Gå til innhold

Hvordan kan de utrede psykose samtidig som at mam går på medisiner?


Glitter

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (31 minutter siden):

Ja forstår godt at du vil ha svar på hva det er, det finner de nok ut av. 

Ja håper det. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så bra at du er bedre på medisiner. Jeg har bp2 og hadde psykotiske symptomer ved depresjon. Begynte på Zyprexa og ble så å si kvitt symptomene. 

Anonymkode: ca12b...4ff

Så bra.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For min del fikk jeg diagnosen basert på tidligere journalnotater, informasjon fra fastlege og andre behandlere, respons på medikamentene jeg gikk på og informasjon fra pårørende.

Anonymkode: adbbe...f83

Ja okei.

Vendi skrev (17 minutter siden):

Det i første avsnitt kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg har fremdeles mitt "verdenssyn" som de mener er sykt. Egentlig er det ikke sykt i seg selv, men symptomene jeg fikk ifm det, ble oppfattet som syke. Og de symptomene er nesten borte nå som jeg bruker Zyprexa, i alle fall de sterkeste. 

Ønsker deg masse lykke til med utredningen. Tror nok de finner ut av det :)

Takk. :) Bra det hjelper deg. Vanskelig med den apetitten da. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du hvor lenge du skal være innlagt?

Anonymkode: ca12b...4ff

I første omgang 6 uker, så skulle man se da. Jeg regner med det blir 6 uker. Men skal videre til rusbehandling etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt rett ut. «Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan utredes for psykose når jeg er medisinert mot psykose og dere dermed ikke kan se symptomene slik de var før Zyprexa». Jeg har som deg bipolar lidelse og de gangene jeg har vært psykotisk har stemningskomponent alltid vært til stedet. Derfor bipolar 1 og ikke schizoaffektiv. Du får nok svar på hva du feiler:) Lykke til heier på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybele skrev (6 minutter siden):

Jeg ville spurt rett ut. «Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan utredes for psykose når jeg er medisinert mot psykose og dere dermed ikke kan se symptomene slik de var før Zyprexa». Jeg har som deg bipolar lidelse og de gangene jeg har vært psykotisk har stemningskomponent alltid vært til stedet. Derfor bipolar 1 og ikke schizoaffektiv. Du får nok svar på hva du feiler:) Lykke til heier på deg

Jo jeg kan jo kanskje spørre.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo også at det enkleste er å spørre dem. Det er jo egentlig kun de som kan gi deg et godt svar på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (45 minutter siden):

Jeg tenker jo også at det enkleste er å spørre dem. Det er jo egentlig kun de som kan gi deg et godt svar på dette. 

Ja. Men er jo helg så får ikke spurt akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sikkert at du har hatt psykose og de er enige med deg i at den ikke var knyttet til depresjon, så er det rimelig å tenke at de vil mene at du har schizoaffektiv lidelse og ikke bp2. Tror ikke man må ha hatt mer enn én psykotisk episode utenfor depresjon eller mani for å få den diagnosen, når man allerede har påviste depresjoner og hypomanier (bp2). Blir spennende iallfall. Eventuelt konkluderes det med at du ikke har vært psykotisk men det er vel rart om det allerede er definert av helsepersonell at du har hatt en psykose  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cybele skrev (26 minutter siden):

Hvis det er sikkert at du har hatt psykose og de er enige med deg i at den ikke var knyttet til depresjon, så er det rimelig å tenke at de vil mene at du har schizoaffektiv lidelse og ikke bp2. Tror ikke man må ha hatt mer enn én psykotisk episode utenfor depresjon eller mani for å få den diagnosen, når man allerede har påviste depresjoner og hypomanier (bp2). Blir spennende iallfall. Eventuelt konkluderes det med at du ikke har vært psykotisk men det er vel rart om det allerede er definert av helsepersonell at du har hatt en psykose  

Ja de sa nå så. At det var psykose. Eller han sa jeg var vrangforestilt og satte meg på Zyprexa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...