Gå til innhold

Majoriteten av folk her inne er smålige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er utrolig mye smålighet her inne. Folk som angriper andre, betviler diagnoser, beskyldninger om trolling, misunnelse for at andre får hjelp. Og listen fortsetter. Hvorfor er det slik at folk her inne, som presumptivt sliter selv, ikke klarer å være empatiske overfor andres problemer?

Anonymkode: 1ec84...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er utrolig mye smålighet her inne. Folk som angriper andre, betviler diagnoser, beskyldninger om trolling, misunnelse for at andre får hjelp. Og listen fortsetter. Hvorfor er det slik at folk her inne, som presumptivt sliter selv, ikke klarer å være empatiske overfor andres problemer?

Anonymkode: 1ec84...cf2

Tror jeg skjønner hva du mener, men det er vel ikke så ofte det skjer, og det gjelder absolutt ikke majoriteten. Tenker at LITT må man tåle av sånt. Tror ikke det er et stort problem akkurat. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg så er dette forumet det med mest takhøyde når det gjelder ulike ytringer, og med fare for å gjenta meg selv så syns jeg de fleste her oppfører seg bra. Syns langt fra at majoriteten her er smålige, men kjipe ting kan komme ut og noen er mer usympatiske, men jeg syns også at vi må tåle litt. Så kommer det til noen småkrangler og utbrudd her og der. Det er jo sånt som skjer over alt ellers også når enkelte tema kommer opp. Tror heller at noen henger seg mer opp i det negative, og som en som er aktiv under en profil skrev, så er det tusen gode tilbakemeldinger mens den ene stygge er den man blir mer opptatt av og husker, uten at jeg kan si meg helt enig der. Jeg tror noen ganger at enkelte oppfatter de frekke og mer usympatiske kommentarene som mer sannheter enn andre som er mer hensynsfulle og greie?  Ikke vet jeg, men har lurt på det...( og jeg tror ikke at de er det, selv om det er unntak )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Sånn er det på Forum. Skal man være med på leken, må man tåle steken. Vi lærer også en hel del, og utfordrer hverandres tankesett. Liker å være her ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er utrolig mye smålighet her inne. Folk som angriper andre, betviler diagnoser, beskyldninger om trolling, misunnelse for at andre får hjelp. Og listen fortsetter. Hvorfor er det slik at folk her inne, som presumptivt sliter selv, ikke klarer å være empatiske overfor andres problemer?

Anonymkode: 1ec84...cf2

Jeg synes ikke at de fleste her er smålig, der er jeg uenig.  Her er kloke folk ,interessante folk og noen ganger irriterende folk.Og så er det noen som er smålig innimellom,synes jeg. 

Men jeg har leste her inne i flere år og fulgt psykiatrien på flere steder og noe slår meg som spesielt med psykiske pasienter, bruker av psykiatri.  Og det er at psykiatrien er det eneste stedet I helsevesenet vårt der noen pasienter ikke unner andre pasienter behandling. 

Har feks aldri lest noe sted at en nyresyk pasient synes at andre nyresyke har fått for mye behandling selv om de har gått 5 år til dialyse. Men i psykiatrien klages det på at andre får tilbud og noen mener at alle bør få like tilbud  Og noen spesielt de uføre bør ikke få tilbud i det hele tatt, mener noen.

Hvorfor det er slik tror jeg kommer av at en nyresyk vet hvor alvorlig syk andre med nyresykdom er.  Men de med lett til middels psykiske problemer ikke vet hvor alvorlig syk noen med alvorlig psykisksykdom er . Dermed synes disse at de selv skal ha like mye behandling som de har fått med seg at noen andre får ,for de skjønner ikke at andre trenger mer enn dem selv.

Videre kan det i psykiatrien, være konkurranse om å være sykest mulig. Igjen spesielt for psykiatrien, ingen andre steder i helsevesenet vil folk ønsker å være den sykeste. Det er selvfølgelig de som ikke er så syke som ønsker å bli oppfattet som veldig syke og dermed få mer behandling og omsorg. De som er virkelig syke, de ønsker å bli frisk.  

Dett er observasjoner gjort gjennom mange år, og gjelder ikke majoriteten av psykiskesyke , men jeg har lagt merke til dette så pass mange ganger at det ble det jeg tenkte på når det ble snakk om smålighet. 

Anonymkode: 7a80e...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er utrolig mye smålighet her inne. Folk som angriper andre, betviler diagnoser, beskyldninger om trolling, misunnelse for at andre får hjelp. Og listen fortsetter. Hvorfor er det slik at folk her inne, som presumptivt sliter selv, ikke klarer å være empatiske overfor andres problemer?

Anonymkode: 1ec84...cf2

Fordi da har man nok med seg selv- slrså når man sliter selv. +at det er mange litt merkelige tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg synes ikke at de fleste her er smålig, der er jeg uenig.  Her er kloke folk ,interessante folk og noen ganger irriterende folk.Og så er det noen som er smålig innimellom,synes jeg. 

Men jeg har leste her inne i flere år og fulgt psykiatrien på flere steder og noe slår meg som spesielt med psykiske pasienter, bruker av psykiatri.  Og det er at psykiatrien er det eneste stedet I helsevesenet vårt der noen pasienter ikke unner andre pasienter behandling. 

Har feks aldri lest noe sted at en nyresyk pasient synes at andre nyresyke har fått for mye behandling selv om de har gått 5 år til dialyse. Men i psykiatrien klages det på at andre får tilbud og noen mener at alle bør få like tilbud  Og noen spesielt de uføre bør ikke få tilbud i det hele tatt, mener noen.

Hvorfor det er slik tror jeg kommer av at en nyresyk vet hvor alvorlig syk andre med nyresykdom er.  Men de med lett til middels psykiske problemer ikke vet hvor alvorlig syk noen med alvorlig psykisksykdom er . Dermed synes disse at de selv skal ha like mye behandling som de har fått med seg at noen andre får ,for de skjønner ikke at andre trenger mer enn dem selv.

Videre kan det i psykiatrien, være konkurranse om å være sykest mulig. Igjen spesielt for psykiatrien, ingen andre steder i helsevesenet vil folk ønsker å være den sykeste. Det er selvfølgelig de som ikke er så syke som ønsker å bli oppfattet som veldig syke og dermed få mer behandling og omsorg. De som er virkelig syke, de ønsker å bli frisk.  

Dett er observasjoner gjort gjennom mange år, og gjelder ikke majoriteten av psykiskesyke , men jeg har lagt merke til dette så pass mange ganger at det ble det jeg tenkte på når det ble snakk om smålighet. 

Anonymkode: 7a80e...35d

Det var vel egentlig akkurat dette jeg mente, så takk til deg som formulerte det godt.

HI

Anonymkode: 1ec84...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er utrolig mye smålighet her inne. Folk som angriper andre, betviler diagnoser, beskyldninger om trolling, misunnelse for at andre får hjelp. Og listen fortsetter. Hvorfor er det slik at folk her inne, som presumptivt sliter selv, ikke klarer å være empatiske overfor andres problemer?

Anonymkode: 1ec84...cf2

Det er mye verre på Kvinneguiden.

Anonymkode: f5d35...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så ille på dette forumet. Av og til ja, men stort sett ikke. Verre på KG. Der går det omtrent ikke an å lage en tråd uten at noen skal spy ut sin galle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Glitter skrev (2 timer siden):

Synes ikke det er så ille på dette forumet. Av og til ja, men stort sett ikke. Verre på KG. Der går det omtrent ikke an å lage en tråd uten at noen skal spy ut sin galle. 

Enig med deg @Glitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette.

De fleste her er hjelpsomme og gir gode svar. Det finnes noen unntak, og dessverre føler jeg at anonym bruker er overrepresentert blant disse. Særlig går det en igjen som liker å "tråkke" på personer med store hjelpebehov, f.eks. ved EUPF.

Men du må jo gjerne prøve lykken på Kvinneguiden hvis du mener det er bedre. Det tviler jeg på at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som anonym her så føler man seg lite velkommen. Man kan gi gode svar, bli ignorert, så skriver en bruker det samme noen innlegg senere og blir hyllet.

Nei, gidder ikke skrive under nick, da jeg ikke gidder å forholde meg til svar, andre brukere m.m.

 

Anonymkode: 299f5...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, gidder ikke skrive under nick, da jeg ikke gidder å forholde meg til svar, andre brukere m.m

Helt greit at du ikke vil skrive med nick, men mer overraskende er det at du ikke "gidder" å forholde deg til svar og andre brukere. Kan jeg spørre hva du får ut av å være her da, når ting ikke egentlig engasjerer deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Som anonym her så føler man seg lite velkommen. Man kan gi gode svar, bli ignorert, så skriver en bruker det samme noen innlegg senere og blir hyllet.

Nei, gidder ikke skrive under nick, da jeg ikke gidder å forholde meg til svar, andre brukere m.m.

 

Anonymkode: 299f5...5ab

Høres ut som om du forventer å få mer enn du selv ønsker å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (Akkurat nå):

Helt greit at du ikke vil skrive med nick, men mer overraskende er det at du ikke "gidder" å forholde deg til svar og andre brukere. Kan jeg spørre hva du får ut av å være her da, når ting ikke egentlig engasjerer deg? 

Når jeg er her, så leser jeg og forholder meg til det. Men det kan gå uker mellom hver gang jeg er inne. Og slik vil jeg ha det. Kan ikke skjønne det skal være så forferdelig? 

 

Anonymkode: 299f5...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Høres ut som om du forventer å få mer enn du selv ønsker å gi.

Nei. Er meget sjeldent det kommer noe man faktisk har nytte av her inne. Derfor er jeg her sjeldent. Lese om det samme 10 ganger daglig regner jeg med ikke gir mye til noen. Såfall ikke nrå de samme svarene kommer omatt og omatt. Slik har det blitt her. Derfor er jeg inne sjeldent, å trykker kun på de overskriftene jeg finner intr, og svarer så klart . Regner med det ikke er meningen man skal sitte her inne time etter time før å svare?

Anonymkode: 299f5...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når jeg er her, så leser jeg og forholder meg til det. Men det kan gå uker mellom hver gang jeg er inne. Og slik vil jeg ha det. Kan ikke skjønne det skal være så forferdelig? 

 

Anonymkode: 299f5...5ab

Har jeg sagt at det er forferdelig? :) Jeg bare undret meg, men man velger jo selvfølgelig selv hvordan man vil bruke forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Regner med det ikke er meningen man skal sitte her inne time etter time før å svare?

Anonymkode: 299f5...5ab

Selvsagt ikke og forstår ikke helt hvordan det er relevant til det jeg skrev? Du trenger ikke sitte her i timevis hver dag selv om du skriver under nick.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ikke og forstår ikke helt hvordan det er relevant til det jeg skrev? Du trenger ikke sitte her i timevis hver dag selv om du skriver under nick.

 

Siden jeg har skrevet under nick, fått med det meldinger på innboks fordi folk vil snakke på "bakrommet" ja da er det forventet man er her inne. Ikke at man ikke er her på uker. Har erfaringer ang å skrive under nick og det er "pes". Og at man må forsvare at man skriver som anonym er merkelig.

Anonymkode: 299f5...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden jeg har skrevet under nick, fått med det meldinger på innboks fordi folk vil snakke på "bakrommet" ja da er det forventet man er her inne. Ikke at man ikke er her på uker. Har erfaringer ang å skrive under nick og det er "pes". Og at man må forsvare at man skriver som anonym er merkelig.

Anonymkode: 299f5...5ab

Nei, det er ikke forventet. Du kan svare meldingen med at du ikke er her så ofte og dermed ikke svarer på meldinger, eller bare la være å svare i det hele tatt.

Du må ikke forsvare å være anonym, jeg bare reagerte på og kommenterte noen av utsagnene dine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...