Gå til innhold

Andre som skammer seg over å motta hjelp/terapi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei egentlig ikke. Jeg tenker at jeg er syk så da trenger jeg hjelp slik som andre syke trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Nei egentlig ikke. Jeg tenker at jeg er syk så da trenger jeg hjelp slik som andre syke trenger hjelp. 

Så bra da. Jeg klarer ikke å tenke likt /slik og det ødelegger litt for terapien.

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Nei egentlig ikke. Jeg tenker at jeg er syk så da trenger jeg hjelp slik som andre syke trenger hjelp. 

Så bra da. Jeg klarer ikke å tenke likt /slik og det ødelegger litt for terapien.

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er kjempevanskelig, selv om jeg betaler for det. Jeg føler jeg må unnskylde til terapeuten for at han må være i samme rom som meg og høre på alt tullet mitt. Har prøvd å tilby han en lett utvei flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mëmëso skrev (3 minutter siden):

Ja, synes det er kjempevanskelig, selv om jeg betaler for det. Jeg føler jeg må unnskylde til terapeuten for at han må være i samme rom som meg og høre på alt tullet mitt. Har prøvd å tilby han en lett utvei flere ganger. 

Da tenker vi ganske likt! Det er vondt og slitsomt å ha det slik.

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg klarer ikke å tenke likt /slik og det ødelegger litt for terapien.

 

Mëmëso skrev (4 minutter siden):

Jeg føler jeg må unnskylde til terapeuten for at han må være i samme rom som meg og høre på alt tullet mitt.

Men hvorfor tenker dere slik egentlig? Hvilken livsfilosofi er det som tilsier at det skal være noe galt i å kreve den hjelpen dere har rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

 

Men hvorfor tenker dere slik egentlig? Hvilken livsfilosofi er det som tilsier at det skal være noe galt i å kreve den hjelpen dere har rett på?

Jeg har aldri vært vant med å dele noe som helst om meg og mitt. Det er først og fremst veldig uvant. Jeg tenker at andre fortjener min plass i hjelpeapparatet mitt mer enn meg.

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at andre fortjener min plass i hjelpeapparatet mitt mer enn meg.

Det er akkurat dette jeg lurer på. Hvilken filosofi og hvilket menneskesyn ligger bak tankegangen med at man må fortjene hjelp - når det allerede er faglig vurdert at man har rett på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som synes det er vanskelig å ta plass?

Anonymkode: 7c508...54e

Ja det gjør jeg. Ikke fordi jeg tar opp en plass men fordi det er flaut. 

Anonymkode: 0bae2...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det gjør jeg. Ikke fordi jeg tar opp en plass men fordi det er flaut. 

Anonymkode: 0bae2...093

Jeg synes også det er flaut. Ts

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Det er akkurat dette jeg lurer på. Hvilken filosofi og hvilket menneskesyn ligger bak tankegangen med at man må fortjene hjelp - når det allerede er faglig vurdert at man har rett på den?

At jeg er verdiløs. Ts

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (32 minutter siden):

Men hvorfor tenker dere slik egentlig? Hvilken livsfilosofi er det som tilsier at det skal være noe galt i å kreve den hjelpen dere har rett på?

At jeg er verdiløs. Og mye skam rundt det og hvem jeg er. Jeg fortjener det rett og slett ikke, og tanken på at terapeuten også tenker det innerst inne er nesten uutholdelig. At jeg må vise frem hvem jeg er og hvor fæl jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også en av de som syns det er flaut å få hjelp og ikke vil ta opp plass. Er derfor jeg aldri har vært innlagt og har også avsluttet poliklinisk behandling etter kort stund. Har unnvikende personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 5f232...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er også en av de som syns det er flaut å få hjelp og ikke vil ta opp plass. Er derfor jeg aldri har vært innlagt og har også avsluttet poliklinisk behandling etter kort stund. Har unnvikende personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 5f232...01e

Jeg har også unn.pf. Så leit at du avsluttet poliklinisk behandling. Hvordan har du det nå? Ts

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Mëmëso skrev (8 minutter siden):

At jeg er verdiløs.

Det er lov å ha selvdestruktive holdninger og et negativt virkelighetssyn i et liberalt samfunn. Men da må man jo leve etter det også hvis man vil være tro mot seg selv. Eller er det noe annet som ligger bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det er lov å ha selvdestruktive holdninger og et negativt virkelighetssyn i et liberalt samfunn. Men da må man jo leve etter det også hvis man vil være tro mot seg selv. Eller er det noe annet som ligger bak?

Det og sjenanse kanskje.

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er også en av de som syns det er flaut å få hjelp og ikke vil ta opp plass. Er derfor jeg aldri har vært innlagt og har også avsluttet poliklinisk behandling etter kort stund. Har unnvikende personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 5f232...01e

Hva sa behandler når du sluttet? Ts

Anonymkode: 7c508...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...