Gå til innhold

Asperger syndrom, er det mulig å leve med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 18.52):

Det er ingen tilstand som kan kureres. Hvis ts vil se på livet som et problem blir det et problem. 

Anonymkode: 922fd...d27

Ekspander  

Aspergers kan ikke kureres. Det kan heller ikke lav IQ.

Anonymkode: 78479...8b4

AnonymBruker
  psykedeliker skrev (På 28.4.2024 den 19.00):

Fordi de lever meningsfulle liv, ihvertfall de jeg kjenner.

Ekspander  

Nå er asperger og autisme til de grader blitt overdiagnosert og en motediagnose i det siste. Så ejg tenker at veldig mange har ikke diagnosen egentlig. 

Anonymkode: c2540...197

psykedeliker
  AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 19.19):

Nå er asperger og autisme til de grader blitt overdiagnosert og en motediagnose i det siste. Så ejg tenker at veldig mange har ikke diagnosen egentlig.

Ekspander  

Hysj! 🤐

• 1 måned senere...
  Everybody skrev (På 28.4.2024 den 19.01):

Hva gjør de siden de har meningsfulle liv?

Ekspander  

Tenkte at jeg skulle hoppe inn her litt i denne diskusjonen. egentlig så kan jeg ikke gi et konkret svar på hva som er lidelsen av selve  Aspergeren. for min del har det dreid seg mest om hva slags sosial behov en har i forhold til den diagnosen, eller ikke. Hvis en presser seg til å samstemme med de såkalte NT mennesker sosialt, så kan en bli stresset , frustrert  og utmattet, og ut fra dette kan en lett på føre seg lidelser som nedstemthet og angst for noen.   Det gjelder å kjenne seg selv, noe som mange gjør med at de modnes. Men noen  kommer ikke videre, for de finner heller ikke et meningsfullt liv, men går mye rundt seg selv  med en en  innstilling som ikke er fruktbar. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...