Gå til innhold

Når får man tidligst lov å hente ny resept på apoteket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når får man tidligst lov til å hente ny resept på apoteket? Jeg bruker 25 mg seroquel og kan ta maks 6 stykker per dag og det er 100 stykker i pakken. Det vil si: 100 stykker dele på 6 stykker per dag = 16,6 dager. Altså så er jeg helt tom etter 16 dager bruker jeg 6 stykker per dag. Når før jeg er tom får man egentlig lov til å hente ny resept på apoteket? Jeg hentet ut en pakke på 100 stykker sist 22. april (altså 8 dager siden). 1) Kan jeg hente ut ny resept på 100 stykker seroquel enten i dag eller på fredag eller blir det for tidlig?

2) For ja, det er sånn at man ikke får lov å hente ut mye samtidig eller medisiner før tiden/før man har brukt så og så mye av den resepten som man sist hentet ut? Er er det noe jeg har misforstått her????

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når får man tidligst lov til å hente ny resept på apoteket? Jeg bruker 25 mg seroquel og kan ta maks 6 stykker per dag og det er 100 stykker i pakken. Det vil si: 100 stykker dele på 6 stykker per dag = 16,6 dager. Altså så er jeg helt tom etter 16 dager bruker jeg 6 stykker per dag. Når før jeg er tom får man egentlig lov til å hente ny resept på apoteket? Jeg hentet ut en pakke på 100 stykker sist 22. april (altså 8 dager siden). 1) Kan jeg hente ut ny resept på 100 stykker seroquel enten i dag eller på fredag eller blir det for tidlig?

2) For ja, det er sånn at man ikke får lov å hente ut mye samtidig eller medisiner før tiden/før man har brukt så og så mye av den resepten som man sist hentet ut? Er er det noe jeg har misforstått her????

Anonymkode: 7f564...3ab

Det er bare én måte å finne ut det på?

Anonymkode: ffc39...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bare én måte å finne ut det på?

Anonymkode: ffc39...5aa

Trekke kølapp for å hente resept og spørre farmasøyt/apotekteknikkeren i kassen om jeg får hente ut eller ikke?

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trekke kølapp for å hente resept og spørre farmasøyt/apotekteknikkeren i kassen om jeg får hente ut eller ikke?

Anonymkode: 7f564...3ab

Det er det vel den som har skrevet ut som bestemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man vil? Har hentet tidlig når jeg har glemt igjen medisin på hytta. 

Anonymkode: 517b6...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Trekke kølapp for å hente resept og spørre farmasøyt/apotekteknikkeren i kassen om jeg får hente ut eller ikke?

Anonymkode: 7f564...3ab

ja.

Anonymkode: ffc39...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Det er det vel den som har skrevet ut som bestemmer. 

Jeg ser at det ikke står noe om dette på resepten? Spør du bare legen direkte da eller?

Drømmeautomat skrev (5 minutter siden):

Du kan hente ut for tre måneder av gangen, sa de til meg.

Så det vil i utgangspunktet si at neste gang jeg henter ut seroquel så kan jeg hente 3 pakker med 100 tabletter i hver? For det blir jo under 3 måneders forbruk? Regner da med at de regner en måned som 30 dager? 

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eg ser at det ikke står noe om dette på resepten? Spør du bare legen direkte da eller?

Psykiateren skriver ut når jeg ber om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet ut med en ukes mellomrom, etter å ha glemt igjen medisiner hjemme når jeg har vært på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ser at det ikke står noe om dette på resepten? Spør du bare legen direkte da eller?

Så det vil i utgangspunktet si at neste gang jeg henter ut seroquel så kan jeg hente 3 pakker med 100 tabletter i hver? For det blir jo under 3 måneders forbruk? Regner da med at de regner en måned som 30 dager? 

Anonymkode: 7f564...3ab

Hvorfor skal du hente ut for 3 måneder? 

Anonymkode: 45325...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ser at det ikke står noe om dette på resepten? Spør du bare legen direkte da eller?

Så det vil i utgangspunktet si at neste gang jeg henter ut seroquel så kan jeg hente 3 pakker med 100 tabletter i hver? For det blir jo under 3 måneders forbruk? Regner da med at de regner en måned som 30 dager? 

Anonymkode: 7f564...3ab

Når du bruker 25 mg i en 100 pk går ikke dette opp i en måned på 30 dager 

Anonymkode: 45325...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Psykiateren skriver ut når jeg ber om det. 

Ok. Hvor mange resepter får du per gang da?

Mëmëso skrev (15 minutter siden):

Har hentet ut med en ukes mellomrom, etter å ha glemt igjen medisiner hjemme når jeg har vært på tur. 

Åja, da så.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal du hente ut for 3 måneder? 

Anonymkode: 45325...9d9

Det er ofte litt stress å skulle innom apoteket for meg så greiere å få hente sjeldenere?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du bruker 25 mg i en 100 pk går ikke dette opp i en måned på 30 dager 

Anonymkode: 45325...9d9

Nei, det stemmer. Jeg bruker jo den opp fortere, altså ca. 16 dager i stedet for 30...?

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Hvor mange resepter får du per gang da?

Åja, da så.

Det er ofte litt stress å skulle innom apoteket for meg så greiere å få hente sjeldenere?

Nei, det stemmer. Jeg bruker jo den opp fortere, altså ca. 16 dager i stedet for 30...?

Anonymkode: 7f564...3ab

Hvor mange skal du ta pr. dag i følge resepten?

Anonymkode: ffc39...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange skal du ta pr. dag i følge resepten?

Anonymkode: ffc39...5aa

6 stykker? Hvorfor spør du? Har jeg regnet feil kanskje?

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

6 stykker? Hvorfor spør du? Har jeg regnet feil kanskje?

Anonymkode: 7f564...3ab

Litt rart at du må hente ut hver 14 dag. Hvorfor skriver ikke lever ut flere/større tabletter pr resept?

Anonymkode: ffc39...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Litt rart at du må hente ut hver 14 dag. Hvorfor skriver ikke lever ut flere/større tabletter pr resept?

Anonymkode: ffc39...5aa

Det har jeg faktisk ikke tenkt over. Har bare tenkt at sånn er det liksom. Men takk for tipset, jeg sendte en melding til fastlegen nå og spurte om han kunne skrive ut en resept på en større dose. Er jo mye mer praktisk det!

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Jeg henter alltid medisiner for 3 måneder om gangen. Du burde få tabletter med høyere dose eller flere pakninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Jeg henter alltid medisiner for 3 måneder om gangen. Du burde få tabletter med høyere dose eller flere pakninger.

Jeg må mase i en uke for å få en resept på 30 sovetabletter. Må omtrent knegå fastlegen. Er det mulig å være så streng? 

Jeg må jo bare ha det, får jeg ikke sove er jeg ferdig. Sobril får jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (9 minutter siden):

Jeg henter alltid medisiner for 3 måneder om gangen. Du burde få tabletter med høyere dose eller flere pakninger.

Ja, det er jo det letteste. I hvert fall når man har såpass "høyt forbruk" eller hva det nå enn blir rett å kalle det? Men han har alltid bare skrevet resept på en pakke per gang jeg spør, så må jo sende inn forespørsel om ny resept ganske så ofte da... Men jeg sendte han e-melding nå da om det var mulig å få høyere dose på enten 50 mg eller 100 mg. For det er mye mer praktisk siden det er jo litt upraktisk å skulle ta 6 stykker små tabletter. Hvert fall hvis man reiser vekk og må ta med seg mye. Også er det jo upraktisk å skulle fylle 6 tabletter i en dosett også så det har da bare blitt til at jeg må ta ut 6 stykker fra pakningen hver gang... Men kom på nå at seroquel vanlig (ikke depot) kommer kanskje ikke i 50 mg? Jaja, det funker vel med 100 mg også... 

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...