Gå til innhold

Asperger syndrom, er det mulig å leve med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi sliter med å få venner. Vi sliter med å få kjæreste. De fleste av oss får ikke jobb. Vi blir mobbet i skole/arbeid

Helsevesenet driter i oss. Autismeforeningen f.eks. er først og fremst en forening for pårørende (IKKE de som har diagnosen) hvor de basically kan snakke om hvor slitsomt det er å leve med sånne som oss.

Finnes det noe håp for sånne som meg? Har slitt med dette hele livet. Har ikke en eneste venn. Aldri hatt kjæreste. Er i stand til å jobbe, men blir deprimert av hvor ensomt livet mitt er. Ender derfor opp med å bli sykmeldt. Jeg er sliten og lei av å fortsette å prøve.

Anonymkode: e50c7...044

Fortsetter under...

Everybody

Det samme er det med mange andre psykiske lidelser. Man må leve et begrenset liv, noe som er veldig frustrerende til tider. Er jo ikke rart folk tyr til rus. Annet enn det, kan du ikke finne en hobby eller noe som opptar deg slik at du slipper å være sliten og lei?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi sliter med å få venner. Vi sliter med å få kjæreste. De fleste av oss får ikke jobb. Vi blir mobbet i skole/arbeid

Helsevesenet driter i oss. Autismeforeningen f.eks. er først og fremst en forening for pårørende (IKKE de som har diagnosen) hvor de basically kan snakke om hvor slitsomt det er å leve med sånne som oss.

Finnes det noe håp for sånne som meg? Har slitt med dette hele livet. Har ikke en eneste venn. Aldri hatt kjæreste. Er i stand til å jobbe, men blir deprimert av hvor ensomt livet mitt er. Ender derfor opp med å bli sykmeldt. Jeg er sliten og lei av å fortsette å prøve.

Anonymkode: e50c7...044

Kan du gjøre noe selv til å løse problemene dine? 

Anonymkode: 922fd...d27

Annonse

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Det samme er det også med psykiske lidelser, selv om AS er et syndrom som ikke kan kureres. Begge gir begrensede liv og begrenset livskvalitet.

Ja men det er ens eget ansvar å gjøre noe ut av problemene 

Anonymkode: 922fd...d27

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...