Gå til innhold

Hvordan kombinere Zyprexa og lav impulskontroll?


Glitter

Anbefalte innlegg

Sokk skrev (1 minutt siden):

Du kan jo påpeke at du har prøvd Seroquel, Abilify og Zyprexa. 

Det er Leponex (klozapin) som må overvåkes så nøye. Den er veldig bra AP, men er også en vektversting. Lite tillitsvekkende at kontakten din ikke vet forskjell.

Digresjon: psykologen min avslørte også at hun ikke var klar over at vektøkning var en vanlig bivirkning av psykofarmaka, med Seroquel som eksempel. Hun hadde ingen anelse liksom. Da er det et eller annet galt med utdanningen. De skal ikke skrive ut medisinene, men de skal veilede folk som lider under bivirkningene. Håpløst opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter
Sokk skrev (35 minutter siden):

Du kan jo påpeke at du har prøvd Seroquel, Abilify og Zyprexa. 

Det er Leponex (klozapin) som må overvåkes så nøye. Den er veldig bra AP, men er også en vektversting. Lite tillitsvekkende at kontakten din ikke vet forskjell.

Åja et det Lepobex. Nei det er mulig det er jeg som blander og ikke kontakten min. 

Abilify har jeg ikke brukt i antipsykotisk dose. Men de andre har jeg jo prøvd ja. 

stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Jeg tok aldri blodprøver når jeg gikk på latuda. 

Nei er nok jeg som blander Leponex og Latuda. 

Så Latuda er vektnøytralt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Sokk skrev (33 minutter siden):

Digresjon: psykologen min avslørte også at hun ikke var klar over at vektøkning var en vanlig bivirkning av psykofarmaka, med Seroquel som eksempel. Hun hadde ingen anelse liksom. Da er det et eller annet galt med utdanningen. De skal ikke skrive ut medisinene, men de skal veilede folk som lider under bivirkningene. Håpløst opplegg. 

Det var rimelig spesielt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Latuda er vektnøytralt. Jeg går på den og har ikke gått opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Vil bare si at det er veldig bra gjort å ikke lese journalen sin @Glitter 👏👏 Jobb med det du har nå, og så håper jeg at du finner ut av dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (7 minutter siden):

Åja et det Lepobex. Nei det er mulig det er jeg som blander og ikke kontakten min. 

Abilify har jeg ikke brukt i antipsykotisk dose. Men de andre har jeg jo prøvd ja. 

Nei er nok jeg som blander Leponex og Latuda. 

Så Latuda er vektnøytralt?

Jeg gikk i hvert fall opp i vekt på latuda. Det står økt vekt på bivirkninger men det står det vel på alle Ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Jeg tar wegovy sprøyte sammen med leponex 

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Vil bare si at det er veldig bra gjort å ikke lese journalen sin @Glitter 👏👏 Jobb med det du har nå, og så håper jeg at du finner ut av dette her!

Takk. :) Håper det kommer noe ut av dette og ikke bare økt vekt. 

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg gikk i hvert fall opp i vekt på latuda. Det står økt vekt på bivirkninger men det står det vel på alle Ap. 

Ja okei. Men har hørt at Zyprexa er den verste. 

Marye skrev (2 minutter siden):

Jeg tar wegovy sprøyte sammen med leponex 

Det har ikke jeg råd til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Everybody skrev (16 minutter siden):

Latuda er vektnøytralt. Jeg går på den og har ikke gått opp i vekt.

Ok. Det er jo bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (11 minutter siden):

Ja okei. Men har hørt at Zyprexa er den verste.

Ja den er vel det men har lagt på meg på alle ap untatt abilify og zeldox. Ap er noe dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Ja den er vel det men har lagt på meg på alle ap untatt abilify og zeldox. Ap er noe dritt. 

Ja ok. 

Hm ja. Det er jo noe dritt, men samtidig har jeg det jo bedre etter jeg begynte på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja ok. 

Hm ja. Det er jo noe dritt, men samtidig har jeg det jo bedre etter jeg begynte på det. 

Ja det er akkurat det at man får det bedre, pest og kolera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Ja det er akkurat det at man får det bedre, pest og kolera. 

Ja. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Det er ekstremt vanskelig å ikke spise godteri på disse medisinene. Man får så ekstremt munchies etter bare to dager uten at man bare må ha noe. Kanskje det går vekk hvis man bare står i det og er sterk.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
Sokk skrev (3 timer siden):

Digresjon: psykologen min avslørte også at hun ikke var klar over at vektøkning var en vanlig bivirkning av psykofarmaka, med Seroquel som eksempel. Hun hadde ingen anelse liksom. Da er det et eller annet galt med utdanningen. De skal ikke skrive ut medisinene, men de skal veilede folk som lider under bivirkningene. Håpløst opplegg. 

Det får meg til å lure på hvor i all verden psykologen har jobbet/vært i praksis/fått sin utdanning. Problemet med vektøkning knyttet til enkelte medikamenter er jo nærmest allmennkunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Sokk skrev (3 timer siden):

Digresjon: psykologen min avslørte også at hun ikke var klar over at vektøkning var en vanlig bivirkning av psykofarmaka, med Seroquel som eksempel. Hun hadde ingen anelse liksom. Da er det et eller annet galt med utdanningen. De skal ikke skrive ut medisinene, men de skal veilede folk som lider under bivirkningene. Håpløst opplegg. 

Nei det vet de vel ikke. Ikke noe sjokk det akkurat. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Glitter skrev (5 timer siden):

Okei. Jeg har brukt liten dose med Abilify før. Kanskje jeg kunne brukt en større dose. 

Okei. Så Zeldox og Abilify i hvert fall. 

Noe må jeg gå på. Jeg nekter å bli svært overvektig. 

Jeg bruker abilify og er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja den er vel det men har lagt på meg på alle ap untatt abilify og zeldox. Ap er noe dritt. 

Synes ikke Ap er noe dritt jeg, for uten så hadde jeg vært syk(ere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
emilie321 skrev (10 timer siden):

Jeg bruker abilify og er fornøyd med den.

Ok. Det er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Everybody skrev (10 timer siden):

Det er ekstremt vanskelig å ikke spise godteri på disse medisinene. Man får så ekstremt munchies etter bare to dager uten at man bare må ha noe. Kanskje det går vekk hvis man bare står i det og er sterk.😂

Så sterk er ikke jeg. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...