Gå til innhold

Folk velger hunder som ligner dem selv?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

påskelilje
Kashmir- skrev (2 minutter siden):

Overraskende svar

 Og interessant :)

Fortell - hva overrasket deg 🙃😁? Hvilken type hund hadde du tippet jeg ville hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Fortell - hva overrasket deg 🙃😁? Hvilken type hund hadde du tippet jeg ville hatt?

Jeg så for meg en svart labrador jeg kjemte eierne til. Eieren brukte den i  militæret, så hunden var god og snill, og den logret sånn : ok. Jeg liker dere, men nok er nok.

😀

Stabil og veltrent hund

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir- skrev (1 minutt siden):

Jeg så for meg en svart labrador jeg kjemte eierne til. Eieren brukte den i  militæret, så hunden var god og snill, og den logret sånn : ok. Jeg liker dere, men nok er nok.

😀

Stabil og veltrent hund

 

Labrador er faktisk en av hundene mannen min har snakket om, hvis vi skulle hatt hund (men det skal vi ikke)! 

Jeg har aldri kjent noen labradorer, så det er nok derfor den ikke er på lista mi 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Labrador er faktisk en av hundene mannen min har snakket om, hvis vi skulle hatt hund (men det skal vi ikke)! 

Jeg har aldri kjent noen labradorer, så det er nok derfor den ikke er på lista mi 😁

Det er vel de hundene du kan stole mest på. De biter ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ah, Tervueren! Min første og største hunde-kjærlighet! Det er flere år siden min døde nå, men jeg følte et veldig sterkt og nært bånd til henne og rasens karakteristikker og uttrykk/utseende. Hver gang jeg ser en tervueren - og det er ikke så ofte - blir jeg helt betatt. Det er noe med mimikken, skjønnheten og livligheten i de hundene som tiltaler meg veldig. Nervøsitet og andre utfordringer er jo også en del av pakken hos mange. Det er ikke den enkleste rasen, men allikevel… Ingen over, ingen ved siden hos meg! 

Jeg har en kompleks personlighet selv, så ja - kanskje det er en grunn til at akkurat denne hunderasen tiltaler meg så veldig, ref. trådstart. 

Anonymkode: 5980e...4e8

Måtte google tervueren. Hadde ikke hørt det navnet før. Men det er jo en slik jeg bodde sammen med ett år! Belgisk fårehund! Fantastisk flott hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir- skrev (39 minutter siden):

For å si det som det er, så kjenner jeg også deg igjen i den rasen :) jøvla fine hunder, men nei! De tar pusten fra meg.

Har jeg vært humørsyk mot deg? Kanskje.. husker ikke hvem jeg krangler med her.

Men det jeg glemte var.. at jeg også går veldig fort. Jeg irriterer meg ofte fordi folk går så sakte. Jeg har faktisk fått kommentarer på at hvis jeg var en hund hadde jeg vært den hunden du måtte dra tilbake hele tiden😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva skrev (8 minutter siden):

Har jeg vært humørsyk mot deg? Kanskje.. husker ikke hvem jeg krangler med her.

Men det jeg glemte var.. at jeg også går veldig fort. Jeg irriterer meg ofte fordi folk går så sakte. Jeg har faktisk fått kommentarer på at hvis jeg var en hund hadde jeg vært den hunden du måtte dra tilbake hele tiden😛

Nei. Du bare tar.pusten fra meg iblant

 Har ikke sett at du har vært ufin mot noen jeg 

Endret av Kashmir-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
påskelilje skrev (13 minutter siden):

Måtte google tervueren. Hadde ikke hørt det navnet før. Men det er jo en slik jeg bodde sammen med ett år! Belgisk fårehund! Fantastisk flott hund!

Ja belgisk fårehund er det man kaller de 4 :) Groenendael og Tervueren er så nær i slekt av de kan få valper av den andre rasen. Men ikke Laekenois og Malinois. Laekenois tror jeg aldri jeg har sett i Norge. 
Jeg hilste på en sånn i fjor høst. Jeg gikk en tur langs innsjøen nær her jeg bor, så ser jeg en sånn og bare møter blikket på den og den løper rett mot meg som om den har kjent meg lenge😍 så kom eieren bort og snakket med meg så det var jo koselig da. 
 

Ellers så liker jeg hvit gjeterhund/hvit schæfer. Satt ved en sånn på trikken forrige uke faktisk! Jeg satt meg der fordi jeg ville sitte nær den såklart og den ville hilse den! Sånn fin langhåret! 
 

Jeg liker også schæfer. Har liksom en på deltid, kan man si. Har en kompis som har en og hender seg jeg har henne når han vil reise bort eller jeg skal til mamma og han synes det er deilig med hundefri. 
 

Beauceron. Utseendemessig, men har ikke erfaring med de.

Agouti husky! 
 

Så alt som ligner ulv, men det er nok ikke realistisk. Med hybrid altså.

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Schæfer har jeg hatt og føler meg vel med. Trenger ufordringer og hjernetrim for å være lykkelig.

Anonymkode: 77b1e...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir- skrev (6 timer siden):

Hva menes? Handler det om hvordan de ser ut eller egenskaper? Jeg har hatt shæfere jeg liker best på grunn av utseendet, og fordi de er så lettlærte. Favoritten min var likevel en Husky fordi de er selvsrendige men viker likevel aldri fra din side. Så hadde jeg en Dobberman som var som en valp hele tiden, men klin idiot og aggresiv i møte med andre hunder!  Så en liten langhåret tass som fikk ligge i sengen min. Men fullstendig vimsete og ganske skeptisk mot fremmede. Varslet fra ved hver minste lyd.

Nå har jeg en Rhodesian Ridgeback. Stødig,godlynt og sterk og passer på. Null aggresivitet. 

Jeg drømmer om en hvit pitbull.

Jeg aner ikke hva dette sier om meg,men antar Husky er det jeg ligner mest av ytre og personlighet/egenskaper.

Dere med hunder. Stemmer det at hunden din ligner deg, og på hvilken måte?

http://verdensstørste.no/verdens-storste-hund/

Anonymkode: 8ff8c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (Akkurat nå):

Jeg har to ladradorer og vi er ikke spesielt like.

Hvilken farge?

Anonymkode: 8ff8c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken farge?

Anonymkode: 8ff8c...efc

Gul og brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fionys skrev (Akkurat nå):

Gul og brun.

Hva heter de?

Anonymkode: 8ff8c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva heter de?

Anonymkode: 8ff8c...efc

Det vil jeg ikke fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samojed. Hun er veldig sta og får skylapper når jaktinstinktet slår inn. Hun klarer ikke disponere kreftene og brenner av alt kruttet på begynnelsen av turen. Hun blir supergira og bjeffer masse, men kan også være utrolig rolig og ligge og slappe av leeeeenge. Men hvis hun blir understimulert blir hun rastløs og graver overalt. Noen ganger lurer jeg på om hun speiler mitt humør. Hun er lat om morgenen, jeg står alltid opp først. Hun er snill mot absolutt alle, ganske underdanig og stort sett mer interessert i andre hunder enn det de er i henne. Naiv. Litt pingle, liker best dem som er mindre enn seg. Veldig fluffy og myk og liker å få kos. På hennes egne premisser selvsagt. Stikker ut en labb og stopper meg når jeg går forbi. Hvis jeg prøver å ta henne oppi senga hopper hun fort ned igjen. Men hvis hun er våt og gjørmete foretrekker hun å hoppe opp i senga mi når jeg ikke ser det og ligge der og tørke. 

Jeg kjenner igjen noen personlighetstrekk. Hun får stadig komplimenter om at hun er en vakker hund, jeg håper noen ganger at det inntrykket smitter litt over på meg, så jeg ser finere ut i hennes selskap. Det er lov å håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (1 minutt siden):

Det vil jeg ikke fortelle.

Jeg har to som heter Astrid og Jens 

Anonymkode: 8ff8c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Sokk skrev (9 timer siden):

Jeg har samojed. Hun er veldig sta og får skylapper når jaktinstinktet slår inn. Hun klarer ikke disponere kreftene og brenner av alt kruttet på begynnelsen av turen. Hun blir supergira og bjeffer masse, men kan også være utrolig rolig og ligge og slappe av leeeeenge. Men hvis hun blir understimulert blir hun rastløs og graver overalt. Noen ganger lurer jeg på om hun speiler mitt humør. Hun er lat om morgenen, jeg står alltid opp først. Hun er snill mot absolutt alle, ganske underdanig og stort sett mer interessert i andre hunder enn det de er i henne. Naiv. Litt pingle, liker best dem som er mindre enn seg. Veldig fluffy og myk og liker å få kos. På hennes egne premisser selvsagt. Stikker ut en labb og stopper meg når jeg går forbi. Hvis jeg prøver å ta henne oppi senga hopper hun fort ned igjen. Men hvis hun er våt og gjørmete foretrekker hun å hoppe opp i senga mi når jeg ikke ser det og ligge der og tørke. 

Jeg kjenner igjen noen personlighetstrekk. Hun får stadig komplimenter om at hun er en vakker hund, jeg håper noen ganger at det inntrykket smitter litt over på meg, så jeg ser finere ut i hennes selskap. Det er lov å håpe. 

Jeg leste at Samojed er av de mest godlynte hundene fordi de var så nære familien der de er fra, Sibir? . At de lå i sengene for å varme mennesker osv. Vakre hunder og takk for fin beskrivelse. Jeg tenker at du har observert riktig når du sier han speiler hunøret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Den skulle jeg kommet med!  Jeg er  ikke akkurat høy, så har allerede sett skeptiske blikk når jeg kommer med min. Vi ikke så høye må jo jobbe litt mer med stemmebruk også, da hunder ser størrelse og hører stemmer. Så jeg kan skjønne at folk blir litt skeptiske, men jeg har alltid hatt hund fra jeg sov på den første sjæferen vår som baby. 

Kjenner også en liten spe dame med to ulvehunder.  De er så flotte og utrolig rolige 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...