Gå til innhold

Føler du at du dør når du har influensa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Perspektiv har vel ikke den som ikke kan se med andre øyne en egne. Skulle jeg tro alle kom seg over seksuelt misbruk, voldelige forhold og anoreksi uten nevneverdige skader som voksen, fordi jeg lever godt med det, så hadde jeg manglet perspektiv.

At jeg føler jeg dør når jeg er syk, er mitt perspektiv. At du ikke forstår det, sier lite om mitt perspektiv.

Anonymkode: 6ebdf...803

lol, ok

Anonymkode: 3994a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

lol, ok

Anonymkode: 3994a...10b

Å der forstår man jo godt du er et troll. Da ingen kan forstå såpass lite og le av det.

Anonymkode: 6ebdf...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å der forstår man jo godt du er et troll. Da ingen kan forstå såpass lite og le av det.

Anonymkode: 6ebdf...803

Nei, bare drita lei av diskusjoner som dette.  Å ikke få spist lunch = man sulter. Influensa i 3 uker= man dør. Å ikke få dra på ferie til Las Palmas= man er lutfattig. Noe med tiden og samfunnet vi lever i, alt er så dramatisk og så ekstremt.

Anonymkode: 3994a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, bare drita lei av diskusjoner som dette.  Å ikke få spist lunch = man sulter. Influensa i 3 uker= man dør. Å ikke få dra på ferie til Las Palmas= man er lutfattig. Noe med tiden og samfunnet vi lever i, alt er så dramatisk og så ekstremt.

Anonymkode: 3994a...10b

Leste du hva jeg skrev før, er langt i fra alt dramatisk og ekstremt. Kun influensaen for min del. Og det bør da godtas på lik linje som at folk synes fødsel er dramatisk.

Jeg har 2 ting i livet som er forferdelig dramatisk, det er influensaen og oppkast. To ting som skjer kanskje 1 gang hver, hvert 10år. Men det er i dine øyne ikke godtatt. Det godtar nemlig ikke jeg.  

Anonymkode: 6ebdf...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og LOLer man avseksuelt misbruk, ja da er man slem. Bare så det er nevnt.

Anonymkode: 6ebdf...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Grusomt? Det er helt forjæv*** men jeg bruker ikke frasen "holder på å dø" fordi om. 

Anonymkode: 3994a...10b

Det er jo bare et uttryk av hvor grusomt jævlig det er. Herregud. 

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 8.09):

Det gjør jeg. Jeg føler at jeg er døds syk 

Anonymkode: 03dcc...99a

Jeg har aldri trodd at jeg var dødssyk av influensa nei. Jeg har imidlertid vært så slått ut at jeg har ligget flere dager til køys uten å dusje eller stå opp. Å poste innlegg på nett var helt utenkelig for meg disse dagene og stusser over at du føler deg dødssyk samtidig som du er svært aktiv på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Jeg har aldri trodd at jeg var dødssyk av influensa nei. Jeg har imidlertid vært så slått ut at jeg har ligget flere dager til køys uten å dusje eller stå opp. Å poste innlegg på nett var helt utenkelig for meg disse dagene og stusser over at du føler deg dødssyk samtidig som du er svært aktiv på dol. 

Lol da har jeg sikkert generelt bedre helse enn deg. Jeg kunne selv med 40 i feber ikke tillatt meg og ikke dusjet eller vasket meg. Personlig hygiene er viktig selv når du er syk. Jeg har fått påvist influensa vis blodprøve så jeg vet jeg har det. Det er nok bare sterk forkjølelse du har hatt. 

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Lol da har jeg sikkert generelt bedre helse enn deg. Jeg kunne selv med 40 i feber ikke tillatt meg og ikke dusjet eller vasket meg. Personlig hygiene er viktig selv når du er syk. Jeg har fått påvist influensa vis blodprøve så jeg vet jeg har det. Det er nok bare sterk forkjølelse du har hatt. 

Anonymkode: 03dcc...99a

Eh, lol? Hva var det som var morsomt?

Jeg har god oversikt over min helse og du kanskje om din, du trenger ikke prøve å fortelle meg hva jeg har hatt.

Min påstand er ellers fremdeles at den som ikke har holdt sengen uten å dusje en dag eller tre ikke har vært skikkelig syk. Dette handler ikke om hygienepreferanser, men om hvorvidt man har energi og er våken lenge nok til å få seg en dusj. Dette har også vært tilfelle de gangene jeg har vært innlagt på sykehus.

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Eh, lol? Hva var det som var morsomt?

Jeg har god oversikt over min helse og du kanskje om din, du trenger ikke prøve å fortelle meg hva jeg har hatt.

Min påstand er ellers fremdeles at den som ikke har holdt sengen uten å dusje en dag eller tre ikke har vært skikkelig syk. Dette handler ikke om hygienepreferanser, men om hvorvidt man har energi og er våken lenge nok til å få seg en dusj. Dette har også vært tilfelle de gangene jeg har vært innlagt på sykehus.

 

Selv om jeg skrev innlegget i går har du absolutt ikke info om dagene før og likevel skriver du på en måte som om jeg lyver hvor dårlig jeg har vært, hvilke følelser jeg har knyttet til det. For alt du vet har jeg en alvorlig sykdom i bunn. Du får bare den infoen du leser. Så før eu antar du vet alt og dømmer neste gang kan du jo tenke deg om en eller to ganger….

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Eh, lol? Hva var det som var morsomt?

Jeg har god oversikt over min helse og du kanskje om din, du trenger ikke prøve å fortelle meg hva jeg har hatt.

Min påstand er ellers fremdeles at den som ikke har holdt sengen uten å dusje en dag eller tre ikke har vært skikkelig syk. Dette handler ikke om hygienepreferanser, men om hvorvidt man har energi og er våken lenge nok til å få seg en dusj. Dette har også vært tilfelle de gangene jeg har vært innlagt på sykehus.

 

Og en annen viktig ting å nevne nå som vi er i gang. Jeg har svært høy terskel for sykefravær så før dette brøt skikkelig ut stod jeg et sted med 39,7 i feber med i et foredrag ! 

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Influensa forekommer sjeldent.

Hvor har du det fra? Influensavirus opptrer hver vinter, og 5 - 10% av befolkningen blir som regel smittet. Hvor syk man blir, varierer med virustype og individuelle forhold. Hvor syk man blir en enkelt gang trenger ikke ha noen sammenheng med hvor god helse man har generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (28 minutter siden):

Hvor har du det fra? Influensavirus opptrer hver vinter, og 5 - 10% av befolkningen blir som regel smittet. Hvor syk man blir, varierer med virustype og individuelle forhold. Hvor syk man blir en enkelt gang trenger ikke ha noen sammenheng med hvor god helse man har generelt. 

5-10% er altså en megen liten andel av totale andelen av befolkningen. Setningen du skriver i andre del av avsnittet ditt har jeg skrevet selv. 

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

5-10% er altså en megen liten andel av totale andelen av befolkningen.

Ja, det er ikke så mange som blir smittet pr. sesong, bl.a. fordi vi har vaksiner som beskytter i varierende grad. Men jeg oppfatter ikke forekomsten av sykdommen som sjelden når den dukker opp hver vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

Ja, det er ikke så mange som blir smittet pr. sesong, bl.a. fordi vi har vaksiner som beskytter i varierende grad. Men jeg oppfatter ikke forekomsten av sykdommen som sjelden når den dukker opp hver vinter. 

Ja men så er det ikke alle friske som i utgangspunktet vaksinerer seg som igjen går utover de sjeldne som får det. Det er faktisk ekstremt få laban. 

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja men så er det ikke alle friske som i utgangspunktet vaksinerer seg som igjen går utover de sjeldne som får det.

Det forsto jeg ikke. Mulig det er for sent på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (9 minutter siden):

Det forsto jeg ikke. Mulig det er for sent på kvelden.

Det er veldig få som blir smittet årlig. Mange mistolker influensa med kraftig forkjølelse. Viruset påvise med crp som igjen ikke mange går og tar. 

Anonymkode: 03dcc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange mistolker influensa med kraftig forkjølelse.

Det stemmer nok. Man vet ikke hvilket virus man er smittet av. Grensen mellom forkjølelse med feber og (lett, f.eks. hvis man er vaksinert) influensa kan være utydelig. Det hele kompliseres ved at virus kan endre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...