Gå til innhold

Hva hadde der gjort her? Reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sender av og til sms med psykologen ang bytte av time etc. da hen er privatpraktiserende. 
natt til i går fikk jeg plutselig mange meldinger fra hen. 
ikke meldinger, men emojier. 
altså slike: 🤣 💩 🐥🐒

emojier som var klistret på tekst hen har skrevet selv.. 

må ha kommet borti noe?? Barna hens som trykker?? Eller full?? 
 

Anonymkode: b1313...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker

Ta skjermdump av meldingene, og så spør du hen neste gang hva som menes med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie

Jeg kommuniserer i likhet med deg med min terapeut pr. SMS primært om tidspunkt om timer dersom det blir behov for endringer fra den ene eller andre parten. Jeg vet at min terapeut har en separat telefon (med eget nummer) til arbeid) og en egen telefon/nummer til private relasjoner. Dette er krav fra lov om personvern og norm for IKT-sikkerhet.

 

 

Det å spørre din terapeut et undrende og åpent spørsmål om hva det skyldes, tenker jeg er rimelig i den situasjonen. Der ville jeg nok også ha tatt lydopptak av den samtalen. Om det viser seg å være unødvendig, kan du slette opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så underlig oppførsel. Jeg ville spurt om jeg turde...

Anonymkode: 8703f...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg sender av og til sms med psykologen ang bytte av time etc. da hen er privatpraktiserende. 
natt til i går fikk jeg plutselig mange meldinger fra hen. 
ikke meldinger, men emojier. 
altså slike: 🤣 💩 🐥🐒

emojier som var klistret på tekst hen har skrevet selv.. 

må ha kommet borti noe?? Barna hens som trykker?? Eller full?? 

Anonymkode: b1313...bfa

Jeg ville tenkt at meldingen var feilsendt, men ville nok kommenterte det- på en hggelig måte - neste gang ala - "Har du oppdaget at du feilsendte meldinger til meg natt til ... ?" og sagt noe ala "de var ikke så lett å tolke" eller noe i den duren. Jeg ville ikke gjort en stor sak ut av det og ikke kjent på krenk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg ville sendt en melding tilbake med en gang: Hva skal dette bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er sikkert bare feilsendt. Bare ignorer det. Vi sender alle feil i blandt, trnger ikke gjøre det til enorm sak

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er sikkert bare feilsendt. Bare ignorer det. Vi sender alle feil i blandt, trnger ikke gjøre det til enorm sak

 

Det normale er å forsøke å oppklare det når man får en sånn melding fra noen man veit hvem er. Ville du ignorert det om du fikk en sånn melding fra en venn?

Hvis ikke TS tar dette opp med psykologen vil jo dette bli liggende under som et forstyrrende spørsmål i terapien. Et viktig poeng i terapi er jo nettopp at man skal kunne snakke om det som er vanskelig å snakke om (uten at jeg ville syntes dette var vanskelig å snakke om). Jeg ville definitivt tatt det opp med psykologen.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

Det normale er å forsøke å oppklare det når man får en sånn melding fra noen man veit hvem er. Ville du ignorert det om du fikk en sånn melding fra en venn?

Hvis ikke TS tar dette opp med psykologen vil jo dette bli liggende under som et forstyrrende spørsmål i terapien. Et viktig poeng i terapi er jo nettopp at man skal kunne snakke om det som er vanskelig å snakke om (uten at jeg ville syntes dette var vanskelig å snakke om). Jeg ville definitivt tatt det opp med psykologen.

En trenger ikke ta opp hver minste detalj, i blant går det greit å legge godvilja til. Den er sendt natt til i går, og skulle etter all sannynlighet ikke til ts. Da går det helt fint å bare slette det fra hukommelsen og heller ta det opp om det gjentar seg. Behandlere er også mennesker, som i blant - som resten av oss sender en sms til feil person. En trenger ikke dra hele etikk-komiteen inn pga det.

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En trenger ikke ta opp hver minste detalj, i blant går det greit å legge godvilja til. Den er sendt natt til i går, og skulle etter all sannynlighet ikke til ts. Da går det helt fint å bare slette det fra hukommelsen og heller ta det opp om det gjentar seg. Behandlere er også mennesker, som i blant - som resten av oss sender en sms til feil person. En trenger ikke dra hele etikk-komiteen inn pga det.

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En trenger ikke dra hele etikk-komiteen inn pga det.

Har ingenting med det å gjøre. Når man får en rar melding er det naturlige å oppklare det, ikke fortie det. Det ligger jo ingen anklage i å ta det opp.

Tror du psykologen hadde latt det ligge om han fikk en sånn melding fra en pasient? Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Har ingenting med det å gjøre. Når man får en rar melding er det naturlige å oppklare det, ikke fortie det. Det ligger jo ingen anklage i å ta det opp.

Tror du psykologen hadde latt det ligge om han fikk en sånn melding fra en pasient? Selvsagt ikke.

Joda, jeg har feilsendt til både fastlege og tannlege uten at det giddes å nevnes. Og det er jeg takknemlig for.  Jeg gjør det i blant med en venn, men det blir noe annet når man står nær vedkommnede. 

Hva som er vanlig er noe du selv tar utgangspunkt i, det du definerer som "normalt" er ikke normalt for meg. Jeg synes det blir helt merkelig om alt skal dras opp. Jeg ville heller brukt de 3 minuttene på noe vettugt i terapien. En trenger liksom ikke være rakettforsker for å fatte at den var feilsendt.

 

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, jeg har feilsendt til både fastlege og tannlege uten at det giddes å nevnes. Og det er jeg takknemlig for.  Jeg gjør det i blant med en venn, men det blir noe annet når man står nær vedkommnede. 

Hva som er vanlig er noe du selv tar utgangspunkt i, det du definerer som "normalt" er ikke normalt for meg. Jeg synes det blir helt merkelig om alt skal dras opp. Jeg ville heller brukt de 3 minuttene på noe vettugt i terapien. En trenger liksom ikke være rakettforsker for å fatte at den var feilsendt.

 

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Jeg tenker at det kommer helt an på innholdet i smsen som ble sendt? TS skriver jo at det var tekst foran emojiene men ikke noe om hva behandleren hadde skrevet? Jeg tenker det er ganske relevant.

Anonymkode: ad954...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer helt an på innholdet i smsen som ble sendt? TS skriver jo at det var tekst foran emojiene men ikke noe om hva behandleren hadde skrevet? Jeg tenker det er ganske relevant.

Anonymkode: ad954...b2a

det står jo personen fikk emojier. Herregud det kan være kidden som fikk tak i mobilen, er dte nødvendig å lage en greie ut av dette da.

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det står jo personen fikk emojier. Herregud det kan være kidden som fikk tak i mobilen, er dte nødvendig å lage en greie ut av dette da.

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Ja, det fikk med meg, men jeg tolket det TS skrev som at behandler også hadde skrevet tekst foran emojiene? Forsto jeg feil da?

Anonymkode: ad954...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Drømmeautomat skrev (30 minutter siden):

Et viktig poeng i terapi er jo nettopp at man skal kunne snakke om det som er vanskelig å snakke om

Hvordan ville du da håndtert at terapeuten skifter samtaletema eller ikke gir noen respons i det hele tatt på det du ønsker å ta opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det fikk med meg, men jeg tolket det TS skrev som at behandler også hadde skrevet tekst foran emojiene? Forsto jeg feil da?

Anonymkode: ad954...b2a

fordi de tidligere har diskutert klokkeslett og endring i tid for timen

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

fordi de tidligere har diskutert klokkeslett og endring i tid for timen

Anonymkode: 3b2b5...0f1

Åja, så han skrev klokkeslett også mange tilfeldige emojier da? Har jeg skjønt det rett da?

Anonymkode: ad954...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde blitt gal av å ha dette hengende i luften. Helt enig med @Drømmeautomat 

Det er bare å sende melding tilbake med «Hva betyr dette?» eller lignende. Eller ta det opp med en gang neste time. Det er heeelt innafor å spørre. Psykologen burde egentlig avklare på eget initiativ. Så er det mest sannsynlig en uskyldig forklaring, men da er det best å få det avklart, så det ikke ligger noe rart og uavklart mellom dere.

Så lenge det finnes en liten sjanse for at psykologen sendte deg meldinger i fylla fordi hen er kåt på deg, så er det utrolig forstyrrende for terapien. Hvis det ikke er en uskyldig forklaring, burde du bli overført til en annen psykolog.

Om dette skjedde med meg hadde jeg brukt helt sykt lang tid og mange tanker på å spekulere i dette og undret meg over hva som skjedde og det hadde garantert på et eller annet tidspunkt plantet en idé hos meg om at psykologen var interessert i meg på en ikke-profesjonell måte. Så det er best å kvele de spekulasjonene der med fakta først som sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Sokk skrev (15 minutter siden):

Om dette skjedde med meg hadde jeg brukt helt sykt lang tid og mange tanker på å spekulere i dette og undret meg over hva som skjedde

Spot on. Hvorfor i alle dager skal man bruke energi på å fortrenge noe som så enkelt kan oppklares? Selvsagt blir det liggende i lufta. Og selvsagt er ikke det bra i en terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...