke for å forbruke" - systemet vi har i dag ikke er bærekraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Også kjent som borgerlønn.

På et tidspunkt vil det tvinge seg frem uansett, 

Hvor skal pengene komme fra?

Anonymkode: dee07...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor skal pengene komme fra?

Dette dreier seg ikke om penger, men verdier. Verdiene er det maskiner og roboter som skaper, og slik har det allerede vært en stund. Derfor gir ikke arbeidslinjen lengre noen mening annet enn en livsløgn for massene. Men det er helt greit for meg.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Dette dreier seg ikke om penger, men verdier. Verdiene er det maskiner og roboter som skaper, og slik har det allerede vært en stund. Derfor gir ikke arbeidslinjen lengre noen mening annet enn en livsløgn for massene. Men det er helt greit for meg.

Samme for meg. Jeg har min trygd og koser meg glugg ihjel.

Anonymkode: cc210...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det høres ganske bra ut. Det er kanskje grei lønn om det jobbes natt?

Anonymkode: 920d5...782

Han tjener av og til 50.000 i mnd, vet ikke om det er før eller etter skatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...