Gå til innhold

Folk velger hunder som ligner dem selv?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Hva menes? Handler det om hvordan de ser ut eller egenskaper? Jeg har hatt shæfere jeg liker best på grunn av utseendet, og fordi de er så lettlærte. Favoritten min var likevel en Husky fordi de er selvsrendige men viker likevel aldri fra din side. Så hadde jeg en Dobberman som var som en valp hele tiden, men klin idiot og aggresiv i møte med andre hunder!  Så en liten langhåret tass som fikk ligge i sengen min. Men fullstendig vimsete og ganske skeptisk mot fremmede. Varslet fra ved hver minste lyd.

Nå har jeg en Rhodesian Ridgeback. Stødig,godlynt og sterk og passer på. Null aggresivitet. 

Jeg drømmer om en hvit pitbull.

Jeg aner ikke hva dette sier om meg,men antar Husky er det jeg ligner mest av ytre og personlighet/egenskaper.

Dere med hunder. Stemmer det at hunden din ligner deg, og på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, vi er begge små, stutte, har korte bein og veier litt for mye.😆 Men hunden min er litt mer fluffy enn meg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Vel, vi er begge små, stutte, har korte bein og veier litt for mye.😆 Men hunden min er litt mer fluffy enn meg. 😅

:) herlig. Hva med gemytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fine hund som jeg har omplassert var lik meg i stahet. Men hun elsker alle mennesker. Det gjør ikke jeg. 😃

Har ellers hatt en blanding mellom papilon og Yorkshire terrier, en pinscher og en rhodesian ridgeback. Ingen av de har vært lik meg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (20 minutter siden):

Min fine hund som jeg har omplassert var lik meg i stahet. Men hun elsker alle mennesker. Det gjør ikke jeg. 😃

Har ellers hatt en blanding mellom papilon og Yorkshire terrier, en pinscher og en rhodesian ridgeback. Ingen av de har vært lik meg tror jeg. 

Mia var vel ganske sta ?😀 hun hørte vel ikke etter sånn... umidelbart? Likte henne jeg.Går det bra der hun er nå?

Endret av Kashmir-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir- skrev (5 minutter siden):

Mia var vel ganske sta ?😀 hun hørte vel ikke etter sånn... umidelbart? Likte henne jeg.Går det bra der hun er nå?

Ja hun er absolutt ei sta tøtte. Og det blikket hennes når jeg ba henne gå ned fra bordet. 😅 

Hun har det bra der hun er ja. Hun var på hytta i helga. :) Men jeg savner henne veldig. ❤️

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (7 minutter siden):

Ja hun er absolutt ei sta tøtte. Og det blikket hennes når jeg ba henne gå ned fra bordet. 😅 

Hun har det bra der hun er ja. Hun var på hytta i helga. :) Men jeg savner henne veldig. ❤️

Ja, den bordhoppingen

 Lille intelligente rampen :) 

Og jeg skjønner godt at du savner henne! Men det er fint hun har det bra. 

Endret av Kashmir-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir- skrev (20 minutter siden):

Ja, den bordhoppingen

 Lille intelligente rampen :) 

Og jeg skjønner godt at du savner henne! Men det er fint hun har det bra. 

Ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir- skrev (1 time siden):

:) herlig. Hva med gemytt?

Hm. Vi gir begge beskjed når vi er uenige med noe og vi slapper begge best av hjemme. Men han har nok noen grader mer sosial angst enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hm. Vi gir begge beskjed når vi er uenige med noe og vi slapper begge best av hjemme. Men han har nok noen grader mer sosial angst enn meg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Vhanja skrev (2 timer siden):

Vel, vi er begge små, stutte, har korte bein og veier litt for mye.😆 Men hunden min er litt mer fluffy enn meg. 😅

Hahaha 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Vet virkelig ikke. Tervueren er det jeg trekkes mest mot og de er aktive, veldig utålmodige og trenger daglige utfordringer/stimuli. De blir veldig humørsyke om de ikke får den aktivitet (mentalt eller fysisk). Jeg kan kjenne meg igjen i trekkene deres isåfall.

Men det er ikke sånn at jeg er veldig lik alle jeg kjenner eller kjente som har Tervueren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har tenkt at det er utseendet som teller mest her. Har jo sett en del hund&eier som likner, men de fleste gjør jo ikke det 😁 Vi har aldri hatt hund, men jeg kjenner jo noen hunder og hundeeiere, og ja, det er kanskje mer gemytt som likner hos noen av dem ja 😁 - når jeg tenker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (39 minutter siden):

Vet virkelig ikke. Tervueren er det jeg trekkes mest mot og de er aktive, veldig utålmodige og trenger daglige utfordringer/stimuli. De blir veldig humørsyke om de ikke får den aktivitet (mentalt eller fysisk). Jeg kan kjenne meg igjen i trekkene deres isåfall.

Men det er ikke sånn at jeg er veldig lik alle jeg kjenner eller kjente som har Tervueren.

Ah, Tervueren! Min første og største hunde-kjærlighet! Det er flere år siden min døde nå, men jeg følte et veldig sterkt og nært bånd til henne og rasens karakteristikker og uttrykk/utseende. Hver gang jeg ser en tervueren - og det er ikke så ofte - blir jeg helt betatt. Det er noe med mimikken, skjønnheten og livligheten i de hundene som tiltaler meg veldig. Nervøsitet og andre utfordringer er jo også en del av pakken hos mange. Det er ikke den enkleste rasen, men allikevel… Ingen over, ingen ved siden hos meg! 

Jeg har en kompleks personlighet selv, så ja - kanskje det er en grunn til at akkurat denne hunderasen tiltaler meg så veldig, ref. trådstart. 

Anonymkode: 5980e...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir- skrev (3 timer siden):

Hva menes? Handler det om hvordan de ser ut eller egenskaper? Jeg har hatt shæfere jeg liker best på grunn av utseendet, og fordi de er så lettlærte. Favoritten min var likevel en Husky fordi de er selvsrendige men viker likevel aldri fra din side. Så hadde jeg en Dobberman som var som en valp hele tiden, men klin idiot og aggresiv i møte med andre hunder!  Så en liten langhåret tass som fikk ligge i sengen min. Men fullstendig vimsete og ganske skeptisk mot fremmede. Varslet fra ved hver minste lyd.

Nå har jeg en Rhodesian Ridgeback. Stødig,godlynt og sterk og passer på. Null aggresivitet. 

Jeg drømmer om en hvit pitbull.

Jeg aner ikke hva dette sier om meg,men antar Husky er det jeg ligner mest av ytre og personlighet/egenskaper.

Dere med hunder. Stemmer det at hunden din ligner deg, og på hvilken måte?

Hvorfor drømmer du om pitbull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (30 minutter siden):

Hvorfor drømmer du om pitbull?

Jeg syns de hvite er så fine! Og ja,jeg ser at rasen kan være uberegnelige selvsagt

Menfår du kjemi med en pitbull er du litt hekta tror jeg :) den første jeg traff løp meg.ned. og jeg satt med kul i panna og tenkte : jævla hund! Og den lå nede og så på meg med det berømmelige valpeblikket

Og da var jeg solgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

Vet virkelig ikke. Tervueren er det jeg trekkes mest mot og de er aktive, veldig utålmodige og trenger daglige utfordringer/stimuli. De blir veldig humørsyke om de ikke får den aktivitet (mentalt eller fysisk). Jeg kan kjenne meg igjen i trekkene deres isåfall.

Men det er ikke sånn at jeg er veldig lik alle jeg kjenner eller kjente som har Tervueren.

For å si det som det er, så kjenner jeg også deg igjen i den rasen :) jøvla fine hunder, men nei! De tar pusten fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Jeg har tenkt at det er utseendet som teller mest her. Har jo sett en del hund&eier som likner, men de fleste gjør jo ikke det 😁 Vi har aldri hatt hund, men jeg kjenner jo noen hunder og hundeeiere, og ja, det er kanskje mer gemytt som likner hos noen av dem ja 😁 - når jeg tenker etter.

Hvilken hund ville du valgt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir- skrev (5 minutter siden):

Hvilken hund ville du valgt da? 

Jeg kjenner noen som har borzoier. Det er de flotteste hundene jeg vet om. Men - de er store og krever mye, og passer nok ikke min livsstil. Når de ikke løper, er de fantastisk gode innehunder 😊

Jeg kjenner også en husky. Den liker jeg også godt! Bedre i størrelsen. Krever jo også mye tur og trening.  Så lenge jeg er så mye opptatt som jeg er, kan jeg ikke ha den heller.

Kjenner en liten søt malteser. Den er bare morsom, søt og kosete. Men kanskje litt lite hund 😁, hvis en først skal ha hund 😊

Har kjent noen border collier, de likte jeg også. Boksere har jeg kjent to av. De var ikke helt mine typer.... Bodde sammen med en belgisk fårehund et år. Den var utrolig flott! Likte den godt! Stor hund, veldig lydig og lojal.

Nei, skulle jeg hatt hund, tror jeg at jeg ville hatt en mellomstor, som ikke krevde FOR lange turer i hverdagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner noen som har borzoier. Det er de flotteste hundene jeg vet om. Men - de er store og krever mye, og passer nok ikke min livsstil. Når de ikke løper, er de fantastisk gode innehunder 😊

Jeg kjenner også en husky. Den liker jeg også godt! Bedre i størrelsen. Krever jo også mye tur og trening.  Så lenge jeg er så mye opptatt som jeg er, kan jeg ikke ha den heller.

Kjenner en liten søt malteser. Den er bare morsom, søt og kosete. Men kanskje litt lite hund 😁, hvis en først skal ha hund 😊

Har kjent noen border collier, de likte jeg også. Boksere har jeg kjent to av. De var ikke helt mine typer.... Bodde sammen med en belgisk fårehund et år. Den var utrolig flott! Likte den godt! Stor hund, veldig lydig og lojal.

Nei, skulle jeg hatt hund, tror jeg at jeg ville hatt en mellomstor, som ikke krevde FOR lange turer i hverdagen 😊

Overraskende svar

 Og interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...