Gå til innhold

Stryker dere t skjorter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (22 timer siden):

Nei, stryking er gørrkjedelig så jeg stryker bare det jeg må. Og t-skjorter må ikke strykes. Men jeg rister dem som regel litt kraftig når jeg henger dem opp til tørk slik at de ikke er krøllete, har aldri opplevd at t-skjortene mine har vært spesielt krøllete. Kan sikkert ha med kvaliteten også ja, om de er i veldig tynt stoff så krøller det kanskje lettere.

 

emilie321 skrev (21 timer siden):

Jeg stryker ikke t-skjorter. Når de er nyvasket så henger jeg de på hengere og så rister jeg de før de får henge sånn til tørk.  Da blir de mer enn bra nok.

Men hvor mange ganger rister dere de? Er det 1 gang eller 10 ganger? Om det er lenge man må stå for at de ikke skal bli krøllete? 

Anonymkode: fb776...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg stryke 5 T-skjorter på 1 gang? Altså legge 5 T-skjorter oppå hverandre og stryke? 

Anonymkode: fb776...310

Ja deg kan du lol

Anonymkode: 9c339...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Men hvor mange ganger rister dere de? Er det 1 gang eller 10 ganger? Om det er lenge man må stå for at de ikke skal bli krøllete? 

Anonymkode: fb776...310

Rister de en gang. Når våte klær henges opp slik, så blir de ikke krøllete. Bla så henger jeg også gardinene våte opp og de blir heller ikke krøllete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 

Men hvor mange ganger rister dere de? Er det 1 gang eller 10 ganger? Om det er lenge man må stå for at de ikke skal bli krøllete? 

Anonymkode: fb776...310

Jeg tar tak i skuldrene på skjorta og "slår" den ut i lufta så den retter seg godt ut, en gang eller to og henger den på snora. Blir ikke krøllete i det hele tatt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (På 4.5.2024 den 22.45):

Jeg blir svært aggressiv av håndtere strykejern. Av hensyn til både meg selv og mine omgivelser stryker jeg derfor ikke klær. 

Jeg var ikke så gammel når jeg skjønte at når strykejernet kom frem, da var det bare å rømme huset, stemninga ble ikke god 😂

Dessverre har jeg arvet den aggressiviteten, valgt å ikke jobbe for å bli bedre, men heller la mannen stryke bunadskjorta mi, som er det eneste jeg trenger å stryke. 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 18.55):

 

Men hvor mange ganger rister dere de? Er det 1 gang eller 10 ganger? Om det er lenge man må stå for at de ikke skal bli krøllete? 

Anonymkode: fb776...310

Jeg rister t-skjortene litt kraftig 1-2 ganger, henger opp på bøyle, da blir de ikke skrukkete. Vasker på finvask slik at det ikke er så kraftig sentrifugering, det hjelper på at plaggene ikke krøller seg slik, det tar mer vare på plaggene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manakins

Ja, av og til gjør jeg det for de blir bedre å ta på seg etterpå. Jeg mener nå at jeg stryker rett før jeg skal ha en på, for blir de brettet eller hengt trangt i skap, så kommer skrukkene tilbake. Av og til får jeg litt strykekick og da blir det putetrekk, duker, skjorter, koppehåndklær og annet jeg måtte ha for hånden. Stryking når man føler for det er nesten som beroligende terapi eller meditasjon. P.s. man må holde seg våken og ikke lage svimerker eller hull i plaggene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
Shira! skrev (10 timer siden):

Jeg var ikke så gammel når jeg skjønte at når strykejernet kom frem, da var det bare å rømme huset, stemninga ble ikke god 😂

Dessverre har jeg arvet den aggressiviteten, valgt å ikke jobbe for å bli bedre, men heller la mannen stryke bunadskjorta mi, som er det eneste jeg trenger å stryke. 😁

 

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilstede

Da blir jeg den som går mot strømmen her, for jeg stryker de fleste ja. Hvis ikke det er struktur av noe slag som ikke skal strykes. Jeg har litt light ocd mot krøller og skrukker tror jeg.  Og henger de deretter opp på henger i klesskapet. Har fire klesskap så jeg har relativt god plass til slikt😀 Noe fordeler med å være single er det. Hadde det kommet en mann inn i huset her hadde han nok fått en liten skuff et sted.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilstede

Og nå venter det faktisk en bunke med 10-12 topper og teskjorter på meg som skal strykes, Og jeg skal gjøre det nu. Har omkalfatret(som vi sier på min dialekt) fra vintertøy til sommertøy, og mye tøy må ordnes og strykes og preppes. Og alt av vintervesker og vintersko/støvletter, skal byttes ut med sandaler og små sommervesker. Mye jobb, men kjekt når det er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...