Gå til innhold

Hva gjør man om man genuint tror man vil ha et bedre liv som ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor skal pengene komme fra?

Anonymkode: dee07...a8a

Pengene kommer fra maskiner ja. Noen folk bestemmer hvor mye som skal fordeles på hvem og hva. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
UtakknemligDiva skrev (7 minutter siden):

Noen folk bestemmer hvor mye som skal fordeles på hvem og hva.

Vi bestemmer hvor mye som skal fordeles på hvem og hva. Det kalles demokrati, og er i hvert fall bedre enn alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke man kan slutte å jobbe bare fordi det er kjipt. Det er mange kjedelige jobber som bare må gjøres.

Mulig @psykedeliker får rett en dag, men så langt har vi ikke kommet enda. De jobbene som finnes i dag er de som maskiner ikke har klart å erstatte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er viktig for meg å presisere at det ikke er det at jobben er kjedelig som er kjipt. Det er at jeg har såpass store sosisle vansker at jeg ofte ender opp med å slite med helt vanlig aktivitet utrnfor jobb. I tillrgg er det en gjenganger at jeg blir ledd av på jobb pga måten jeg fremstår. Folk senser avviket og tror jeg er dum

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg godt ts. Jeg søker nå om gradert ufør med deltidsjobb. Er glad jeg slipper å jobbe heltid. Men det er jo pga en kronisk diagnose som jeg må ta hensyn til. For meg er det ikke noe mål å måtte jobbe fulltid, men jeg håper heller ikke at diagnosen tar for mye plass.

Kan du ikke jobbe for at du kan jobbe deltid å få mer fritid? Billige livsstil, billigere bolig osv. Leve minimaltisk og leve etter slow living mentaliteten?

Anonymkode: 47094...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk senser avviket og tror jeg er dum

Det høres ut som dårlig arbeidsmiljø, og det er en helt annen problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, det er ikke første plassen for å si det sånn. Ikke bare enkelt å bytte jobb heller for meg.

Anonymkode: 920d5...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å svare helt praktisk og uten moralvurdering på spørsmålet ditt: Du legger frem problemene dine for legen din på en måte som kan sette i gang en prosess mot uføretrygd. Ta utgangspunkt i de reelle problemene du har og overdriv/simuler nok til at det er sannsynligvis at en søknad om uføretrygd blir innvilget.

Anonymkode: cf19b...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...