Gå til innhold

Når får man tidligst lov å hente ny resept på apoteket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så det vil i utgangspunktet si at neste gang jeg henter ut seroquel så kan jeg hente 3 pakker med 100 tabletter i hver? For det blir jo under 3 måneders forbruk? Regner da med at de regner en måned som 30 dager? 

Hvorfor sier du ikke bare, gi meg så mye jeg kan få? Det var vel noe sånt jeg sa, og da sa de jeg kunne få til tre måneders forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ok. Hvor mange resepter får du per gang da?

En på seroquel og tre på risperdal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Ring apoteket og spør. Jeg vil tro du kan ta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Litt rart at du må hente ut hver 14 dag. Hvorfor skriver ikke lever ut flere/større tabletter pr resept?

Anonymkode: ffc39...5aa

Jeg hadde en ordning i flere år med kun 14 dager av gangen pga overdoserisiko. Så det kan være én mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 1.5.2024 den 1.11):

Hvorfor sier du ikke bare, gi meg så mye jeg kan få? Det var vel noe sånt jeg sa, og da sa de jeg kunne få til tre måneders forbruk.

Ja, det var en lur måte og formulere seg på.

Glitter skrev (På 1.5.2024 den 10.53):

Jeg hadde en ordning i flere år med kun 14 dager av gangen pga overdoserisiko. Så det kan være én mulighet. 

Ja, sånn har det vært for meg i lengre tid. Er ikke så veldig lenge siden jeg måtte få utlevert dosett en gang i uka. Så når jeg nå tenker meg om så får jeg sikkert ikke lov av fastlege og hente ut oftere enn det jeg gjør nå...

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, det var en lur måte og formulere seg på.

Ja, sånn har det vært for meg i lengre tid. Er ikke så veldig lenge siden jeg måtte få utlevert dosett en gang i uka. Så når jeg nå tenker meg om så får jeg sikkert ikke lov av fastlege og hente ut oftere enn det jeg gjør nå...

Anonymkode: 7f564...3ab

Det er bare å høre med han. Da jeg for noen måneder siden spurte om å avskaffe ordningen så var det i orden for han. Men da var det lenge siden forrige overdose og jeg var kvitt borderline diagnosen. 

Så bare spør. Hvis du ikke er i risiko for overdose lenger så er det ingen grunn til å ha det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Det er bare å høre med han. Da jeg for noen måneder siden spurte om å avskaffe ordningen så var det i orden for han. Men da var det lenge siden forrige overdose og jeg var kvitt borderline diagnosen. 

Så bare spør. Hvis du ikke er i risiko for overdose lenger så er det ingen grunn til å ha det sånn. 

Sant det. Jeg er verken deprimert eller suicidal nå så sånn sett er der ingen fare for overdose. Men det spørs jo om fastlegen synes det er bra nok. For risikoen for tilbakefall er jo der...

Anonymkode: 7f564...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sant det. Jeg er verken deprimert eller suicidal nå så sånn sett er der ingen fare for overdose. Men det spørs jo om fastlegen synes det er bra nok. For risikoen for tilbakefall er jo der...

Anonymkode: 7f564...3ab

Du må jo helst ha vært det en stund. Ikke bare akkurat het og nå. Da jeg slapp ordningen var det 1,5 år siden sist forsøk og ett år siden sist selvskading. Og akkurat det er jeg trygg på at er varig framgang da jeg har vært dårlig flere ganger på den tiden uten å ty til noe slikt. Kan finne på å ruse meg da, men det har ikke med medisiner å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...